Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce




 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Køb af GSI kørt over 250 k+div?



Lørdag 15-05-2010 kl. 12:55
Har desværde haft et uheld med min ellers fine rolla 1.3 fra 96.
Er nu på udkig efter samme bil bare med 1.6 motor, men ser de fleste har gået over 250 k. Er det problemer efter de kilometer?
Min egen har højde just. rat. servo. AC. Ny køler og har kun gået 180 k.
Så tænkte om jeg kunne smide de dele over hvis jeg får en uden det ekstra udstyr
Kom gerne med gode råd til dene situation.
MVH magnus


Køb af GSI kørt over 250 k+div?



Forum rating: Top 50
Lørdag 15-05-2010 kl. 13:16
    Vis profil  Vis bilprofil
250k km er ikke et problem for motoren hvis den er blevet vedligeholdt. Spørg ind til olieforbrug, da dårlig olie, dårlig køler og generelt misvedligeholdelse får stempelringene til at sætte sig fast. Ellers lyt til motoren om den lyder sund...

Servopumpen passer ikke over fra en 1,3 og slangerne skal nok også skiftes. Ved faktisk ikke om Ac passer over. Højde justerbart rat burde ikke være noget problem at flytte over.

Køb af GSI kørt over 250 k+div?



Lørdag 15-05-2010 kl. 13:26
Det rigtig nok med motoren. Men har et par venner der våger og påstår at selv om det er vedligeholdt lyder sundt og de ting man altid tjekker er i orden. Skal man ikk købe noget der har kørt så langt.
Ang. ACen er det ikke så vigtigt da det alligevel er defekt.
Men servo og højde just rat vil jeg have.
Må bare på udkig efter en med det rigtige udstyr. Eller en 1.3 er igen og tune den gamle motor jeg har har lidt turbo osv liggende


Køb af GSI kørt over 250 k+div?



Forum rating: Top 50
Lørdag 15-05-2010 kl. 13:31
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg har set flere af de motorer der har kørt over 500k, uden at have været åbnet. Angående det med at bygge turbo på den gamle motor, go for it. Det kører rigtigt fornuftigt, og du skal ikke høre på at folk siger at det ikke kan holde.

Køb af GSI kørt over 250 k+div?



Lørdag 15-05-2010 kl. 13:36
Lyder fornuftigt..
Kunne jo bare købe en 1.6er med mange km på klokken. Bygge den anden motor op og smide den i når jeg bliver træt af 1.6ern

Køb af GSI kørt over 250 k+div?



Forum rating: Top 50
Lørdag 15-05-2010 kl. 13:39
    Vis profil  Vis bilprofil
Så skal du til at skifte ledningsnet, svejse nye ophæng osv. Køb den motorvariant du vil have fra starten, det er langt det letteste...

Køb af GSI kørt over 250 k+div?



Lørdag 15-05-2010 kl. 13:50
Når for fan. Har self lednings net osv.
Men vil ikke til og svejse om.
Dilemaet står så i om jeg skal ha en lovlig 1.6er eller en ulovlig 1.3.
Tror sku det bliver den lovlige løsning.
Ellers skal jeg bare fikse den jeg har nu.
Det der er sket er at kølerhjelmen er klappet op med 130 i timen. Så taget er lidt krølet, forude smadret, plus kofangeren forand, en knækket for fjeder, bremser hele vejen rundt skal laves.
Har nye stødæmpere, kødben og gummier mellem fjedre og støddæmpere.
Tænker tænker. bilen er fuldt serviseret op til 150 k. med alle papire osv. hva fanen skal jeg gøre.
køre i den nu til næste syn om et par mdr. men derefter ved jeg det ikke.

Køb af GSI kørt over 250 k+div?



Forum rating: Top 50
Lørdag 15-05-2010 kl. 14:29
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvis ikke du selv kan lave karosseriarbejde tror jeg en rep af det tag kommer til at koste alt for meget til at det kan svare sig...

Køb af GSI kørt over 250 k+div?



Lørdag 15-05-2010 kl. 14:41
jeg tror jeg droper det. kender pladesmede der er villige til og hjælpe men trænger til noget nyt.

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg