Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce


 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Ujævn og høje omd. efter olieskift



Forum rating: Top 500+
Onsdag 31-03-2010 kl. 00:43
    Vis profil  
Hej, håber jeg måske kan kaste lidt lys over vores problem.

Vi har en ældre Avensis stw fra 99´ som har rendt 167.000,
Det eneste problem vi havde med den før olie/filter skift var , at den ved motorvejs kørsel (110-120kmt) kunne finde på og opføre sig som om den tøver i acceleration eller sætter ud, med korte små ryk i perioder.
Men efter service har vi oplevet at den ved koldstart har en omdrejning ved 2000-2200omd..!!!
Selv i vinters røg den aldrig over 1500..
Samtidig kan det lyde som om den nogle gang sætter ud eller groft sagt "som om der er snavs i motor som sætter sig fast " Lyder voldsomt..
Kan det have noget med olien de har brugt ?
Det er lavet hos Mekonom, Service til 995,- ..
Har ik fået afvide hvilken type olie de har brugt.

Ujævn og høje omd. efter olieskift



Forum rating: Top 5
Onsdag 31-03-2010 kl. 09:17
    Vis profil  Vis bilprofil
2000 ved koldstart er da ikke så underligt igen.
Jeg tror ikke olieskiftet har gjort noget.
Måske har du en dårlig føler eller dårlige tændrør.

Nu med fuldt hus!

Ujævn og høje omd. efter olieskift



Forum rating: Top 50
Mandag 01-04-2010 kl. 08:16
    Vis profil  Vis bilprofil
Min Carine E gjorde det samme da jeg havde flyttet rundt på noget i motorrummet og haft stikket af til speederpotentiometret, jeg havde glemt at montere det igen.
Den gav ikke nogen fejlkode men den kørte højt op i tomgang og var lidt underlig når man skulle sætte igang.
Normalt kommer den ikke over 1500omdrejninger uanset hvor koldt det er.

En Toyota repareret med T-Hansen dele bliver jo til en KIA?

Ujævn og høje omd. efter olieskift



Forum rating: Top 500+
Mandag 01-04-2010 kl. 15:36
    Vis profil  
Jeg har heller ik oplevet at den kom over 1500, selv da det var langt under minus 10..
Det er først efter olieservice at den ryger op omkring de 2000omd. men når den er varm er alt som det plejer.

Kan det være at olien er for tynd , så det ryger ind ved cylinder/ ventiler ?
Den har det med at bruge noget olie, ca ½l 2-3000 km.. Har snakket med flere om det og samme kommentar fra alle er " det er helt normalt!"
Har læst at de første vvt motor kunne finde på det,men det er jo ik den type motor vi har.

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg