Biler - mekanik : Om reparation, virkemåde, tuning mm. |
e10 4afe problemer
Fredag 14-05-2010 kl. 17:15 |
Okay. Efter at have givet en 4afe motor den storre omgang med nye stempelringe lejer osv osv. Køre den underlig. Det er somom at den tøver lidt, i den lave ende af omdrejnings skalaen. Den vil faktisk ikke trække ordenlig før jeg rammer 5500 omd, hvor jeg tydelig kan mærke at der sker et eller andet, da den trækker langt mere rent. Jeg har i dag førsøgt lidt af hvert. Jeg har sat tænding 10 grader før top, med e1 og te1 luset. Når jeg trækker lusen ud af dianose stikket, hopper den lidt i tomgang, hvilket gør det svært for mig at efter kontrollere de 10 grader før top. Jeg har tjekket og dobbel tjekket knast mærkerne, og tandrems mærkerne, de står som de skal. Jeg har ohmet min TPS ud, og fundet værdierne inden for specs. Og har sågar sat sprit ny lambda og kølevands sensor på. Lige meget hjælper det. Jeg mangler dog at finde en vacumpumpe så jeg kan teste min MAP sensor. Men har i evt nogle guldkorn ? Mvh
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
e10 4afe problemerFredag 14-05-2010 kl. 17:18 |
Skal siges jeg har renset og smurt tomgangs ventilen for at prøve at slippe af med urolig tomgang. Men det hjalp ikke.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
e10 4afe problemerFredag 14-05-2010 kl. 17:27 |
Er der nogen fejlkoder?
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
e10 4afe problemerFredag 14-05-2010 kl. 17:33 |
Nej ingen fejlkoder.. Jeg prøvede til med lamda sonden pga benzinforbruget var lidt højt IMO.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
e10 4afe problemerFredag 14-05-2010 kl. 19:47 |
Har du husket forspænding på indsugningsknasten? Hvis ikke vil knasten være en tand bagefter...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
e10 4afe problemerFredag 14-05-2010 kl. 22:17 |
Hvis du mener "service bolt" i tandhjulet på indsugnings knasten så ja :) Ellers ville de da også ralle helt vildt ? Har lige prøvet med ny benzinstrykregulator, og har rodet lidt med dyse stikkene, skal dyserne ikke sprøjte 1-3 4-2 ? Mvh
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
e10 4afe problemerFredag 14-05-2010 kl. 22:49 |
Uden at være sikker så mener jeg at dyse 1 og 3 sprøjter sammen og 2 og 4.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
e10 4afe problemerLørdag 15-05-2010 kl. 07:23 |
Har du vendt stemplerne rigtigt ? Servostyring er for dem med tynde arme !!!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
e10 4afe problemerLørdag 15-05-2010 kl. 21:17 |
Jep. Stænger, stempler, lejeoverfald osv osv. vender rigtig. Uhmn Min liftback er en stage 2 morfar bil
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
e10 4afe problemerOnsdag 19-05-2010 kl. 18:48 |
Så blev Map sensor, hele tændings systemet, samt alle dyser og tændrør, samt benzinpumpe gået igennem. Alt er inden for specs. Den vil bare ikke gå ordenlig :/
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
e10 4afe problemerSøndag 23-05-2010 kl. 16:35 |
når du justere tændingen, gør du det med e1 og te1 luset 10 grader før top, når du fjerner lusen skulle den genre hoppe op omkring 16 grader sådan ca. har du monteret stempelringene korrekt, har du kontrolleret vacuum slanger. de kan gøre mange mærkelige ting når de er utætte, :D hehe har selv prøvet. det er jo en simpel motor, der burde ikke være det store at lave forkert..
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
|
|
Fandt du ikke hvad du søgte?
|
|