Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce












 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

2.0 i avensis 1.8 7afe årg 98



Forum rating: Top 500+
Mandag 10-04-2010 kl. 21:45
    Vis profil  
Slynger lige en bemærkning ud.. ;)

ville dette kunne lade sig gøre? ikke at den nuværende motor er slidt men den mangler lige det sidste som vores gamle 2.0ér havde til campingvognen..;) ?

eller ville det være bedre at chippe den??
Dont try and thease a Japanise!!

2.0 i avensis 1.8 7afe årg 98



Forum rating: Top 10
Mandag 10-04-2010 kl. 21:52
    Vis profil  
Det er bestemt ikke nemt at skifte, for det er ikke samme ophæng...

Og en chip på biler uden turbo (eller anden trykladning) virker ikke, det er vitterligt spild af penge...

/bm
Med Toyota Picnic 2.2TD byttes til Corolla STC...

2.0 i avensis 1.8 7afe årg 98



Forum rating: Top 500+
Mandag 10-04-2010 kl. 21:57
    Vis profil  
hmm øv.. syntes ellers bare de ligner hinanden så meget de motore.. dvs den nemmeste men dog dyreste er ny/anden bil...:-/
Dont try and thease a Japanise!!

2.0 i avensis 1.8 7afe årg 98



Forum rating: Top 100
Mandag 10-04-2010 kl. 23:11
    Vis profil  Vis bilprofil
måska kan en bananmanifold være løsningen

2.0 i avensis 1.8 7afe årg 98



Forum rating: Top 25
Torsdag 11-04-2010 kl. 01:20
    Vis profil  Vis bilprofil
Dennis du skal også lige have den større afgift i tankerne ved sådan et mortorskift
Fejler ikk noget der ikk ka limes

2.0 i avensis 1.8 7afe årg 98



Forum rating: Top 100
Torsdag 11-04-2010 kl. 08:51
    Vis profil  
En mulighed er da også at lave en 7A-GE dvs blokken fra din og et topstykke fra en 4A-GE, men ved ikke lige hvordan med motorstyring og det er jo nærmest momentet du savner fra 2.0, det ved jeg ikke lige hvordan er på en 7A-GE sammenbygning. De ligger omkring de 140 hk så vidt jeg husker.
Carpe Noctem, Carpe Cervesa.

2.0 i avensis 1.8 7afe årg 98



Forum rating: Top 25
Torsdag 11-04-2010 kl. 16:07
    Vis profil  
Ja, men momentet er stadig elendigt, og det er nok mere det, man skal bruge, for at flytte en "knepcontainer".

Sælg bilen, og køb en anden. Andet vil være spild af penge.
Har undertal af japanske biler på parcellen :o(

2.0 i avensis 1.8 7afe årg 98



Forum rating: Top 50
Torsdag 11-04-2010 kl. 16:45
    Vis profil  Vis bilprofil
Tryk er vejen frem hvis du vil have moment.

2.0 i avensis 1.8 7afe årg 98



Forum rating: Top 250
Torsdag 11-04-2010 kl. 18:13
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg kan ikke huske Toyota's egne specifikationer for 7A-motorerne, men ifølge www.bilmodel.dk, så har en 7A-FE i en Avensis 110 hk og 155 Nm, hvor en 7A-GE i en Celica 1.8 GT (T18) har 116 hk og 154 Nm. Så en 7A-GE vil ikke rigtigt give det store på papiret...
- Hvorfor må man ikke sige negerbolle, når man må sige hvidløg?

2.0 i avensis 1.8 7afe årg 98



Forum rating: Top 250
Torsdag 11-04-2010 kl. 18:14
    Vis profil  Vis bilprofil
Undskyld, en Celica T20, ikke en T18.
- Hvorfor må man ikke sige negerbolle, når man må sige hvidløg?

2.0 i avensis 1.8 7afe årg 98



Forum rating: Top 500
Torsdag 11-04-2010 kl. 18:29
    Vis profil  
Nu spørger jeg så bare.. den Celica, som er nævnt ovenfor med den omtalte 7A-GE motor. Vil en bananmanifold som passer på den så også passe på en 7A-FE, da jeg selv har sådan én men bare ikke kan finde en banan til den nogen steder!!

2.0 i avensis 1.8 7afe årg 98



Forum rating: Top 250
Torsdag 11-04-2010 kl. 18:49
    Vis profil  Vis bilprofil
Pas. Jeg ved ikke, om udstødningsflangen er ens på GE- og FE-topstykker...
- Hvorfor må man ikke sige negerbolle, når man må sige hvidløg?

2.0 i avensis 1.8 7afe årg 98



Forum rating: Top 500
Torsdag 11-04-2010 kl. 18:58
    Vis profil  
okay.. hmm, men er de så ens på en 4A-FE og en 7A-FE? for har fundet denne turbomanifold og der står faktisk den passer på begge motorer??
( http://www.turbomotor.dk/contents/da/d28.html - Den manifold der hedder 4AFTE til 900kr)

2.0 i avensis 1.8 7afe årg 98



Forum rating: Top 100
Torsdag 11-04-2010 kl. 19:14
    Vis profil  
Det er også en 7A-FE motor der ligger i en celica, det jeg skrev om er en kloning med 7A- blokken( 1,8l ) og GE toppen ( Det goe gamle twin cam topstykke fra en 4A-GE 1,6l ) Men som Kasper også nævnte er der vist ikke sønderligt meget moment i denne kloning.

Ang turbo har du hurtigt brugt 10-15 tusind og står så med en ulovlig bil, som du kan risikere at komme i klemme med ved forsikringsselskabet ( Det kan du også nemt komme med kloningen jeg omtalte ( som såfølgelig heller ikke er gratis at lave ))

Måske skulle du hellere bruge pengene på en bil med 2,0l motor og så kunne køre rundt i den med god samvittighed

Carpe Noctem, Carpe Cervesa.

2.0 i avensis 1.8 7afe årg 98



Forum rating: Top 500+
Torsdag 11-04-2010 kl. 20:41
    Vis profil  
hurtigt svar! det bliver en anden vogn næste år.. i år må den lige klare den....;)
Dont try and thease a Japanise!!

2.0 i avensis 1.8 7afe årg 98



Forum rating: Top 500
Torsdag 11-04-2010 kl. 21:10
    Vis profil  
Men karsten vil det så sige at man kan købe en banan til en cilica og putte i en avensis.. vil det så også passe med hjden/længden ned til resten af udstødningen?

2.0 i avensis 1.8 7afe årg 98



Forum rating: Top 25
Lørdag 12-04-2010 kl. 11:13
    Vis profil  
Jeg flyttede 2,6 tons med en 1.4 liters motor i går - hvor der er en vilje, er der en vej! Så din 1.8´er må også kunne klare en campingvogn
Har undertal af japanske biler på parcellen :o(

2.0 i avensis 1.8 7afe årg 98



Forum rating: Top 5
Lørdag 12-04-2010 kl. 11:16
    Vis profil  Vis bilprofil
Du brænder hurtigt din turbo af hvis du trækker med den jævnligt ...

Nu med fuldt hus!

2.0 i avensis 1.8 7afe årg 98



Forum rating: Top 25
Lørdag 12-04-2010 kl. 11:56
    Vis profil  
Ikke hvis man behandler den med omtanke. Og så er der 4 års garanti på vognen, i tilfældet...
Har undertal af japanske biler på parcellen :o(

2.0 i avensis 1.8 7afe årg 98



Forum rating: Top 50
Lørdag 12-04-2010 kl. 17:08
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg kan nu heller ikke se hvorfor en turbo dør af at blive brugt, altså der vil jo altid være en smule slidtage...

2.0 i avensis 1.8 7afe årg 98



Forum rating: Top 100
Lørdag 12-04-2010 kl. 17:58
    Vis profil  
att Peter: Hvis man kan bruge samme turbomanifold til 4A-FE og 7A-FE ( som der står ved turbomotor ) så skal du da bare ud til en hugger og finde en banan fra en 4A-FE i en 116hk's Carina E der er det jo standard at der er banan på, medmindre du altså vil have en der er blank og fin.

Du skal nok finde en banan med forrør til og så må du selv svejse det sammen, det er vist den billigste løsning, medmindre huggerne tar helt vanvittige priser for sådan et sæt.
Carpe Noctem, Carpe Cervesa.

2.0 i avensis 1.8 7afe årg 98



Forum rating: Top 500
Tirsdag 13-04-2010 kl. 17:42
    Vis profil  
ja okay, det tror jeg så jeg prøver - men på den origanle manifold sidder der jo en ledning(ved ikke om det er lamdasonden eller hvad det nu må være) men kan det så tænkes den også passer over på?

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg