Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce










 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Fra 3S-GE til 3S-GTE



Forum rating: Top 500
Søndag 04-04-2010 kl. 19:39
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg har gået og leget lidt med tanken, om at bygge en turbo på min motor, men ved det ikke helt endnu, da jeg er lidt usikker på hvordan det skal laves

Jeg har skaffet en manifold fra en 3S-GTE'er, og jeg har en CT26 turbo til at ligge

hvad mere skal jeg have fat i?

Og hvad skal jeg gøre med olie til og fra turbo'en, og kan motoren overhovedet holde til det???

Fra 3S-GE til 3S-GTE



Forum rating: Top 50
Søndag 04-04-2010 kl. 23:29
    Vis profil  Vis bilprofil
Om motoren kan holde til det afhænger af dit mål. Som jeg husker det sidder olietrykskontakten til højre i topstykket, man kan nærmest ikke undgå at se den, den vil være et oplagt sted at tage olie til turboen... Returen skal jo bare i bundkarret.
Hvad gør du med motorstyring?

Fra 3S-GE til 3S-GTE



Forum rating: Top 500
Fredag 06-04-2010 kl. 00:32
    Vis profil  
Kan motoren holde ? - Nej, det kan den ikke..

Hvorfor ?..

Høj kompression + tryk = Fail

Lavt kompression + tryk = Win

Din ct26 vil være fin til at holde et lavt tryk, hvis du gerne vil lege med det. En ct26 kan nemlig ikke holde tryk til Red-line, men idet du heller ikke er interesseret i at køre med højt tryk, vil det være en fin turbo til dit formål.

Anyway, du kan sagtens lave det.. Du skal bare ikke over i omegnen af 8 psi.. En 3sgte har en 7psi Limp-Mode.. Det er det, du kan få.. Ikke ret meget mere.. Ellers skal du have fat i en rigtig 3sgte, hvis du vil op og køre 17 psi på original styrebox (gen3) (ikke ct26 modellen)

Fra 3S-GE til 3S-GTE



Fredag 06-04-2010 kl. 07:40
Mange tak for oplysningerne

tror nu heller ikke jeg vil begive mig ud idet, gemmer min turbo, til når jeg får en Landcruiser igen, der vil den passe perfekt

Men kom også til at se, at jeg havde skrevet forkert i mit oplæg, for min motor hedder 3E-FE, og ikke 3S-GE

Men så lige et nyt spørgsmål, kan jeg montere en bananmanifold på en 3E-FE, som kommer fra en 3S-GE??

Fra 3S-GE til 3S-GTE



Fredag 06-04-2010 kl. 07:49
Er du sikker på det ikke er en 3S-FE, aldrig hørt om en 3efe.
Hvis det er en 3sfe, så kan den fint tåle 0,6 bar..

Fra 3S-GE til 3S-GTE



Forum rating: Top 500
Fredag 06-04-2010 kl. 08:27
    Vis profil  Vis bilprofil
jo, du har ret

men kan en manifold, fra en 3S-GTE passe på mi motor??

Fra 3S-GE til 3S-GTE



Fredag 06-04-2010 kl. 10:56
Ja hvis manifold er fra generation 2 motor...

Fra 3S-GE til 3S-GTE



Forum rating: Top 5
Fredag 06-04-2010 kl. 19:18
    Vis profil  
0,5 - 0,6 bar er ikke et problem, det er der flere der har kørt med og den laver nemt +200hk med det.
- Jesper
nyit.dk


Fra 3S-GE til 3S-GTE



Forum rating: Top 50
Fredag 06-04-2010 kl. 19:40
    Vis profil  Vis bilprofil
0,6 bar på en 3S-FE med en CT26 giver 187hk, og det holder fint.

Fra 3S-GE til 3S-GTE



Forum rating: Top 5
Fredag 06-04-2010 kl. 20:03
    Vis profil  
Ok, mente at Teddys kørte med 0.6 og lavede lige over 200, men det kan også være at det var ved 0.9?
- Jesper
nyit.dk


Fra 3S-GE til 3S-GTE



Fredag 06-04-2010 kl. 20:11
Jesper, den er målt øst for storebælt

Fra 3S-GE til 3S-GTE



Forum rating: Top 5
Fredag 06-04-2010 kl. 20:14
    Vis profil  
hehe ja det er en anden formel de bruger derovre ;)
- Jesper
nyit.dk


Fra 3S-GE til 3S-GTE



Forum rating: Top 50
Fredag 06-04-2010 kl. 20:20
    Vis profil  Vis bilprofil
Den jeg kender til kørte bare med MF2, så med en programmerbar styring skulle 200hk nok være muligt ved 0,6 bar.

Fra 3S-GE til 3S-GTE



Fredag 06-04-2010 kl. 20:46
Ja helt sikkert, og en del og sige hvad turbo der vælges...


Fra 3S-GE til 3S-GTE



Forum rating: Top 500
Fredag 06-04-2010 kl. 21:24
    Vis profil  Vis bilprofil
det vil sige at i mener min motor nemt kanholde til en CT26, uden at skulle gøre det helt store ved motoren???



Fra 3S-GE til 3S-GTE



Forum rating: Top 50
Fredag 06-04-2010 kl. 21:29
    Vis profil  Vis bilprofil
Sagtens hvis du kan nøjes med moderat effekt.

Fra 3S-GE til 3S-GTE



Fredag 06-04-2010 kl. 21:32
Hvis du kan nøjes med 0,6 bar, skal du ikke gøre noget ved den.
Kammerat kørte 170000km med 0,5 bar på hans...

Fra 3S-GE til 3S-GTE



Forum rating: Top 50
Fredag 06-04-2010 kl. 21:34
    Vis profil  Vis bilprofil
Det eneste der giver op er koblingen, men den passer fra en sportsvan 2,2td, ellers kan du få strammet den originale...

Fra 3S-GE til 3S-GTE



Forum rating: Top 500
Fredag 06-04-2010 kl. 21:50
    Vis profil  Vis bilprofil
så må jeg hellere komme til at bygge en mølle på min vogn

glæder mig til der kommer tryk på carina'en

i skal alle have mange tak for jeres hjælp

Vender nok tilbage senere

Fra 3S-GE til 3S-GTE



Forum rating: Top 50
Fredag 06-04-2010 kl. 21:52
    Vis profil  Vis bilprofil
Bare husk at få styr på benzin og tænding, ellers slutter det før det overhovedet når at blive sjovt....

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg