Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce






















 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 5
Onsdag 08-04-2010 kl. 09:16
    Vis profil  Vis bilprofil
http://www.fdm.dk/donkraften-er-kun-til-noedbrug

Jeg bruger da kun den org og har ikke tabt bilen endnu.

Da jeg brugte en mini-værkstedsdonkraft, var resultatet noget krøllet plade i bunden af Carinaen ... :(

Nu med fuldt hus!

bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 25
Onsdag 08-04-2010 kl. 09:26
    Vis profil  
Brugte da den originale, da jeg satte sommerdæk på - ren dovenskab. Det virkede fint, men den ER altså ikke super stabil!
Har undertal af japanske biler på parcellen :o(

bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 5
Onsdag 08-04-2010 kl. 09:34
    Vis profil  Vis bilprofil
Nej men jeg har da brugt den medfølgende donkraft altid og aldrig tænkt over at den måske er spild af blik!
Hvorfor hulen så overhovedet ha den i bilen??

Nu med fuldt hus!

bruger I den org donkraft?



Onsdag 08-04-2010 kl. 09:45
JEg har nu også brugt den orginale flere gange, bare altid sørget for hive anker, så bil står HELT stille, da den som skrevet er noget dingel...

bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 5
Onsdag 08-04-2010 kl. 09:50
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvad kan man ellers gøre?
Man kan ikke løfte bilen på de der tynde blikplader med en stor donkraft.
Nu med fuldt hus!

bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 100
Onsdag 08-04-2010 kl. 10:31
    Vis profil  
Jeg løfter altid bilen på panelet, hvor der er afmærket til den org. der kan man sagtens løgte med en værkstedsdonkraft også, man skal aldrig begynde og løfte længere inde med mindre man ved hvor den er forstærket.
Udlært Toyota tekniker den 1-2-2005...

bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 5
Onsdag 08-04-2010 kl. 10:42
    Vis profil  Vis bilprofil
Har du så een eller anden gummipude imellem?
Panelerne på Carinaen havde det ikke så godt da jeg havde løftet med sådan en stålkop der sidder på en værkstedsdonkraft.
Nu med fuldt hus!

bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 50
Onsdag 08-04-2010 kl. 10:59
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg har brugt den originale fra Carinaen i alle årene, snart 10. Og den fungerer fint. Så længe det er på plant underlag så er der ingen problemer. Den virker ikke slidt eller ustabil.

En Toyota repareret med T-Hansen dele bliver jo til en KIA?

bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 5
Onsdag 08-04-2010 kl. 11:19
    Vis profil  Vis bilprofil
Nej jeg har aldrig hørt noget lignende.
På den anden side nyere biler leveres ikke med reservehjul.
Hvis man er heldig er der sådan et lille ubrugeligt legetøjs et.
På T25 er der minihjul i 1.8L men fuld størr i 2.0L.

Nu med fuldt hus!

bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 100
Onsdag 08-04-2010 kl. 11:25
    Vis profil  
Nej jeg har nu også tit brugt den medflg. donkraft,men min værkstedsdonkraft er nu noget mere stabil.

Og til Roberto og andre: Jeg har lavet en ekstra "top" på arbejde der er magen til toppen på originalsaksen så der ikke blir bøjet noget når jeg løfter.

Før det lagde jeg et tykt stykke hårdtræ oveni med en slidse der gik uden om panelsammenføjningen,det holdt også fint og stabilt,meeen er jo ikke ligeså sikkert som den stålklods jeg bruger nu
Carina E 2.0 SLI

bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 250
Onsdag 08-04-2010 kl. 11:25
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg har kun brugt den originale på biler, hvor jeg ikke har haft andre muligheder. Jeg tror, donkraften i Corolla'en har været i brug én gang, hvor jeg var nødsaget til at rode med bremserne her hjemme på p-pladsen. Ellers bruger jeg, hvis jeg kan komme til det, altid værkstedsdonkraften hos en kammerat i hans hobby-værksted. Og der bliver altid løftet på panelernes løftepunkter. Det har på ingen måde bukket/trykket panelerne...
- Hvorfor må man ikke sige negerbolle, når man må sige hvidløg?

bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 5
Onsdag 08-04-2010 kl. 11:34
    Vis profil  Vis bilprofil
"Ellers bruger jeg, hvis jeg kan komme til det, altid værkstedsdonkraften hos en kammerat i hans hobby-værksted. Og der bliver altid løftet på panelernes løftepunkter. Det har på ingen måde bukket/trykket panelerne... "

Hvordan ser koppen på donkraften ud?

http://media.thg.dk/DAT/pic/m/69043_NY.JPG

Der er jo osse denne type:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1022&n=10
Nu med fuldt hus!

bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 5
Onsdag 08-04-2010 kl. 11:36
    Vis profil  Vis bilprofil
http://www3.biltema.dk/da/Bil---MC/Varktoj-og-varkstedsudstyr/Loftevarktoj/Loftesko/
Nu med fuldt hus!

bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 250
Onsdag 08-04-2010 kl. 11:54
    Vis profil  Vis bilprofil
Den første (røde), du linkede til...
- Hvorfor må man ikke sige negerbolle, når man må sige hvidløg?

bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 100
Onsdag 08-04-2010 kl. 11:57
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg har både org. donkraft og værkstedsdonkraft herhjemme, men foretrækker helt sikkert den originale, da den er så meget lettere at have med at gøre. Bilen op på liften og så den bette donkraft ind under, og så er vi kørende

bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 10
Onsdag 08-04-2010 kl. 12:33
    Vis profil  
jeg løfter på forbro og bagbro med en lille to tons. Købt i t hansen for billige Kr. Det virker fint. Men det er stabilt underlag. Men langt de fleste gange har jeg også en større til rådighed. Samme fabrikant bare nr. Større
- Kør bil, kør en reje.

bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 250
Onsdag 08-04-2010 kl. 13:19
    Vis profil  
Bruger også den "røde" model på panel løftepunkter for til og på broen bag til. har aldrig brugt den som er i den bil jeg har nu.
Kroppen er noget der ender i skoende

bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 100
Onsdag 08-04-2010 kl. 17:36
    Vis profil  Vis bilprofil
bruger aldrig den originale, det er noget pangel...
en god stenhøj, med en lille klods på, og så sætte den på sammensvejsningen på panelet, der hvor det originale donkrafthak er, eller på bærearm...og så smider jeg altid , det hjul jeg afmonterer ind under bilen, ved panelet, hvis det skulle gå galt...
There can be only one.


bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 250
Onsdag 08-04-2010 kl. 21:52
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg ellers mene at det var smart at bruge den originale donkraft, for at få testet at den virker som den skal....

Jeg har næsten altid brugt den originale, men det kan da være at man skal holde op med det
Du kan selv gå hjem og bygge det.... -Det vil virke lige med det samme!

bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 100
Onsdag 08-04-2010 kl. 22:18
    Vis profil  Vis bilprofil
man skal gøre hvad man selv syntes er bedst...det er din bil.
There can be only one.


bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 25
Onsdag 08-04-2010 kl. 22:30
    Vis profil  Vis bilprofil
bruger også altid den der, der er linket til og også på der hvor der er markeret til org. donkraft... har endnu ikke set noget blik der bukker..

http://media.thg.dk/DAT/pic/m/69043_NY.JPG
Fejler ikk noget der ikk ka limes

bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 100
Onsdag 08-04-2010 kl. 22:35
    Vis profil  Vis bilprofil
den er også god nok...
There can be only one.


bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 5
Lørdag 09-04-2010 kl. 09:43
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg vælger at tro at Toyota laver en ordentlig donkraft, osse selvom den er lille og ikke står så godt fast som en stor rød :)
Fordi jeg havde øvet tog det mig osse kun 6 minutter at skifte dæk, da jeg Dræbte et af mine slidte Michelin Alpin dæk på en brosten i december.

Nu med fuldt hus!

bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 250
Lørdag 09-04-2010 kl. 10:56
    Vis profil  Vis bilprofil
Selvfølgelig laver Toyota ordentlige donkrafte, for det skal jo være sådan, man kan skifte et punkteret hjul og ikke løfte bilen med et stk foldet sølvpapir.

Men jeg mener at ha' læst på en original donkraft engang, at den er til nødbrug. Nok forstået på den måde, at selvfølgelig holder den til at løfte bilen, men den er ikke ment til at bruge ved f.eks bremsetjek/-rep, udskiftning af fjedre osv...
- Hvorfor må man ikke sige negerbolle, når man må sige hvidløg?

bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 5
Lørdag 09-04-2010 kl. 13:04
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg ville aldrig stikke nogen lemmer (eller hovedet) ind under en bil der ikke var på bukke. Værkstedsdonkraft eller bagagerums samme.

Nu med fuldt hus!

bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 100
Lørdag 09-04-2010 kl. 17:23
    Vis profil  
Bruger gerne en lift eller en værkstedsdonkraft, men den originale til rina'en virker nu også fint, synes ikke jeg er bange for toyota's donkraft synes den virker ret solid, men det kan da godt være den ikke er i de nye biler.
Carpe Noctem, Carpe Cervesa.

bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 250
Torsdag 11-04-2010 kl. 21:32
    Vis profil  Vis bilprofil
Alu ringene er lige kommet på i dag med den originale donkraft og der lagde jeg mærke til at toyota har påført en maks arbejds belastning.

-Og ikke noget med "kun til nød" - det kan vel tolkes som at den kunne bruges på et værksted hvis vægten blev holdt.

De originale Toyota donkrafte har ihvertfald aldrig svigtet de 2 gange om året mine plejer at blive brugt
Du kan selv gå hjem og bygge det.... -Det vil virke lige med det samme!

bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 25
Lørdag 12-04-2010 kl. 09:36
    Vis profil  
Jeg har da også lige skiftet til sommerhjulene på Celicaen, og der er da ingen problemer med den originale.

Der står ikke noget om nødbrug på donkraften, men der står max 800kg til den.

Så hvis den kan løfte 800kg så kan det sgu ikke være helt skidt
Nu med Celica ST202 og bosat i .se

bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 5
Lørdag 12-04-2010 kl. 10:05
    Vis profil  Vis bilprofil
Den kan sikkert osse løfte 1000 hvis der står max 800, den skulle jo nødig knække.
Hvis bilen vejer 1500 så løfter den osse kun 350kg.

Nu med fuldt hus!

bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 50
Lørdag 12-04-2010 kl. 10:25
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg bruger en almindeligt værkstedsdonkraft med en løftesko som jeg har lavet en slids i, så den passer til pladeombugningen på bilens løftested...

Så trykker den de samme steder som den originale donkraft, og bukker ikke den tynde plade-samling-ombugnings-dims til ukendelighed...
Der findes 10 slags mennesker... Dem der forstår binære tal og dem der ikke gør...

bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 5
Lørdag 12-04-2010 kl. 11:07
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvad har du lavet skoen af? Nylon? Gummi?
Jeg har en lille hydraulisk donkraft jeg gerne vil bruge, men den har som nævnt kun en ret skarp/hård kop for oven.

Nu med fuldt hus!

bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 250
Lørdag 12-04-2010 kl. 11:15
    Vis profil  Vis bilprofil
Roberto -> Hvis bilen vejer 1500 så løfter den osse kun 350kg.

Hvordan kommer du frem til det? Ikke at jeg vil i gang med en længere diskution i denne tråd, men man kan vist ikke bare lige dividere vægten af bilen og konkludere, at man løfter 1/4 af vægten ved at løfte på et løftepunkt. Løfter vist mere end en 1/4 af bilens vægt...
- Hvorfor må man ikke sige negerbolle, når man må sige hvidløg?

bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 50
Lørdag 12-04-2010 kl. 12:10
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er sådan en her http://www3.biltema.dk/da/Bil---MC/Varktoj-og-varkstedsudstyr/Loftevarktoj/Loftesko/
som jeg har savet en rille i...
Der findes 10 slags mennesker... Dem der forstår binære tal og dem der ikke gør...

bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 250
Lørdag 12-04-2010 kl. 12:37
    Vis profil  Vis bilprofil
lækkert!
Du kan selv gå hjem og bygge det.... -Det vil virke lige med det samme!

bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 5
Lørdag 12-04-2010 kl. 12:48
    Vis profil  Vis bilprofil
Er den hul inden i så den passer over koppen?
Nu med fuldt hus!

bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 50
Lørdag 12-04-2010 kl. 13:03
    Vis profil  Vis bilprofil
Der er en lille kant i bunden, så den ikke hopper af koppen, men ellers er den masiv...

Jeg har lavet min rille så tilpas stram, at den kan holde sig selv på pladeombukket... Så kan jeg nemlig sætte løftepuden fast først - lige præcis der hvor jeg vil have den til at sidde, og så efterfølgende flytte rundt på donkraften, så jeg kan få den til at løfte det rigtige sted...

Så er der ikke så mange ting man skal have styr på ad gangen...
Der findes 10 slags mennesker... Dem der forstår binære tal og dem der ikke gør...

bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 5
Lørdag 12-04-2010 kl. 13:19
    Vis profil  Vis bilprofil
Bare den (bilen) ikke kan falde af (donkraften) fordi noget glider ...
Nu med fuldt hus!

bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 50
Lørdag 12-04-2010 kl. 13:25
    Vis profil  Vis bilprofil
Det tror jeg nu ikke den gør, men jeg vil bestemt ikke anbefale at man roder rundt under bilen, når den kun står på en donkraft...

Sikkerhed frem for alt... Man kan squ altid få en ny bil, men det er lidt mere besværligt at få et nyt hoved eller ben, hvis man har fået bilen ned over sig...
Der findes 10 slags mennesker... Dem der forstår binære tal og dem der ikke gør...

bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 5
Lørdag 12-04-2010 kl. 13:28
    Vis profil  Vis bilprofil
Helt enig.
Man skal osse være påpasselig med at underlaget er hårdt og plant når man bruger en værkstedsdonkraft med hjul under :) + gear og p-bremse naturligvis.


Nu med fuldt hus!

bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 5
Torsdag 15-04-2010 kl. 14:43
    Vis profil  Vis bilprofil
He heh!
Jeg har fået een der er mere talentfuld end mig og meget hjælpsom til at dreje en solid tingest i nylon.
Der er en rille i og den passer ned i toppen af donkraftens kop!



Nu med fuldt hus!

bruger I den org donkraft?



Forum rating: Top 250
Torsdag 15-04-2010 kl. 15:03
    Vis profil  Vis bilprofil
hmm.... Der er nogen der kan.
Du kan selv gå hjem og bygge det.... -Det vil virke lige med det samme!

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg