Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce






 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

kmperliterhysteri



Forum rating: Top 5
Lørdag 15-05-2010 kl. 09:47
    Vis profil  Vis bilprofil
Foranlediget af mange klager over manglende evner til at få den dyrt indkøbte sparebil til at gå de lovede km/L olie:

http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/article970143.ece
http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/article744207.ece
http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/bilanmeldelse/article965635.ece
http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/bilerguider/article969361.ece

Vi var I Knuthenborg dyrepark igår, det er en tur på 157km, vi tankede både før og efter de to lange ben (det var 10.29kr/L) og stats var:
ud, roligt tempo overholdt gældende fartgrænser (130 på sydsj) 11.5L gav 7.4L/100km dvs 13.5km/L
hjem: pænt med smæk, 12.6L 8L/100km 12.4km/L.
Det synes jeg ikke jeg kan klage over.
Jeg har tidligere kørt turen af rute 151 (Vordingborgvej 50 - 80km/t), der taler vi væsentlig mindre forbrug, det tager en time mere, men hvis børnene er glade er det langt mindre andstrengende end motorvejen (folk, specielt Svenskere har intet begreb om hvordan man opfører sig der).




Nu med fuldt hus!

kmperliterhysteri



Forum rating: Top 500
Lørdag 15-05-2010 kl. 11:38
    Vis profil  
Det er fordi folk ikke kan køre bil..

Fx min børnebil, VW Bora, står til 18,5 km/L.. Sidst kørte jeg 1185km inden tankning. Jeg kunne så kørecomputeren, at den skulle have gået 24,4km/L..

Det regnestykke passer dog ikke, da jeg hælder 53L på..

Dvs 1185/53 = 22.36 km/L - Som stadig er over de 18,5km/L

Grunden til afvisningen fra tankningen til kørecomputeren er i min tilfælde kun fordi kørecomputeren regner med ---km/L når der motorbremses, og derved regnes det som 0 i forbrug, men motoren bruger selvfølgeligt noget.. ellers vil den gå ud.. Andre faktorer er valg af dæk, slitage på bilens rulledele (hænger bremsen), overfladebelægning, regner det giver det mere modstand, vindmodstand (højere fart = Meget mere modstand) osv osv..

Det, som folk ikke tænker over, er, at de træder for hårdt på speederen under acceleration, og de glemmer, at HVER gang man bruger Bremsen, veksles den dyrt optjente fart med varmenudvikling i bremserne.

Varme = energi = koster penge.. Det er ret simpelt, hvis man tænker over det.

(klagen over svenskerne er dog lidt tam, da danskerne er ligeså ringe, hvis der sammenlignes med tyskerne.. Langt de fleste gange, hvor jeg ser biler trække ud i overhalingsbanen på motorvejen, foran en bagfra kommende bil med høj fart, er det en dansker, som tror han ejer verden, når han siger til sig selv - man må kun køre 110, så derfor trækker jeg ud - uden at orienterer mig i spejlet først..)

kmperliterhysteri



Forum rating: Top 50
Lørdag 15-05-2010 kl. 11:47
    Vis profil  Vis bilprofil
Nu er det ikke for at starte endnu en mudderkastning, men du skriver at selvfølgelig bruger bilen brændstof når der motorbremses, og det er altså ikke helt rigtigt. Så snart motoren når ned på tomgangsomdrejninger starter den jo med at sprøjte brændstof ind igen, derfor går den jo ikke ud. På en måde kan man da godt sige at den er " gået ud" under motorbrems, men hvad gør det, bare den "starter" igen før den når under tomgangsomdrejninger?

kmperliterhysteri



Forum rating: Top 250
Lørdag 15-05-2010 kl. 12:11
    Vis profil  Vis bilprofil
Da jeg var hos peugeot,havde vi en del der kom for at klage om at de ikke kunne køre det som bilen var sat til!!!! da vi tog kontakt til importøren/fabrikken , fik vi tilsendt et program som de brugte til test af nye bilen, hvilket ville være umulig for den alm bilist, der var ingen vind tror det var 24.5c´og så videre, mener der var noget med 10 punkter der skulle over holdes, også vægt og sådan noget

vedr motorbremsen, så vil en bil med indsprøjtning altid "lukke" for brændstoffet i påløb, da bilens energi vil holde motoren "igang" men sætter man den i frigear for at rulle, vil bilen give brændstof for at holde motoren igang

God weekend
Henning
pt-styling.dk
Livet starter først over 6.0L


kmperliterhysteri



Forum rating: Top 50
Lørdag 15-05-2010 kl. 12:15
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg vil så sige at debiler jeg har testet fra Toyota med opgivne km/l holder fint nok. Senest en Yaris 1.33 hvor kunden ikke mente at den kunne køre de opgivne 18.5km/l (mener jeg). Jeg endte med at køre 20.5km/l.

kmperliterhysteri



Forum rating: Top 5
Lørdag 15-05-2010 kl. 18:05
    Vis profil  Vis bilprofil
Der er osse noget med variable ventiler, for min T25 motorbremser næsten ikke, det gjorde Carinaen i udpræget grad. Jeg brugte det i udpræget grad.
Det koster sikkert mere i bremsedele :)
Nu med fuldt hus!

kmperliterhysteri



Forum rating: Top 50
Søndag 16-05-2010 kl. 01:03
    Vis profil  Vis bilprofil
Du har ingen variable ventiler, men en enkelt variabel knast, altså variabel forstået på den måde at den kan forskyde åbningstidspunktet for ventilerne.

kmperliterhysteri



Forum rating: Top 5
Søndag 16-05-2010 kl. 08:07
    Vis profil  Vis bilprofil
Du mener fasen?
Det er vel osse nok til at konstruere en situation med mindst muligt kompression ved påløb?

Nu med fuldt hus!

kmperliterhysteri



Forum rating: Top 50
Søndag 16-05-2010 kl. 10:48
    Vis profil  Vis bilprofil
Jep, den forstiller bare knasten. Tør ikke sige hvor stor indflydelse det har på motorbremsning.

kmperliterhysteri



Forum rating: Top 5
Mandag 17-05-2010 kl. 08:35
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvis de kan stilles så der aldrig opstår kompression, så er der ingen motorbremsning.

Nu med fuldt hus!

kmperliterhysteri



Forum rating: Top 5
Mandag 17-05-2010 kl. 08:43
    Vis profil  Vis bilprofil
Igår kørte vi forresten en 40km tur ad landevejen, og den gav 6.8L/km (14.7km/L), hjemturen ad motorvejen endte på 7.2L/km (13.9km/L).
Det er med overdreven brug af cruisecontrol og fartgræser.
Tallene er fra tripcomputeren.
Igen det er sq ikke dårligt af en temmelig tung benzin-varevogn med fuld last og klimaanlæg på.

Nu med fuldt hus!

kmperliterhysteri



Forum rating: Top 50
Mandag 17-05-2010 kl. 16:03
    Vis profil  Vis bilprofil
Knasten kan slet ikke variere så meget at der ingen kompression er...

kmperliterhysteri



Forum rating: Top 5
Tirsdag 18-05-2010 kl. 09:25
    Vis profil  Vis bilprofil
Så er det nok fordi den er tungere :)

Nu med fuldt hus!

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg