Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce


 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Simmerring gået ved krumtapsremskiven



Forum rating: Top 500+
Lørdag 13-03-2010 kl. 15:31
    Vis profil  
Hey.. Jeg vil lige høre hvad der skal gøres hvis man skal skifte simmerringen ved akslen som går ud til krumtapsremskiven...

Er det til at komme til? eller skal man have motoren ud?

Simmerring gået ved krumtapsremskiven



Forum rating: Top 250
Lørdag 13-03-2010 kl. 16:18
    Vis profil  Vis bilprofil
Nu nævner du jo ikke, hvilken bil det er og jeg gætter på, du omtaler pakdåsen ved krumtappen, men på de fleste er det da forholdsvis ligetil. Du skal ha' remme, remskiven på krumtappen, tandrem og til sidst tandremshjul på krumtappen af. Derefter kan du , med forsigtighed, banke en skruetrækker ind i pakdåsen og vippe den ud. Hvad du end bruger af værktøj til at tage den gamle pakdåse af med, så pas på, du ikke ridser/laver grater på krumtappen.
Derefter sætter du den nye pakdåse i og slår den stille og roligt på plads med en dårn.
Til sidst samles det hele igen...
- Hvorfor må man ikke sige negerbolle, når man må sige hvidløg?

Simmerring gået ved krumtapsremskiven



Forum rating: Top 500+
Lørdag 13-03-2010 kl. 16:33
    Vis profil  
Ja jeg ved ikk hvad der sidder der.. det er en Corolla GSI E10 fra 94.. men jeg syntes det ser ud som om at der kommer olie ud der.. syntes bare ikk der er så meget plads.

Simmerring gået ved krumtapsremskiven



Forum rating: Top 250
Lørdag 13-03-2010 kl. 21:07
    Vis profil  Vis bilprofil
Okay. Så kan det gøres på den måde, jeg har beskrevet.
Skiftede netop den pakdåse på netop en 4A-FE-motor til min svendeprøve.
- Hvorfor må man ikke sige negerbolle, når man må sige hvidløg?

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg