Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce






















 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Forum rating: Top 500
Tirsdag 20-04-2010 kl. 21:32
    Vis profil  
Der er jo åbenbart ikke trukket ledninger fra fabrikken til el-ruder, så man må selv igang. Meeen ...

Der er ingen der kan forklare mig hvad jeg skal gøre!

Der er 4 ledninger i fører-sidens sparkepanel der ender ud i stikket.
Blå/hvid - tynd ledning
Blå/hvid - tynd ledning
Grøn/rød - tyk ledning
Sort - tynd ledning

I passager-sidens sparkepanel er der 3 ledninger der ender ud i stikket.
Blå/hvid - tynd ledning
Grøn/rød - tyk ledning
Sort - tynd ledning

Så KUNNE jeg forestille mig at de tre ens i hver side skulle forbindes og den sidste blå/hvide ledning skulle have stel eller plus, alt afhængig af hvordan det er styret?

Er der nogen der kan hjælpe her?

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Onsdag 21-04-2010 kl. 14:37
Kom nu, for fanden? Hvor er alle de folk henne der har lavet det i deres egne biler?!

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Forum rating: Top 25
Onsdag 21-04-2010 kl. 15:11
    Vis profil  
Så længe du "taler" sådan til folk, får du nok ikke den vilde respons. Desuden er der vel ikke mange, der har eftermonteret el-ruder i deres E10´ere. Op på hesten med et multimeter.
Celica 2.0 DOHC GT 1980 - Octavia 1.4 TSI 2009 - AU DKW 1000S Coupé 1959

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Forum rating: Top 500+
Onsdag 21-04-2010 kl. 18:29
    Vis profil  
Jeg har selv monteret el-ruder i min Corolla. Jeg fandt også et stik i hver side af bilen som lignede hinanden, men de passede ikke med de stik der var på eluderne. Så jeg trak selv ledninger og satte strøm til. Jeg tror det kostede 10 sikringer inden det fungerede
Man kan sikkert godt have det sjovt uden at drikke. Jeg har bare aldrig prøvet.

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Onsdag 21-04-2010 kl. 18:44
Haha, nu må i holde op? Hvorfor gemmer folk på deres viden? Der er SÅ mange der har lavet den operation, men ingen der kan pøse ud af deres viden?

Snakker skam helt normalt? Velkommen til det 21. århundrede, hr. ;)

Og jeg er ikke en el-haj, så jeg søger en der kan fortælle mig hvilke ledninger skal til hvad.

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Forum rating: Top 25
Onsdag 21-04-2010 kl. 18:57
    Vis profil  
"Kom nu, for fanden" efter under ét døgn. Det er sq ikke at snakke pænt, i min verden.
Celica 2.0 DOHC GT 1980 - Octavia 1.4 TSI 2009 - AU DKW 1000S Coupé 1959

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Forum rating: Top 500
Onsdag 21-04-2010 kl. 23:30
    Vis profil  
Okay.

Men jeg ønsker blot at hjælp til mit problem, og jeg ved folk gemmer på det jeg står og mangler. Så bliver man frustreret.

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Forum rating: Top 25
Torsdag 22-04-2010 kl. 00:05
    Vis profil  
Hvis folk lå inde med svar, så havde de vel svaret?

Det bedste råd må være, at finde en Haynes manual eller lignende med et el-diagram, og så gå i krig med et multimeter.
Celica 2.0 DOHC GT 1980 - Octavia 1.4 TSI 2009 - AU DKW 1000S Coupé 1959

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Forum rating: Top 100
Torsdag 22-04-2010 kl. 00:06
    Vis profil  
Rolig Martin!! Tror nu ikke der er noger her der "gemmer" på viden de ikke vil dele ud af

Der er da også en der har svaret hvordan han gjorde med sin Corolla,så helt ubesvaret er dit spørgsmål da ikke.
At du ikke er en haj til det der med multimeteret,kan du da gøre noget ved og lære noget samtidigt hvis det kommer dertil.

Og biler hvor man eftermonterer den slags er sgu da altid godt tidsfordriv. Havde en god kammerat engang der sagde: når først det er lavet og i orden er der sgu da ingen der kan se hvor lang tid du har brugt på det
Carina E 2.0 SLI

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Forum rating: Top 250
Torsdag 22-04-2010 kl. 01:12
    Vis profil  Vis bilprofil
da jeg eftermonterede mit var der heller ingen stik der passede sammen så trak dem selv.. og ja det koster lidt sikringer

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Torsdag 22-04-2010 kl. 12:12
Har haft en Haynes bog i hånden og den var fandeme ikke til at tyde!

Der er 7 ledninger der skal forbindes og jeg aner ikke til hvad? Der er jo usandsynligt mange muligheder? Hvad skal forbindes til hvad?

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Forum rating: Top 25
Torsdag 22-04-2010 kl. 12:48
    Vis profil  
Det er der, multimeteret kommer ind i billedet.
Celica 2.0 DOHC GT 1980 - Octavia 1.4 TSI 2009 - AU DKW 1000S Coupé 1959

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Forum rating: Top 250
Torsdag 22-04-2010 kl. 13:12
    Vis profil  
Der må jo være to DC-motorer og to kontakter, har disse ikke siddet med nogle stik??? Ellers kunne man jo tage ud til en hugger, og få sig et ledningsnet....
Toyota Avensis 2,0 D-4 STW ´01 er kommet til!

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Forum rating: Top 250
Torsdag 22-04-2010 kl. 13:58
    Vis profil  
http://www.toyotaextreme.dk/debse.asp?seek=corolla&id=2371298&ForumID=1

ved ikke om det kan buges men den kommer alligevel
Det man ikke kan lave med gaffatape er ikke værd at lave ;)

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Forum rating: Top 100
Torsdag 22-04-2010 kl. 19:45
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er da ihvertilfælde et diagram man kan finde ud af
Carina E kører bare

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Forum rating: Top 50
Torsdag 22-04-2010 kl. 21:14
    Vis profil  Vis bilprofil
Har du de orignale knapper eller er det hele uoriginalt?

Jeg har eftermonteret det i min Carina, der var ledninger i bilen, og så har jeg skiftet ledningsnettene i dørene fra en med elruder. Og lavet førerdørsbeklædningen om så den er magen til den som originalt har elruder. De andre døre er klar til det. Det er helt klart den løsning der bliver bedst hvis du ikke ved noget om strøm, som Claus er inde på.

Jeg havde inden jeg fik fundet alle stumperne monteret uoriginale knapper til det, man kan få nogen der skal have plus og stel fra forsyning og så sætter du plus minus fra motoren på to ben og så vender kontakten polariteten. Det er nemt. Husk sikringer hvis det er noget du selv klinker sammen.

En Toyota repareret med T-Hansen dele bliver jo til en KIA?

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Forum rating: Top 100
Torsdag 22-04-2010 kl. 21:21
    Vis profil  Vis bilprofil
jeg satte org elruder i min E10 dengang jeg have den, jeg fik rudehejs, ledningsnet til dørene, og GSI kabine med dørbeklædninger, da jeg fik det hele monteret virkede de heller ikke, så kørte jeg ud til huggeren, og pillede den org ledning ud af den bil det hele var taget fra, en ledning der forbinder de 2 døre, så mener jeg det hele virkede. kan ikke huske om der var et relæ også, men det sad nok på den ledning jeg fik dengang.

så hvis du kan finde en E10 ved en hugger der har haft elruder, så er det nemmeste at tage ledningerne fra den

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Forum rating: Top 500
Torsdag 22-04-2010 kl. 22:14
    Vis profil  
Det diagram til den E9'er kan jeg ikke bruge?

Og hvordan vil du bruge multimetret i denne sammenhæng? Jeg kan ikke finde hoved og/eller hale i det?

Det orig. ledningsnet der kører i bilen, kører oppe bag ved instrumentbordet og er ikke bare lige hverken at pille ud eller sætte i.

Jeg har fået stikkene hvor de rigtige ledninger sidder i nu, så jeg har stumperne - nu skal de så bare forbindes så det fungere - men hvordan? Ja, det finder jeg nok ud af en dag der er nogen der fortæller mig det.

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Forum rating: Top 100
Fredag 23-04-2010 kl. 06:22
    Vis profil  Vis bilprofil
mangler du så ikke bare et relæ ??

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Forum rating: Top 25
Fredag 23-04-2010 kl. 09:15
    Vis profil  
Synes det er SÅ komisk, at du tror, at folk bevidst holder fremgangsmåden hemmelig for dig
Celica 2.0 DOHC GT 1980 - Octavia 1.4 TSI 2009 - AU DKW 1000S Coupé 1959

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Forum rating: Top 50
Fredag 23-04-2010 kl. 09:58
    Vis profil  Vis bilprofil
Det med multimeteret kræver også at man ved hvad man forventer at måle. Ellers er det jo værdiløst.
Den løsning med at brænde sikringer af til det virker giver mig hjertflimmer.
Du skal måle de 12v til motoren, den skal skifte polaritet når du aktiverer knappen. Og hvis du selv laver noget med ledninger så sørg for at vælge noget der kan bære strømmen til motoren.
En Toyota repareret med T-Hansen dele bliver jo til en KIA?

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Forum rating: Top 500
Lørdag 24-04-2010 kl. 00:04
    Vis profil  
Jamen, altså .. Hvorfor får jeg så ingen konkrete svar?

Jeg aner ikke hvordan jeg skal bære mig ad med det multimeter. Jeg ved ikke hvilke ledninger der skal have hvad? Stil det op for mig, fremgangsmåden, så kan jeg måske finde ud af det.

Sort er stel i begge sider, så langt er jeg kommet.

Så er der grøn/rød i begge sider, blå/hvid i begge sider og en tynd blå/hvid i fører siden.

Hvad skal hvad? Skær det ud i pap

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Forum rating: Top 250
Lørdag 24-04-2010 kl. 00:13
    Vis profil  Vis bilprofil
fremgangs måde...

Sort = ALTID stel

så trækker du en + ledning og sætter den til en tilfældig ledning og ser hvad der virker / eller sker.. når f.eks. så ruden kører op og ned i fører siden er det nok den der skal være plus på..

så er det gjort

så rækker du ud efter din prøvelampe sætter den ene ende til et stel punkt og den anden ende til en eller anden tilfældig ledning og trykker på nogle knapper indtil din prøvelampe lyser..

sådan bliver du bare ved indtil du har fundet ud af hvad ledningerne gør

er det nok skæret ud i pap? :)

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Forum rating: Top 250
Lørdag 24-04-2010 kl. 00:16
    Vis profil  Vis bilprofil
det med at ruden kører op skal self ske når du trykker på knappen

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Forum rating: Top 500
Lørdag 24-04-2010 kl. 00:49
    Vis profil  
Det siger du ikke, Sherlock

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Lørdag 24-04-2010 kl. 09:48
Sikkert nok. Smider lortet i havnen om lidt. Tak

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Forum rating: Top 250
Lørdag 24-04-2010 kl. 09:55
    Vis profil  Vis bilprofil
Og prøvelampen er vel egentlig også Bonderøven fra DR2's multimeter...?
Du kan selv gå hjem og bygge det.... -Det vil virke lige med det samme!

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Forum rating: Top 250
Lørdag 24-04-2010 kl. 11:32
    Vis profil  Vis bilprofil
Karsten - Ja, men den er effektiv :)

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Lørdag 24-04-2010 kl. 11:34
Kim - Hvad får jeg ud af at få prøvelampen til at lyse? Skal de så have plus, eller hvordan?

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Forum rating: Top 250
Lørdag 24-04-2010 kl. 11:57
    Vis profil  Vis bilprofil
at der kommer strøm igennem.. f.eks. hvis du trykker på knappen i førersiden som skal få passagerruden op så skal der gå strøm igennem en ledning for at den kan gøre det.. og ved en prøvelampe kan du finde ud af hvilken ledning du skal føre over i passager siden..

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Lørdag 24-04-2010 kl. 12:00
Aha, nu begynder det sku at dæmre! Skide godt - TAK :D

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Forum rating: Top 250
Lørdag 24-04-2010 kl. 12:15
    Vis profil  Vis bilprofil
Håber det kan bruges :)

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Lørdag 24-04-2010 kl. 12:32
Ja, sort til stel. En skal have tændingsplus - det skal den vel i hver side?
Og så må jeg måle mig til resten?


Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Forum rating: Top 250
Lørdag 24-04-2010 kl. 12:45
    Vis profil  Vis bilprofil
vil jeg mene

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Lørdag 24-04-2010 kl. 12:52
Jeg må prøve efter bedste evne - tusind tak!
Man kan ikke vide alting fra starten - man må lære sig frem :)

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Forum rating: Top 25
Lørdag 24-04-2010 kl. 20:18
    Vis profil  
Skal der ikke være nogle relæer og solide sikringer til den slags vindueshejs?
Celica 2.0 DOHC GT 1980 - Octavia 1.4 TSI 2009 - AU DKW 1000S Coupé 1959

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Forum rating: Top 500
Lørdag 24-04-2010 kl. 22:46
    Vis profil  
Det fis bruger man ikke! Der bliver lavet et arbejdsrelæ og regnet ud med sikring og så videre.

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Forum rating: Top 250
Lørdag 24-04-2010 kl. 23:02
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg har hverken sikring eller relæ i uden problemer.. måske er jeg os bare heldig

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Forum rating: Top 500
Lørdag 24-04-2010 kl. 23:45
    Vis profil  
Kim - Du har måske lavet samme operation?

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Forum rating: Top 250
Søndag 25-04-2010 kl. 00:03
    Vis profil  Vis bilprofil
jeg købte en gsi kabine hvor der var rudehejs i.. der var os diverse strømføring..har os sat flere alarmer, central lås, lavet egne dioder osv osv osv

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Forum rating: Top 500
Søndag 25-04-2010 kl. 23:28
    Vis profil  
Har fået fortalt hvordan den skal klares nu.

Sort skal stelles i begge sider. De 2 tykke blå/hvide skal have kl. 15, og de to grøn/røde skal føres sammen. Den tynde blå/hvide er til noget andet end el-ruder, åbenbart.

Så nu må vi se om det lykkes :)

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Forum rating: Top 500
Mandag 26-04-2010 kl. 15:37
    Vis profil  
Det virkede ikke!

MEEEN .. Har fået det forbundet så det virker i førersiden og i passagersiden. Men fra førersiden kan jeg dog kun køre passagerruden op og ikke ned?

Begge de sorte har fået klemme 15. De blå/hvide er sat til stel og de grøn/røde er sat sammen som styrestrøm mellem kontakterne.

Når jeg ikke rører nogen kontakter er der stel i de blå/hvide, som sjovt nok er sat til stel. Men når jeg så trykker kontakten ned, så vender polariteten på den? Det samme gør den på den grøn/røde ledning når jeg trykker knappen den anden vej?

Men som jeg har sat det sammen nu virker det i hver sin side, men jeg kan som sagt ikke styre passagerruden fra førersiden.

Er der nogen kloge hoveder der ved hvorfor?

Orig. el-ruder i Corolla AE101 XLi



Forum rating: Top 500
Tirsdag 27-04-2010 kl. 00:01
    Vis profil  
Fejl 40! De blå/hvide skal sættes sammen. Det er teorien og det SKAL virke! Kontrollere first thing in the morning :)

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg