Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce








 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Afgift på 4AGE blacktop, i en EE101 1.3



Forum rating: Top 500+
Onsdag 31-03-2010 kl. 13:42
    Vis profil  
Hejsa :)

I forlængelse af mit spørgsmål her: http://www.toyotaextreme.dk/debse.asp?id=2373271&ForumID=1

Hvis jeg nu vælger at smide motoren i, og det skal gøres fuldt lovligt, så skal der jo betales afgift på den. Er der en måde man kan beregne det på? Eller har i nogle bud på hvad det kan koste?

Jeg synes ikke Skat's side giver noget som helst overblik over det..

PFT!

Afgift på 4AGE blacktop, i en EE101 1.3



Forum rating: Top 50
Onsdag 31-03-2010 kl. 14:49
    Vis profil  Vis bilprofil
Du får den aldrg godkendt med en 20v motor da der ikke findes en godkendelse på den her i dk, medmindre du selvfølgelig selv får lavet diverse godkendelser, men så er vi langt over værdien på bilen. Du kan lave den om til en 1,6, og betale afgift af det, det letter det en del når du skal til syn hvert andet år, da det er noget lettere at bygge tilbage til... Alt i alt, køb en bil der har de kræfter du søger eller tag chancen og kør ulovligt, alt andet kan ikke gå økonomisk.

Afgift på 4AGE blacktop, i en EE101 1.3



Forum rating: Top 5
Onsdag 31-03-2010 kl. 15:10
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg sidder her og tænker på om der nogensinde er nogen der opgraderer bremserne så de står mål med effekten på den motor der monteres?

Nu med fuldt hus!

Afgift på 4AGE blacktop, i en EE101 1.3



Forum rating: Top 500+
Onsdag 31-03-2010 kl. 15:28
    Vis profil  
Tak for svaret Alex, det forklarer jo hvorfor det ikke er til at finde noget information om :)

Nå, jeg må tage mulighederne op til overvejelse igen :)

Afgift på 4AGE blacktop, i en EE101 1.3



Forum rating: Top 500+
Onsdag 31-03-2010 kl. 15:46
    Vis profil  
Til Roberto..

Ja, self gør man da det.. Man sætter da skiver i bag og to-stemplede kalibre foran, ellers er man da en klovn.. :D

Afgift på 4AGE blacktop, i en EE101 1.3



Forum rating: Top 100
Onsdag 31-03-2010 kl. 16:49
    Vis profil  
"ellers er man da en klovn"

Tror der er mange klovne rundt omkring så
Carina E 2.0 SLI

Afgift på 4AGE blacktop, i en EE101 1.3



Forum rating: Top 250
Onsdag 31-03-2010 kl. 17:06
    Vis profil  Vis bilprofil
det tror jeg også,
især pga at man skal betale afgift af vognen hvis man forbedre bremserne, og det glæder ikke hvis man nu vil gøre det sammen med et motor skift, næ næ det er 2 forskellige ting, ville nemlig gerne have andre bremser på min vogn, med nej fik af vide at så ville der blive forlangt en ny afgift


pt-styling.dk
Livet starter først over 6.0L


Afgift på 4AGE blacktop, i en EE101 1.3



Forum rating: Top 250
Onsdag 31-03-2010 kl. 18:58
    Vis profil  Vis bilprofil
Jesper, jeg skal ikke gøre mig klog på det, så folk må hellere end gerne rette mig, hvis jeg er blevet fejl-informeret, men:

Jeg har ladet mig fortælle så sent som i mandags, at der er kommet nye regler indenfor motorskift her i Danmark. Umiddelbart skulle det lyde på, at man ikke må montere en motor i en bil, hvis ikke bilen i et eller andet udstræk er blevet produceret med den motor, man regner med at ville ha' i. Dertil kommer der jo så også en godkendelses-faktor af selve motoren i Danmark.

Men som eksempel kan der så nævnes mit: Jeg havde planer om engang at lægge en 1.5 5E-FE motor i min 1.3'er Corolla E10. Selvom 5E-FE motoren, som er født i en Paseo, ikke overstiger de 20 % effektforøgelse, må jeg ikke smide den i, da Corolla E10-serien ikke er produceret med en 5E-FE motor.

Tager man derimod f.eks en gammel BMW E30, som er produceret med motor-størrelser mellem 1.6-2.7, så skulle det være lovligt at bytte rundt på motorer der imellem (dog stadig med 20 %-reglen, afgift osv), da motorerne er godkendte i Danmark og bilerne er produceret fra BMW med de forskellige motorer ilagt.

Derfor vil du heller ikke kunnet få synet din Corolla med en BlackTop-motor i, da motoren ikke er godkendt her hjemme og bilen ikke er produceret med den motor indenfor det model-udvalg, vi har her hjemme.

Jeg ved dog ikke, om disse regler er indbefattet af, hvilke biler der er født med hvilke motorer indenfor EU-lande (eller hvad de nu kan gå efter). Hvis de er det, burde det teoretisk set være muligt at konvertere din bil til en 1.8'er, da England (det eneste land, jeg lige kender til med denne model) har Corolla AE102, også kaldet Corolla 1.8 GXi.

Jeg har søgt på nettet og har indtil videre ikke kunnet finde dokumentation for disse regler. Jeg har kun fået dem fortalt af en kammerat, så om der er hold i dem, det ved jeg ikke...
- Hvorfor må man ikke sige negerbolle, når man må sige hvidløg?

Afgift på 4AGE blacktop, i en EE101 1.3



Forum rating: Top 10
Onsdag 31-03-2010 kl. 20:17
    Vis profil  
Hvorfor 2 stemplede kalibre foran...? En AE101 køre med samme bremser som en AE92... Ret mig hvis jeg tager fejl...

/bm
Med Toyota Picnic 2.2TD byttes til Corolla STC...

Afgift på 4AGE blacktop, i en EE101 1.3



Forum rating: Top 250
Onsdag 31-03-2010 kl. 21:49
    Vis profil  Vis bilprofil
man kan også få ae101 som 1.6 GT-fx i england og den har 4age 20v silvertop motor og ae111 som 1.6 GT med 4age 20v blacktop motor.



Afgift på 4AGE blacktop, i en EE101 1.3



Forum rating: Top 250
Onsdag 31-03-2010 kl. 22:00
    Vis profil  Vis bilprofil
boris en ae92 kører med ø238mm skiver i foran og ae101 ø255mm så det må være et nej og ae101 1.6 gt 20v kører med ø275mm skiver og dobbelt stemplede kalibre ligesom carina e gti

Afgift på 4AGE blacktop, i en EE101 1.3



Forum rating: Top 250
Mandag 01-04-2010 kl. 01:36
    Vis profil  Vis bilprofil
Og for folk, der så får den sjove idé at konvertere bremserne på en standard EE/AE101 til dobbeltstemplede calibre, bremse-åg og 275 mm skiver: DET PASSER IKKE LIGE OVER!!!

Vil bare lige bringe en advarsel, da jeg selv var naiv nok til at tro det, da jeg købte netop den slags bremser fra en her inde som påstod, det passede lige over.
Forhjuls-spindlerne er ikke ens. Bremse-ågene og calibrene kan godt sættes på, imens man kører med standard 255 mm skiver, men sætter man 275 mm skiver på, kan hverken original- eller GT-ågene gabe over skiverne.
Den ene af de åg, jeg fik med, var forsøgt tilpasset, men resultatet = smadret åg.
- Hvorfor må man ikke sige negerbolle, når man må sige hvidløg?

Afgift på 4AGE blacktop, i en EE101 1.3



Forum rating: Top 100
Mandag 01-04-2010 kl. 09:31
    Vis profil  
Nej drop nu det pangel!

1. Man har en hobby
2. Det er biler,især ens egen
3. Det koster,men er sjovt og hyggeligt og alt muligt
4. Man sælger den "lille" øse man har
5. Man køber den bil man vil ha og er fri for om man blir stoppet/skal til syn/betale afgift bla bla bla

Havde en lærling inde på job der brugte den model,han er hondafreak og fik sidste efterår byttet Civicen ud med en 1994er prelude. 190 HK under hjelmen og ingen Sofus betjent eller synsmand der kan brumme af det.

Der har ikke været et øje tørt lige siden.


Carina E 2.0 SLI

Afgift på 4AGE blacktop, i en EE101 1.3



Forum rating: Top 250
Mandag 01-04-2010 kl. 13:53
    Vis profil  Vis bilprofil
Absolut forståeligt, Henrik. Problemet er bare, at man jo ikke kan skræddersy lige nøjagtig den bil, man vil ha', forstået på den måde, at:

Hvis man nu godt kan li' sin f.eks Corolla E10 hatchback, som er født en 1.3'er, og man faktisk godt kunne tænke sig noget mere motorkraft + man ved, hvilken stand ens bil er i, så kan det for nogen godt virke tillokkende at spekulere i en anden motor og/eller på anden måde opgradere den. Som du selv nævner - 1: Man har en hobby.

Så ville en mulighed jo være at hente en 1.6 GT FX (eller hvad den nu hed) eller en 1.8 GXi fra England, hvor det umiddelbart skulle kunne lade sig gøre at få den på danske plader.

Men for nogle kan det være svært at skifte bilen ud, da det både kan være et spørgsmål om økonomi (hente/købe en anden bil) og et spørgsmål om at skille sig af med den bil, man nu engang har, da man ved, hvad standen er på den og det kan være tvivlsomt, hvis man importerer en bil (hvis det er det, man vælger).

Men jeg er absolut helt enig med dig i, at kan man nu få det hele til at spille, så ville det være klart det bedste at købe en bil, der er født med en hurtig motor osv, set i lyset af evt besvær med syn, politi osv...
- Hvorfor må man ikke sige negerbolle, når man må sige hvidløg?

Afgift på 4AGE blacktop, i en EE101 1.3



Forum rating: Top 500+
Mandag 01-04-2010 kl. 16:12
    Vis profil  
Tak for det meget uddybende indlæg HP. Det er også hvad jeg har fundet frem til, desværre

Jeg tror løsningen bliver en 4E-FTE. Så må jeg jo bare skifte til standard manifold og pille turbo'en af når den skal til syn

Henrik:
Jeg har ikke lyst til at skille mig af med min bil.. Den er sat rigtig meget i stand over de sidste 2 år, og der er postet en pæn pose penge i som jeg ikke vil få tilbage ved et salg..
Og så er det bare sjovere at lege med en bil man kender ud og ind, og som er forholdsvis anonym :)

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg