Biler - mekanik : Om reparation, virkemåde, tuning mm. |
Carina E motor eng-jap
Torsdag 28-01-2010 kl. 10:51 |
Hej hvis en carina e engelsk model kører med en motor med nippo denso tændig. Kan man så bruge en motor fra en japansk model passer det sammen. TBN Extreme supporter
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Carina E motor eng-japTorsdag 28-01-2010 kl. 20:21 |
Hvilken størrelse er det? Mener Japaneren kører med Bosch tænding, tror ikke det passer. Japaner motoren skulle også have andet indsprøjtningssystem, så ikke sikkert motorstyringen passer. Carina E 1,8 GLX
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Carina E motor eng-japTorsdag 28-01-2010 kl. 22:06 |
Eigh... japaneren køre _ikke_ med boschtændning... Den køre med Denso... /bm Med Toyota Picnic 2.2TD byttes til Corolla STC...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Carina E motor eng-japTorsdag 28-01-2010 kl. 22:09 |
Havde en Eng med denso Tjaaa
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Carina E motor eng-japTorsdag 28-01-2010 kl. 22:11 |
Bare som sidebemærkning... hvad lygter (mærke) køre den med...? /bm Med Toyota Picnic 2.2TD byttes til Corolla STC...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Carina E motor eng-japFredag 29-01-2010 kl. 00:18 |
Min forrige Carina var en SB1 altså engelsk,men da jeg engang skulle have nye bremsebakker bagi var de til den japanske model ? ? ? Skiverne foran var så rigtig nok model engelsk. Tror de indimellem spiser andet end sushi derovre i den opgående sols land Carina E 2.0 SLI
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Carina E motor eng-japFredag 29-01-2010 kl. 08:06 |
Det er en 1,6 4 -afe & det er med SB i stelnummer altså en englænder. Og den motor der sidder i er med nippo denso tænding lige som på en japaner. Men kan jeg bruge en japaner motor. Jeg har hørt at man skal bare skal flytte indsugning & manifold over. TBN Extreme supporter
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Carina E motor eng-japFredag 29-01-2010 kl. 16:09 |
Tror godt man kan regne med at 94 modellerne er lidt en blandet landhandel af dele, min sb har Toyoda tandstang ( hvilket jeg er vældig glad for ) har lige skiftet tandstang på en anden sb fra 94 den havde ZF som blev utæt. Ang. motor ville jeg nok lige checke ECU og strømfordeleren om begge dele er japanske, hvis de er det skal der nok bare en japaner i bilen. Så vidt jeg husker er noterne på strømfordeleren forskellige på SB og JT så de ikke passer ind i knastakslen. Carpe Noctem, Carpe Cervesa.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
|
|
Fandt du ikke hvad du søgte?
|
|