Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce










 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

tuning af corolla



Forum rating: Top 500+
Onsdag 23-12-2009 kl. 11:50
    Vis profil  
hej alle hvad kan jeg gøre ved motoren på min rolla for at den bliver lidt kvikkere uden at overskride de 20 pct håber meget på at i kan hjælpe rigtig god jul til alle

tuning af corolla



Forum rating: Top 500+
Onsdag 23-12-2009 kl. 12:17
    Vis profil  
du kan da rolig overskride 20%, det er kun ved motor skift, så bare tun løs..

tuning af corolla



Forum rating: Top 100
Onsdag 23-12-2009 kl. 12:31
    Vis profil  
Alt afhængig af bilmodel... Begynder du og smide turbolader oav. på rollaen vil de stejle i synshallen, men skarpere knaster og ændret motorstyring kan man normalt godt få lavet og stadig overholde forureningskrav.
Udlært Toyota tekniker den 1-2-2005...

tuning af corolla



Forum rating: Top 50
Onsdag 23-12-2009 kl. 16:09
    Vis profil  Vis bilprofil
Alt andet end turbolader, koster kassen, og eller har ingen særlig effekt.

Normalt vil det være billigere, at skifte bil, til en der kan yde det man gerne vil have...

tuning af corolla



Fredag 25-12-2009 kl. 10:39
Køb en blå flaske til bagagerum, det virker...

tuning af corolla



Forum rating: Top 25
Fredag 25-12-2009 kl. 11:42
    Vis profil  Vis bilprofil
at det kun er ved motorskift de 20% gælder er vel ikke rigtig... Det er vel generalt... og husk så også at forurening - bremser også skal følge trop
Fejler ikk noget der ikk ka limes

tuning af corolla



Fredag 25-12-2009 kl. 12:19
Det med opgradering af bremser hvis man tuner meget, skal man måske overveje.
Toyota skriver ALDRIG under på noget, så det bliver ikke lovligt.
Men når man så opgrader sine bremser, kan man få en ret så stor regning af told/skat.

Og jo, kan godt se fornuften i og opgrader sine bremser og undervogn.

tuning af corolla



Forum rating: Top 500+
Fredag 25-12-2009 kl. 16:25
    Vis profil  
min motor har kørt cc 300000 kan den så godt holde til at smække en bette turbo på eller skal jeg os ha smedet stempler i for at den holder

tuning af corolla



Fredag 25-12-2009 kl. 17:03
Ja det kan den sagtens holde til.
Kræver selvfølgelig den er justeret , og ikke for meget tryk.

tuning af corolla



Forum rating: Top 5
Fredag 25-12-2009 kl. 17:57
    Vis profil  
Søren "du kan da rolig overskride 20%, det er kun ved motor skift, så bare tun løs.. "

Der er da noget du har misforstået, du må ikke tune over 20% uanset hvad du gør og du må ikke lave konstruktive ændringer..


- Jesper
nyit.dk


tuning af corolla



Forum rating: Top 25
Tirsdag 29-12-2009 kl. 20:04
    Vis profil  Vis bilprofil
^^som jeg også skrev
Fejler ikk noget der ikk ka limes

tuning af corolla



Forum rating: Top 500+
Onsdag 30-12-2009 kl. 19:39
    Vis profil  
det lyder rigtig godt kan du anbefale en turbo og er det en dum ide at købe en brugt. skal jeg os skifte manifold og udstødning

tuning af corolla



Onsdag 30-12-2009 kl. 19:55
www.turbomotor.dk kan du finde turbokit.


tuning af corolla



Forum rating: Top 250
Onsdag 30-12-2009 kl. 21:44
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvilken model Corolla er det?

I markedet er der en, der har et turbokit til salg til en Corolla E9 1.3.

tuning af corolla



Forum rating: Top 500+
Torsdag 31-12-2009 kl. 09:34
    Vis profil  
det er en 1,3 xli fra 93

tuning af corolla



Torsdag 31-12-2009 kl. 09:55
http://www.turbomotor.dk/contents/media/4EFTEKIT.jpg

3900kr for et turbokit.

tuning af corolla



Forum rating: Top 500
Lørdag 30-01-2010 kl. 18:07
    Vis profil  
For lige at vække folks opmærksomhed, kan man sagtens "tune" sin bil uden at røre ved selve måden, hvormed bilen skubbes frem.. (motoren)

Hvis der er nogen, som ved lidt om fysik, er det en lille ting som hedder rotationsinerti.. Dette påvirkes af motoren, når man sætter igang, eller motorbremser.. (Den er nul, hvis man fx kører med konstant hastighed)

For at komme til sagen, kan man fx købe sig et letvægtssvinghjul (det som koblingen går i indgreb med). Dette øger ikke effekten (hk) på motoren, men fjerner noget inerti, som gør bilen mere modtagelig overfor respons. (den bliver hurtigere)

Ydermere kan man enten gå ned i fælg størrelse, hvis man har store fælge på, eller skifte til et smallere dæk, hvis man har brede dæk. Alt dette afhænder selvfølgeligt af, hvad man vil med sin bil, og om det kan svare sig økonomisk.

Hvis man har den perfekte fælgstørrelse, og stadig ønsker en mere slagkraftig og aggressiv respons, kan man med fordel skifte til letvægtsfælge. (Her menes ikke fælge fra T-Hansen)

En håndregel indenfor bil-fysik siger, at for hver kg man fjerner fra sine fælge, sparer man 2 kg dødvægt på bilens karosseri. Dvs.. Har man 19" kromfælge fra T-hansen, og skifter til fx 16x7 CE28N kan man sparer omkring 45 kg. Eller 17x7.5 sparer man ca 40kg. (rundt regnet)

Så er spørgsmålet, om man virkelig har lyst til at kører rundt med en ekstra person i bilen ?.. (2x45kg=90kg)

Der er alt for mange, som ikke tænker denne løsning ind, fordi man er alt for opsat på, at få en større turbo på.. Sådan er livet.. Og derfor kan biler med 400hk sagtens tabe til biler med 300hk. Et løb bliver aldrig afgjort af, hvem det har flest hk.. (med mindre det er unfair fra starten)
Ur A$$ was Grass... until I smoked it :)

tuning af corolla



Forum rating: Top 250
Lørdag 30-01-2010 kl. 18:52
    Vis profil  Vis bilprofil
Ellers kik imod England

http://www.fensport.co.uk


pt-styling.dk
Livet starter først over 6.0L


tuning af corolla



Forum rating: Top 250
Lørdag 30-01-2010 kl. 18:57
    Vis profil  Vis bilprofil
Ups var lige lidt hurtig
http://www.fensport.co.uk/products.htm

her er der både knast, svinghjul, stempler, blacktop, silvertop ja næsten alt hvad man skal bruge til lidt gamledags tun, den rigtige tun

men den "nemme" løsning er nok den blå flaske i bagagerummet, og så en lille kontakt ved gaspedalen så den kun giver når pedalen er ved bunden.

god arbejdslyst
pt-styling.dk
Livet starter først over 6.0L


 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg