Biler - mekanik : Om reparation, virkemåde, tuning mm. |
problemer med 2a motor
Fredag 06-04-2010 kl. 18:24 |
heysa. jeg har fået min mors gamle corolla. det er med en 2A motor i,. altså den helt gamle 8 ventilede sag. der er ingen gnist på mere. jeg har været ved at se lidt på det men kan ikke helt finde ud af det. jeg har en formodning om det enten er platinerne eller tændspolen. jeg har haft et multimeter på platinerne. der er umiddelbart gennemgang nåt de er lukket sammen. så er de vel ikke feset af? kan jeg måle på tændspolen om den er feset af? eller er der nogen andre der har gode ideer.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
problemer med 2a motorFredag 06-04-2010 kl. 18:50 |
Prøv at skifte kondensatoren, det kan gøre store underværker! Har undertal af japanske biler på parcellen :o(
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
problemer med 2a motorFredag 06-04-2010 kl. 21:51 |
den kan godt gøre at den ikke gnister? det sidste jeg rodede med platiner og kondensator var da jeg var 16 og havde en gammel yamaha 4 gears. hehe. og det er trods alt 15 år siden.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
problemer med 2a motorFredag 06-04-2010 kl. 22:06 |
Den eneste gang min Celica har svigtet, lavede den samme nummer - der fik den en ny kondensator, og den har rullet lige siden Har undertal af japanske biler på parcellen :o(
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
problemer med 2a motorSøndag 07-04-2010 kl. 00:10 |
det må evt prøves så, ved du hvordan man nemmest stiller platinerne? og hvor meget skal de åbne?
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
|
|
Fandt du ikke hvad du søgte?
|
|