Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce






 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

3 cylindre



Forum rating: Top 500+
Søndag 21-02-2010 kl. 16:34
    Vis profil  
Hjælp. Min bil går på 3 cylindre. Det gik galt da den skulle køre efter den første snestorm. Tændrørene blev renset - et var frygtelig sodet til, hvilket ikke virkede optimalt,, så tændkabler blev også skiftet. Herefter kørte den fint i lidt tid, men igen gik det galt. Så blev tændrør skiftet og den kørte fint i 14 dage. Nu den gal igen og de nye tændrør er færdige. Da problemet hver gang er opstået under snestorm tænkte jeg den fik fugt og har derfor brugt pronto, men uden held. Det skal siges at jeg også har observeret at min temperaturmåler i bilen, i samme tidsrum er ophørt med at give udslag. Kan der være en sammenhæng? (iøvrigt en gammel svend fra 1988 og kørt 319000 km)

3 cylindre



Forum rating: Top 500+
Søndag 21-02-2010 kl. 16:42
    Vis profil  
Glemte at sige, at den fra at gå 16 km pr l. før problemerne startede, nu er blevet meget dyr i drift.

3 cylindre



Forum rating: Top 50
Søndag 21-02-2010 kl. 16:47
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er svært at vejlede når man ikke ved hvilken bil det drejer sig om, men ved du om din termostat virker? Varmer den ordentligt i kabinen samtidig med at der ikke er udslag på temp viseren? Stiger Temp viseren hvis bilen holder stille?

3 cylindre



Forum rating: Top 500+
Søndag 21-02-2010 kl. 17:12
    Vis profil  
Det er en Corolla hatchbag. Ja den varmer i kabinen - kan dog ikke lige svare på om det er så effektivt, som det plejer. Temperaturmåleren viser ingen udslag overhovedet. Vi har idag prøvet at lukke af ud til køleren, for at se om den ville reagere, men nada.

3 cylindre



Forum rating: Top 5
Søndag 21-02-2010 kl. 19:03
    Vis profil  Vis bilprofil
Det lyder som om den kører koldstart og fed blanding hele tiden.
Så kører man ikke så langt på literen.
Een eller anden føler er vel gået.
Bilen kører fint tak!

3 cylindre



Forum rating: Top 500+
Søndag 21-02-2010 kl. 19:35
    Vis profil  
Ja det fører tanken da hen på, men hvis nu termostaten til temperaturmåleren er fesen af, vil det så skabe disse problemer?

3 cylindre



Forum rating: Top 50
Søndag 21-02-2010 kl. 20:09
    Vis profil  Vis bilprofil
Ja, det kunne godt give de symtomer... Tror ikke helt på den med dårlig tempføler, i hvert fald ikke hvis det er en 2E maskine der ligger i, da det er rent mekanisk, og det går jeg egentligt også ud fra det er på en 4A-F. Men igen, det er svært at vejlede når du ikke fortæller præcist hvilken variant det er...

3 cylindre



Forum rating: Top 50
Mandag 22-02-2010 kl. 00:46
    Vis profil  
hvis det er 1 2e kan det godt være 1 defekt tændkabel til cylinder 3 har set det nogle gange ellers går jeg ud fra der er vand på?? (kølervæske).. og dermed mener jeg ikke i beholder men i køler?? er den med karburator kan det også godt være den lille grønne vacumdåse på bagsiden af carburator så får den nemlig altfor meget bensin og vil gå underligt..

3 cylindre



Forum rating: Top 100
Mandag 22-02-2010 kl. 20:18
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvis det er en 2-E har jeg prøvet at det er luftfiltert der soder til pga. utæt manifold pakning og så soder tændrørende til så prøv at kontrollere filteret

3 cylindre



Forum rating: Top 500+
Tirsdag 23-02-2010 kl. 19:08
    Vis profil  
Jo det var også galt her. Opdagede at luftfiltteret var sodet totalt til, så har nu skiftet + et nyt benzinfilter, som også var fyldt med skidt. Håber så problemet er løst. Fedt, som en novice i motorens verden, at kunne hente så gode ledetråde.
Kvinder og biler

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg