Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce


 
Biler - undervogn (gevind/fjedre)  :  Alt som sænkning af biler

Elektrisk overgang Camry?



Forum rating: Top 250
Torsdag 18-03-2010 kl. 21:14
    Vis profil  


Ikke at jeg tror at nogen kan finde fejlen via mine oplysninger, men jeg prøver alligevel

Var lige ude at køre i Camryen da jeg bemærkede at kontrollampen for tågebaglys (vil jeg mene det er; instruktionsbogen nævner ikke nogen "Kontrollampe for tågeforlygter") lyste hele tiden uagtet at jeg hverken havde tændt de forreste eller de bagerste tågelygter.

En genstart under kørslen ændrede ikke noget på dét faktum; dog når motoren blev slukket gik den ud.

Tænd og sluk af tågelygterne ændrede heller ikke noget.

Vel hjemkommet prøvede jeg flere genstarter og nu kunne kørelyset(?) hænge efter at jeg havde slukket motoren og taget nøglen ud således at både for- og baglygter lyste permanent samtidig med at div. kontrollamper (tågelygter, olietryk m.fl.) glødede svagt.

Ved at tænde og slukke for hovedlyset et par gange kunne jeg dog få lyset slukket til sidst.

Jeg har ikke været igennem store vandpytter eller undervognsvask; der er ikke fusket med el-anlægget og tændingslåsen blev skiftet af Toyota for et par år siden.

Bilen har dog stået stille 2½ md. med en batterilader på udenfor, men blev taget i brug igen i tirsdags uden problemer.
Med venlig hilsen Hans

Elektrisk overgang Camry?



Forum rating: Top 500
Torsdag 18-03-2010 kl. 22:04
    Vis profil  
Du har en underlig fejl, som måske kan rette sig selv. Det lyder som overgangsspænding mellem systemerne.

Jeg kan ikke fortælle dig, hvor du skal lede, men en god start er altid at gennemgå alle stelforbindelser og kontrollere, at dit batteri ikke er ved at falde sammen.

En underlig historie:
Jeg havde endelig bygget min bil sammen, og jeg var ude og testkøre. Motoren begyndte pludselig at gå op i tomgang og falde igen.. hele tiden.. Det viste sig efter fejlsøgning, at det var en vacuum slange, som var faldet af.

Det var den lette del.

Den mystiske del var, at når jeg kørte uden at gi' gas, var der ikke nogen problemer efter vacuum slangen var fixet.. men hvis jeg gav det mindste gas, gik min VINDUESVISKER igang ?.. -Ja.. Du hørte rigtigt.. Jeg kunne styre min vinduesvisker med min højre fod, ved at træde på Speederen!.. Det giver overhovedet ikke mening.. og det var sindssygt irriterende at høre en vinduesvisker slæbe hen over en tør rude 50 gange på 5 min..

Til sidst trak jeg ind til siden, og rykkede sikringen til vinduesviskeren ud.

Jeg havde problemer med, at min bil blev afladet, hvis den havde stået stille over en uge - uden at være blevet startet.

Et eller andet var årsag til en afladning, så jeg købte et nyt batteri og skiftede til en anden brugt generator, som jeg fik gratis.

Efter nogle dage, hvor jeg havde haft problemer med frontlyset, skiftede jeg styringsboxen til lyset og loddede alle lodninger om i kontakthuset til både lyset og viskeren.

Da jeg satte viskerens sikring i efter at have fundet fejlen med lyset, var der ikke nogen fejl på viskeren længere.. og jeg fatter stadig ikke, hvordan speederens mekaniske påvirkning af min TPS havde noget at gøre med min vinduesvisker.

Bilen har aldrig siden haft et afladningsproblem, og den har startet og kørt upåklageligt siden.

Lige en sidebemærkning...

Din bil.. hvis du har haft en fejl som min, med en smule afladning igennem en kreds, og du har haft en lader på, hvar du i virkeligheden ladet igennem den pågældende kreds, og det kan have foresaget en mindre skade et sted.. Det er altid at foretrække, at man IKKE lader et batteri op, som har direkte forbindelse til bilens nedningsnet.

For det første, vil der gå længere tid med at oplade, da en delstrøm går til kortslutningsstrømmen, men det virker også på andre komponenter.

Jeg vilforeslå dig, at hvis du gerne viloplade dit batteri, så tag det helt af bilen, og stil det inde i huset natten over med batteriladeren på polerne.

Dermed er du sikker på, at batteriet er fuldt opladet næste dag, uden du har beskadiget noget andet i mellemtiden..

For det andet, er det heller ikke sundt for et batteri at stå med lader på i 2½ måned. Jeg skal ikke kunne sige, om du bruger en overladningssikring i laderen, men man lader heller ikke sin mobiltelefon ligge i laderen i længere tid, med mindre batteriet er så dødt, at den ikke kan ringe, hvis man tager den fra.

Prøv det med at pille batteriet af bilen, og lad det op inde. Det vil samtidig aflade bilen helt (kondensatorer holder strømmen i længere tid i dit ledningsnet) Det kunne være fejlen forsvinder af sig selv, ligesom min gjorde efter jeg havde fjernet sikringen og uger senere puttede den i igen uden at have gjort en aktiv indsats for at finde den pågældende fejl.

Håber du kan bruge noget af dette.

Elektrisk overgang Camry?



Forum rating: Top 250
Torsdag 18-03-2010 kl. 22:56
    Vis profil  
Ja, el er noget mystisk noget

Jeg bruger en intelligent CTEK-lader beregnet til at sidde på hele tiden

Nu er skaden jo så sket

Men har i mellemtiden konstateret at tågebaglygten, der sidder i bagklappen, ikke virker; pæren er god nok, men den får ikke strøm

Måske er der knækket en ledning på hængslet?
Med venlig hilsen Hans

Elektrisk overgang Camry?



Forum rating: Top 250
Torsdag 18-03-2010 kl. 23:06
    Vis profil  
Og dét var dét!

Ledningen var knækket ved bagklappen!

Tak for hjælpen
Med venlig hilsen Hans

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg