Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce












 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Hjælp til starts problem?



Torsdag 12-02-2010 kl. 10:45
nogen der ved om man kan læse fejlkoder ud på starts spærre systemet på en corolla 1.6 fra 96' (E10)

Eller:

Ved hva fajn der sker for min corolla, kørte forleden på motorvejen. ligepludselig døde den totalt. ( Ligesom hvis den løb tør for benzin) Fik kørt den hjem med autohjælp, Og kan nu konstatere at der hverken er gnist eller spænding til benzin-pumpen???


Hjælp til starts problem?



Torsdag 12-02-2010 kl. 10:51
Har du tjekket om EFI sikringen er sprunget? sidder i motorrummet (15 eller 20 amp)

Hjælp til starts problem?



Torsdag 12-02-2010 kl. 10:58
Ja, er tjekket og iorden. Men kan nu konstatere omdrejningstælleren ikke løfter sig overhoved når jeg prøver og starte den?
Menn, brændstofpumpen skal vel ha en eller anden form for spænding når man prøver starte den?

Hjælp til starts problem?



Torsdag 12-02-2010 kl. 11:03
Lyser motorlampen når du sætter tænding på?
Er der fejlkoder på motorstyringen?
Har du prøvet med en anden nøgle?

Det lyder mærkeligt hvis det skulle være startspærren. Den burde ikke ku slukke bilen ud af vejen.


Hjælp til starts problem?



Torsdag 12-02-2010 kl. 11:08
Nu har jeg lige prøvet og sætte tænding på bilen. Der er slet ingen motor lampe der lyser?? Kommer nok til og prøve og pille indstrumentet ud... Har desværre kun en nøgle til bilen.

Hjælp til starts problem?



Torsdag 12-02-2010 kl. 11:11
Lyser de andre lamper? ladelampe, olielampe, abs? tjek evt gauge sikringen - mener den sidder til venstre for koblingspedalen


Hjælp til starts problem?



Torsdag 12-02-2010 kl. 11:16
alle andre lamper er der'. Gauge sikring? er det en stor en eller?
Kender du et godt link til udlæsning af fejlkoder herinde?

Hjælp til starts problem?



Torsdag 12-02-2010 kl. 11:22
køre motor rundt når du prøver at starte den

Hjælp til starts problem?



Torsdag 12-02-2010 kl. 11:23
Fejlkoder: Forbind Te1 og e1 i diagnoseboksen i motorrummet og sæt tænding på bilen. Tæl derefter blink... fx 2 blink - kort pause - 1 blink lang pause osv giver kode 21.
Hvis de andre lamper lyser tror jeg ikke det er gauge sikringen men evt tjek den. tror det er en 15 amp

Hjælp til starts problem?



Torsdag 12-02-2010 kl. 11:31
Har lige skiftet motorlampe pære, og der kommer stadig ikk lys i den, når jeg sætter tænding på (ligesom alle de andre)?? Alle sikringer er tjekket, og der er ingen defekte... Også gauge sikringen, fandt den :)


Hjælp til starts problem?



Torsdag 12-02-2010 kl. 11:32
Thomas: Ja uden problemer, har bare ingen gnist eller spænding til benzin-pumpen.

Hjælp til starts problem?



Torsdag 12-02-2010 kl. 11:41
Har du mulighed for at måle med et voltmeter div steder?

Hjælp til starts problem?



Torsdag 12-02-2010 kl. 11:43
Ja, har et alm voldmeter?

Hjælp til starts problem?



Torsdag 12-02-2010 kl. 11:48
Mål følgende i diagnosestikket med tænding på:

Er der 12 volt mellem B+ og E1 ?

Hvis der er det, så prøv at forbinde B+ og FP og hør om benzinpumpen kører.

Forbind W og E1 og se om motorlampen lyser.

Hjælp til starts problem?



Torsdag 12-02-2010 kl. 11:58
Der er ingen spænding mllem B+ og E1..?

Hjælp til starts problem?



Torsdag 12-02-2010 kl. 12:16
Hvad så mellem B+ og stel på batteri? Husk tænding på

Hvis der heller ikke er spænding der, tyder det på EFI MAIN relæet i motorrummet. Eller ledninger/ styring af denne. Prøv derefter at måle på IGN sikringen (sidder vist nok inde i bilen) om der er spænding ved den.

Hvis der derimod er spænding mellem B+ og stel på batteri, tyder det på en dårlig stel på motorblokken.



Hjælp til starts problem?



Torsdag 12-02-2010 kl. 12:16
Men når jeg forbinder 12v fra batt til FP, kan jeg høre og se pumpen køre. Og når jeg forbinder W og E1 lyser motorlampen??

Men stadig ingen spænding mellem B+ og E1 i stikket med tænding på self?

Hjælp til starts problem?



Torsdag 12-02-2010 kl. 12:22
Prøv lige at trække en ledning fra batteriets plus og til diagnosestikket B+ og se om der så kommer lys i motorlampen. Gør der det så prøv om bilen kan starte. Kan den det så sluk den med det samme for ikke at belaste ledningsnettet...

Hjælp til starts problem?



Torsdag 12-02-2010 kl. 12:23
Mellem B+ og stel på batt er der heller ingen spænding.
På ING sikring inde i bilen er der +12 v spænding på, Og kan høre EFI MAIN relæet klikker når der sættes tænding på? siger det dig noget?

Hjælp til starts problem?



Torsdag 12-02-2010 kl. 12:26
Har du målt om der er spænding ved EFI sikringen?

Hjælp til starts problem?



Torsdag 12-02-2010 kl. 12:28
Satte +12v fra batt ober på B+, og bilen startede :) Slukkede den hurtigt igen. Så det bare hvor fejlen er ? - og tusind tak for hjælpen.. :)

Hjælp til starts problem?



Torsdag 12-02-2010 kl. 13:12
FEJLEN ER FUNDET! Under sikringsboxen hvor bla. der sidder efi sikring var ledningen knækket til den! Højst sansyneligt fordi hele boksen ikk vra fastgjort. Tak for hjælpen

Hjælp til starts problem?



Torsdag 12-02-2010 kl. 13:20
Bare lige for at være sikker. Der sidder både et engine main relæ og et EFI relæ. Det er EFI relæet du skal kigge på...

Prøv at mål spændingen på EFI sikringen. Hvis det er fint så gør flg.:
Tag relæet op og mål ned i soklen (der skal være fire ben). Der skal være 12 volt i to af dem og stel i en. Hvis der er det kan du måle på den sidste - der skal være 12 volt i når du forbinder B+ med batteriets pluspol. Hvis der ikke er det så tror jeg du har et brud på en ledning. Men det er usandsynligt, det er nok nærmere relæet der er brændt af.


Hjælp til starts problem?



Torsdag 12-02-2010 kl. 13:25
Du fandt fejlen inden jeg fik sendt det sidste indlæg Men tillykke med det. Så var det alligevel ikke helt usandsynligt med en knækket ledning

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg