Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce








 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

omdrejningsbegrænser



Forum rating: Top 500+
Mandag 22-03-2010 kl. 14:39
    Vis profil  
Hej alle.

Er det muligt at enten fjerne omdrejningsbegrænseren eller justere den til først at gå på ved senere omdrejninger?

hvis ja. så hvordan?

Det er en rolla gsi hb fra 95 (4a-fe)

Mvh Mark Kristensen.

omdrejningsbegrænser



Forum rating: Top 500
Mandag 22-03-2010 kl. 15:17
    Vis profil  
1. Ja.

2. Pre-tuned ECU eller Piggyback eller Standalone Management.

3. En lille box, som man sætter på. Denne løsning vil jeg aldrig tilråde, da de oftest fejler på et tidspunkt, og så er du fucked..

Jeg har selv en pre-tuned. Det er den billigste, men der har du heller ingen muligheder for at tune selv.

Den eneste forskel på min nye og den standard er:

1. Den gamle er begrænset fra Japan til 180km/t. Den nye ikke har max-hastighedsbegrænsning. Dvs den kan ca. køre de der 270km/t på toppen nu. (motoren har mere power at give af, men gearkassen er kørt i max, så det giver sig selv, den ikke kan køre hurtigere)

2. Omdr.begrænsningen på den standard ECU er på 7250rpm. Den nye er på 8000rpm (længere tid i lavere gear ved samme HK = hurtigere fremad)

3. Fuel-cut var 17.8 psi på den standard ECU. Den er 20psi på den nye. (dette bruger jeg ikke, da jeg kun trykker med 17psi)

omdrejningsbegrænser



Forum rating: Top 25
Mandag 22-03-2010 kl. 15:34
    Vis profil  
Men det nytter ikke, at flytte begrænseren på en standard 4A-FE. Det får du intet ud af.
Har undertal af japanske biler på parcellen :o(

omdrejningsbegrænser



Forum rating: Top 500
Mandag 22-03-2010 kl. 15:38
    Vis profil  
Ikke med mindre han allerede har tunet motoren.. men det gik jeg ud fra, han allerede har gjort... Ellers ja.. så giver det ingen mening. Det er korrekt.

omdrejningsbegrænser



Forum rating: Top 500+
Mandag 22-03-2010 kl. 21:00
    Vis profil  
Har ikke tunet... Endnu.. :oD
Men samler bare lidt info til når det er.. :)
Men spørgsmålet bliver så:
Kommer det til at have nogen effekt hvis jeg så får bearbejdet topstykke, skarpe knaster og megasquirt? plus lidt ændring af udstødning..
Har nemlig ikke tænkt at tune meget mere...

Men ville det i teorien give noget hvis man f.eks bare flyttede omdrejningsbegrænseren ca 1000 rpm? (med de modifikationer )

Mvh Mark Kristensen.

omdrejningsbegrænser



Forum rating: Top 50
Mandag 22-03-2010 kl. 22:47
    Vis profil  Vis bilprofil
Det kommer jo an på hvilke knaster du vælger.

omdrejningsbegrænser



Forum rating: Top 500+
Mandag 22-03-2010 kl. 23:10
    Vis profil  
Jamen vil sådan set ikke gå på kompromis med tomgangen men det skal være lige til grænsen som det hedder.. såå vel et sted mellem 260-270 grader?? lyder det ikke realistisk?? eller er jeg helt ude i hampen??

omdrejningsbegrænser



Forum rating: Top 500
Mandag 22-03-2010 kl. 23:51
    Vis profil  
du kan ikke få skarpe knaster fx hks 264 uden at skifte fjedre.. Du kan få blødere, stadig 264 grader, som ikke kræver fjedre, men knaster virker også ud fra en procentvis forøgning af hk, så hvis dit start hk tal er lavt, vil din effektforøgelse også være lav.

Jo, knaster kommer til at ændre din tomgang, men det behøver ikke nødvendigvis at være skidt.

omdrejningsbegrænser



Forum rating: Top 500+
Tirsdag 23-03-2010 kl. 00:58
    Vis profil  
okay.. nej seføli er det ikke skidt.. men gider bare ikke høre på at den knalder lidt eller vakler i tomgangen.. i teorien skulle det faktisk ikke kunne høres at der er pillet lidt ved den.. kun når man gasser op..

omdrejningsbegrænser



Forum rating: Top 25
Tirsdag 23-03-2010 kl. 08:09
    Vis profil  
Hvis knasterne er skarpe nok, kan man sagtens høre det i tomgang; teori eller ej.
Har undertal af japanske biler på parcellen :o(

omdrejningsbegrænser



Forum rating: Top 500+
Tirsdag 23-03-2010 kl. 21:24
    Vis profil  
Kasper ja seføli kan man høre det.. og det er det jeg vil undgå.. altså i tomgang.. :)
Den må sq gerne lyde lidt volsom når den får lidt omdrejninger.. Men tilbage til omdrejningsbegrænseren.

Det var bare en af de smarte bokse man skulle købe?

Hvilken en var så at anbefale?

Mvh Mark


omdrejningsbegrænser



Tirsdag 23-03-2010 kl. 21:59
Det eneste du skal gøre, er skifte krystal i din ECU, så kan du flytte begrændser...

omdrejningsbegrænser



Onsdag 24-03-2010 kl. 00:16
Krystal..? :P

Jeg er ikke så skrap til det med bilen endnu så gerne lidt for dummies.. :D

omdrejningsbegrænser



Onsdag 24-03-2010 kl. 14:55
Ved at skifte krystal i ECU ændre du clock frekvensen i ECU, og dermed også begrændser.

Når du ændre dette, ændre du også åbningstiderne på dyser, så derfor skal du have lidt stører dyser i, eller hæve benzintrykket lidt...
Dog kører orginal ECU altid fed, så ikke sikker det er nødvendigt, men det skal du måle..

Skiftning af dette krustal, skal du nok overlade til nogen der har gjort det før, og ved hvilken du skal skifte til...

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg