Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce










 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Spacere



Forum rating: Top 5
Fredag 26-02-2010 kl. 21:39
    Vis profil  Vis bilprofil
Ja det er nyt for mig

Så jeg skal lige høre jer ad. Disse spacere fungerer ved at man sætter spaceren ind over de originale bolte og med de medfølgende møtrikker spænder man selve spaceren fast på bilens nav.

Hjulet skal så monteres på spacerens bolte. Så langt så godt. Men hvor lange er orignalmonterede bolte?

For som jeg ser det, så vil eller kan de originale bolte da være længere end tykkelsen på spaceren og så bliver det jo noget hø, hvis de stikker længere ud end den anlægsflade som fælgen skal ligge op i mod.

Nogen der har nogle input?
http://www.rhr-tuning.com/images/product_images/info_images/DRM.jpg
     VIP medlemskab til udgangen af 2010

Spacere



Forum rating: Top 500
Fredag 26-02-2010 kl. 22:34
    Vis profil  
Så frem med vinkel sliberen

Det bliver syns manden også glad for..

Spacere



Forum rating: Top 5
Fredag 26-02-2010 kl. 22:54
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg kan se på de fælge jeg har på lager at der ikke er 'gods' på fælgens anlægsflade mellem hullerne. Dermed ser det ud til at det ikke betyder noget om de originale bolte stikker gennem spaceren
     VIP medlemskab til udgangen af 2010

Spacere



Forum rating: Top 50
Lørdag 27-02-2010 kl. 00:49
    Vis profil  
jeg kender til 2 slags spacere der findes en type der lægges mellem fælg og nav og såændes med originale bolte eller måske lidt længere aldt efter tykkelse. der findes også en type der boltes fast på nav der plejer at være bolte med til denne type(min erfaring er at det er umbrako har kun prøvet det på min kadett ) og så skrues hjulene oven på spaceren der er gevind i denne håber at dette kan hjælpe

Spacere



Forum rating: Top 5
Lørdag 27-02-2010 kl. 06:58
    Vis profil  Vis bilprofil
Der findes flere slags, de tynde har ingen bolte og er i realiteten kun en skive der mindsker indpresningen og boltenes laenge.
Dem med bolte kan osse skifte PCD (pitch circle diameter = boltcikel diameter).
Nogen gange osse antal bolte.

Man kan jo skifte boltene i navet til nogen kortere eller laengere hvis det kniber.
Bilen kører fint tak!

Spacere



Forum rating: Top 5
Søndag 28-02-2010 kl. 13:41
    Vis profil  Vis bilprofil
De spacere jeg hentyder til er som sagt disse
http://www.fasthemis.com/productimages/%5Cviper%20wheel%20spacers.jpg

Hvis nu de originale bolte er så lange at de går gennem spaceren, så får man problemer når fælgen spændes på spaceren.

Men prøv at se på disse fælge jeg har på lager. Der er intet gods i mellem bolthullerne, dermed kan det vel reelt være lige meget om de originale bolte går lidt gennem spaceren?

Er det normalt at fælge ser sådan ud på bagsiden, altså at der intet gods er mellem bolthullerne?
http://www.toyotaextreme.dk/bedoemvis.asp?id=6710
     Intercooler universal type 2

Spacere



Forum rating: Top 100
Søndag 28-02-2010 kl. 14:35
    Vis profil  Vis bilprofil
Ja det er meget normalt, sådan ser alle alufælge vist du

TOYOTA for ever

Spacere



Forum rating: Top 50
Søndag 28-02-2010 kl. 15:26
    Vis profil  Vis bilprofil
Ikke alle, men mange gør. Men løsningen er da bare at korte de originale ned hvis ikke de kan være der...

Spacere



Forum rating: Top 5
Søndag 28-02-2010 kl. 15:31
    Vis profil  Vis bilprofil
Korrekt, det var bare skønnest ikke at skulle pille ved de originale.

H&R anbefaler at man ikke bruger spacere sammen med stålfælge, Om det så er forskelle i fælgens anlægsflade der gør det, skal jeg lade være usagt.


     K&N 57i kit Toyota Corolla Verso/SportsVan 1.8VVT-i

Spacere



Forum rating: Top 500
Søndag 28-02-2010 kl. 15:42
    Vis profil  Vis bilprofil
Hej Rene er det til mig du leder efter spacere??..Men tror da bestemt at man kan bibeholde de originale,ellers er det jo som skrevet af andre at korte de originale...
"Carlos" year year year

Spacere



Forum rating: Top 5
Søndag 28-02-2010 kl. 15:45
    Vis profil  Vis bilprofil
Hej Kim.

Ja det er til dig Har skrevet en mail til dig om det.

Jeg skal egentlig bare have et 'go' så bestiller jeg dem. Bestiller nemlig varer fra H&R imorgen tidlig-tidlig.
     Positionslygter for Toyota Celica T18

Spacere



Forum rating: Top 500
Søndag 28-02-2010 kl. 19:56
    Vis profil  
Man bruger spacers til at ændre på fælgens ET nummer, og antal boltehuller.

Der ændres på samme tid køreflade hvis de samme spacers ikke bruges på alle 4 fælge.. Det er ikke godt. Med mindre man kører "staggered".. så kan der være plads til det inden for bredden alligevel - afhængingt af hvordan det er sat op.

Jeg kan ikke huske det korrekt, men så vidt jeg husker, er synsmænd ikke glade for spacers.
Ur A$$ was Grass... until I smoked it :)

Spacere



Forum rating: Top 5
Søndag 28-02-2010 kl. 19:58
    Vis profil  Vis bilprofil
Det tror jeg heller ikke de er, men de er jo ikke så besværlige at pille af.

Jeg tror jeg vil prøve et sæt på min egen vogn, hvis OZ får fingeren ud med de 19" jeg har snakket med dem om
     Hvide/klare blink Toyota MR2 SW20

Spacere



Forum rating: Top 500
Søndag 28-02-2010 kl. 20:20
    Vis profil  
hehe.. jeg har et sæt skiver med tilhørende kalibre, som jeg skal have på en dag.. problemet er bare, at mit fælgmønster ikke tillader bredden, med mindre jeg sætter 25mm spacers på.. Det kan ikke lade sig gøre uden skærmforøgning.. og det kan ikke lade sig gøre uden at ødelægge min 25.000 kr lakering.. sååå.. De der 300mm skiver med godstykkelse på 30mm, bliver på hylden til jeg har fundet et nyt sæt fælge..

Det sjove var, at jeg har 3 sæt.. ingen passer.. Så kommer min kammerat med sine klamme golf3 fælge.. og de har netop et mønster, som giver mig 1 mm afstand til kalibren.. Men jeg vil ikke nedværdige mig selv til at køre med så grimme fælge..

Vi så også at ET nummeret var +25 på begge vores fælge.. Det var alene fælgens mønster og udformning som gjorde forskellen.. Det var pisse irriterende for at sige det mildt :D

Nåå ja.. forresten.. Dvs.. hvis jeg tager de der spacers af.. så kan jeg ikke sætte fælgen på = nye fælge, hvis jeg vil have opdateret med de kalibre.

Spacere



Forum rating: Top 5
Søndag 28-02-2010 kl. 21:59
    Vis profil  Vis bilprofil
I dette tilfælde er der tale om standard bremser. Spacerne er udelukket for syns skyld. På min SportsVan sidder baghjulene ekstremt langt inde.
     Depositum

Spacere



Forum rating: Top 500
Søndag 01-03-2010 kl. 15:12
    Vis profil  
Ahh.. Pimp my ride !

Gør ting, som ingen betydning har.

Kender det godt.. min bror køber alt muligt stereoanlæg, som han bruger 1000 vis af kroner på.. og store ruller.. Det er sjovt nok at se, men det har jo heller ikke noget betydning for noget.. andet end.. Gangster stil. Så længe han ikke sætter klistermærker med falsk luftindtag og skudhuller på..

Det er godt nok..

ps. ferrari kit fra england til widebody look har brug for 7" spacers.. ja.. det er en MEGA klods ! tænk lige over, hvor lange de hjulbolte er !

Spacere



Forum rating: Top 50
Søndag 01-03-2010 kl. 15:16
    Vis profil  Vis bilprofil
John: Ikke længere end originalt hvis spaceren er lavet ligesom dem der bliver snakket om.

Spacere



Forum rating: Top 5
Søndag 01-03-2010 kl. 15:44
    Vis profil  Vis bilprofil
Spacere er måske acceptabelt på baghjulene, men på forhjulene må det sq gi en noget fesen styring.

Bilen kører fint tak!

Spacere



Forum rating: Top 5
Søndag 01-03-2010 kl. 15:46
    Vis profil  Vis bilprofil
I mit tilfælde er det kun bagerst de sidder langt inde... hvordan det er er at køre med har jeg endnu tilgode at prøve
     Streamer Celica

Spacere



Forum rating: Top 100
Søndag 01-03-2010 kl. 16:15
    Vis profil  
ang synsmanden, så mener jeg bestemt, at fastmonterede spacere ikke bryder lovgivningen. spacere må ikke være "løse"

ved brug af spacere, skal man huske at bruge nogle, som passer til nav-diameteren, her er det en fordel at finde nogle, som har standart størrelsen til bilen, så man ikke får konflikt med dette hvis man udskifter fælgene.

spacere er aldrig en nødvendighed, det er altid en økonomisk løsning, fordi fælgen ikke lever op til ens krav (ET)

man kan købe fælge hvor man kan justere indpresningen, her sidder spaceren fastmonteret på fælgen i stedet for bilen.

ved montering af store bremser, hvor eger går på kalibere, er det man skal se efter "backspace" dette er en data man har få alle fælge, det er ikke sikkert de er opgivet på div. web sider, men fabrikanterne har disse data.
dette er især EVO IX som har problemer med denne, da ET er meget højt, og den har store bremser, enkei har speciel fremstillet fælge til netop denne bil.

OBS. dette er vigtigt at tage hensyn til, når man roder med backspace og større bremser.
er det en flydende kaliber, skal du være opmærksom på at fælgen skal kunne være der med splinter nye og VARME bremser, eller risikerer du, at når du skifter og kører en tur, så går fælgen på.
ved faste kalibere skal der være mindst 2mm plads, så de kan udvige sig ved høje temperaturer.
:spin) det er ikke reklame, blot en oplysning :spin)

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg