Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce


 
Offtopic  :  Snak om alt mellem himmel og jord

Smag og Ubehag



Forum rating: Top 500+
Tirsdag 25-05-2010 kl. 19:57
    Vis profil  
Jeg skriver dette indlæg fordi jeg gerne vil dele min utroligt dårlige oplevelse hos smag og behag. Hvis i har nogle gode råd til at få trumfet noget retfærdighed igennem, må i endelig sige til. Ved godt det er en smule langt, men synes i skulle have det hele med så det kunne give mening. Det en kopi af den mail jeg sendte dem. Her kommer den så:

Til
Smag og Behag Frederikssund
Frederiksværksvej 18
3600 Frederikssund

Jeg skriver til jer, fordi jeg gerne vil informere jer om min oplevelse som kunde hos jer. Jeg vil nedenunder forklare det I også tilbyder jeres kunder og det jeg har stået model til gennem vores samarbejde. Det første er en kort introduktion, derefter er der beskrevet punkt for punkt hvad der er sket og til slut en konklusion.

Min kæreste og jeg flytter på ny og skal derfor bruge et nyt klædeskab. Vi tager derfor ud hos forskellige møbelbutikker og ender med at finde et skab hos jer og vælger at købe det af jer, da det umiddelbart lader til at være et sted med styr tingene og hvor man kan slippe for en masse besvær, mod at betale det mere for varen. Besvær, som man tit har hørt folk har haft i forbindelse med billigere møbelforretninger, f.eks. Biva. Som nævnt beslutter vi os for at købe skabet af jer, nedenunder er der beskrevet, hvordan forløbet så har foregået (indtil videre):

• I slutningen af marts forhører vi os omkring skabet og får et tilbud af André. Vi får så mulighed for at be- eller afkræfte købet tirsdag d. 6/4 og tilbudet lyder på 7479 kr. Skabet vil allerede kunne blive leveret hos jer i Frederikssund i løbet af denne uge (uge 14) og evt. sendes til os samme uge, eller ved starten af efterfølgende uge.
• Tirsdag ringer vi og bekræfter, at vi gerne vil have skabet. Vi bliver informeret om at vi hurtigst muligt vil modtage en ordrebekræftelse og går stadig ud fra tidligere lovede leveringstidspunkt.
• Uge 15; her bliver vi ringet op af Andre, som forklarer at han har glemt at tilføje en tværstang til 1500 kr. og spørger om vi har i sinde at betale dette. Vi når så langt i samtalen, at jeg siger vi så desværre ikke har tænkt os at købe skabet alligevel, men så skifter André holdning og er villig til kun at lade os betale 521 kr. for tværstangen. Vi går så ud fra at vi vil modtage skabet senere i denne uge.
• Sidst i uge 15 modtager vi så ordrebekræftelsen, hvorpå der i stedet står at leveringen vil finde sted i uge 16. Dette er os en smule uforståeligt, men vi lader ikke dette præge vores forhold og betaler de 8000 kr. for skabet med det samme.
• Sidst i uge 16 bliver vi ringet op af André som gerne vil tale om levering, han forklarer at han får skabet hjem tirsdag eller onsdag i uge 17, vi aftaler levering fredag i uge 17, vi bliver ikke forklaret udskydelsen af leveringen.
• Jeg ringer André op samme dag for lige at sikre mig at leveringen kan finde sted, da fredag er en helligdag, dette havde André overset og vi ændrer leveringen til torsdag.
• Torsdag d. 29. april (tre uger senere, end først lovet) ankommer vores klædeskab, flyttemændene informere os om at den ene skabslåge har været beskadiget under transport og at de har bestilt en ny og at vi derfor ikke skal tænke på dette.
• Ved opsætning af skabet finder vi hurtigt ud af at André har sendt os den ene halvdel i hvid (som aftalt) og den anden i lys ahorn.
• Vi kontakter derfor André hurtigst muligt og forklarer hvad der er sket, André kan godt se i hans system at han har sendt os et skab med to farver, men kan intet finde på skabslågen som flyttemændene lovede, han bestiller derefter resten af skabet i rigtige farve samt skabslåge og lover levering fredag d. 21. maj mellem kl. 9-12 (6 uger senere end aftalt)
• Torsdag d. 20. maj kontakter vi Smag og Behag, men kan ikke komme i kontakt med André da han er på ferie, vi taler derfor med en kollega og vil blot høre om ikke han kan ringe en time før ankomst. Han synes det er meget pudsigt at jeg spørger om dette, da skabet ikke er sat til levering hos os overhovedet, han forklarer at har skabet hjemme, men at det ikke står til at skulle af sted, vi aftaler derfor at det bliver leveret d. 21. maj mellem kl. 12-16 i stedet, hvilket også har sine planlægningsmæssige problemer. Han kan dog intet se på den omtalte skabslåge, han har den ikke hjemme og kan intet se i systemet omkring bestilling af denne, han beder mig derfor tage kontakt til André tirsdag d. 25. maj, når han er kommet hjem fra ferie.
• Fredag d. 21. maj bliver resten af skabet leveret (minus skabslåge) og vi påbegynder at samle det i løbet af weekenden. Vi finder hurtigt ud af at den ene skillevæg har en revne i malingen og har i sinde at reklamere over denne, hvorefter vi tager nogle billeder af dette. Ved samlingen af skabet kommer det os også til kendskab at de skuffesektioner vi har, ikke kan åbne, fordi skydelågerne ikke kan trækkes langt nok til side, dette kommer meget bag på os da vi klart og tydeligt havde forklaret André og en anden kollega hvad vi gerne ville have og hvordan vi ville indrette skabet, her havde hverken André eller hans kollega nogen indvendinger, så dette er os begge meget uforståeligt. Desuden blev vi ved første møde fortalt at der fulgte en hylde med til hver skuffesektion, det gør der tydeligvis ikke og vi står derfor og mangler yderligere tre hylder.

Alt dette gør at vi ikke er af den opfattelse at vi har fået hverken det vi har betalt for eller det vi blev lovet. Vi har på intet tidspunkt givet udtryk for vores utilfredshed, da vi ikke mente det ville gavne vores sag, men vi føler os nu så magtesløse og pressede at dette ikke kan vente længere. Vi er meget kede af dette forløb da det totalt har bremset vores flytning, vi bor stadig i flyttekasser og blandt halvt samlede skabe, vi har hele tiden forholdt os loyale og stolet fuldt på det vi er blevet fortalt, men nu er smertegrænsen nået og vi ønsker ikke for andre at de skulle komme til at stå i vores situation, derfor har vi på samtlige at vores tilmeldte fora på Internettet, vedhæftet denne skrivelse, samt videresendt til alle i vores e-mail registre. Dette sker for at andre også kan følge med i hvordan i tackler jeres forretning og hvordan i klarer i forskellige scenarier. Alle disse, inklusiv os selv, venter selvfølgelig med spænding på at følge med i en given afslutning. Vi forventer at få den omtalte revnede skillevæg leveret på ny, samt skydelåge. Desuden kunne vi godt tænke os de resterende hylder. Vi føler os yderligere berettiget til et fair afslag i prisen. Vi håber i kan forstå vores situation og vores ønske om ikke at føle os taget ved næsen på det groveste, vi ser virkelig frem til en løsning som gør at vi fortsat vil kunne handle hos jer og fortælle videre at man trygt kan stole på jeres forretning. Vi har i sinde at kontakte André tirsdag som aftalt, og vil håbe på at han kan imødekomme vores fælles forhåbninger, kan han ikke det, ønsker vi at en anden overtager vores sag. Vi ønsker selvfølgelig også svar på denne skrivelse og om muligt en afklaring herfra i stedet for.

I det vi ser frem til at høre fra jer.

Med venlig hilsen

Søren Hvid

(lige til TE's orientering, har jeg kun oplevet delvis løgnagtig og flabet service ved mine opkald. Måske er indlægget her lidt for langt, men hvo intet vover intet vinder. Til dem af jer der har læst det færdigt, kom endelig med et bud på hvad jeg kan foretage mig yderligere)

Smag og Ubehag



Forum rating: Top 10
Tirsdag 25-05-2010 kl. 20:15
    Vis profil  
Jeg syntes du skulle have ventet med at poste skrivelsen på nettet til du havde fået svar på henvendelsen...

/bm
Med Toyota Picnic 2.2TD byttes til Corolla STC...

Smag og Ubehag



Forum rating: Top 500+
Onsdag 26-05-2010 kl. 19:35
    Vis profil  
Så er der svar, de tilbød selvfølgelig at sende de dele som blev beskadiget under transport, ydermere tilbød de 5 hylder og at lade 800 kr. gå retur. Jeg har sagt ok til dette, så hvis bare de kan finde ud af at klare disse sager kan jeg ikke se noget problem længere.

Smag og Ubehag



Forum rating: Top 100
Onsdag 16-06-2010 kl. 18:23
    Vis profil  
Søren det er altid "god tone", at give forhandleren mulighed for at komme med en tilfredsstillende løsning, inden man offentliggør et sådan forløb. jeg forstår godt jeres frustration over forløbet, men en sådan handling ses ikke som loyal, og ville kunne få nogen til at slå knude på det hele, så i evt. måtte den lange vej igennem forbrugerråd osv - bare et advice til en anden gang.

Skal lige siges jeg intet har at gøre med nogen af parterne - har været i en hel anden branche de sidste 9 år.
Fik toyota intravenøst som spæd

Smag og Ubehag



Forum rating: Top 500+
Onsdag 16-06-2010 kl. 19:36
    Vis profil  
Helt sikkert Peter og tak skal du have. Årsagen til brevet og indlægget var bl.a. at få butikken til at spærre øjnene op og reagere på dette yderst uheldige forløb, frem for bare at spise en af med søforklaringer og vildledende leveringsdatoer. Jeg kan sige at mit brev havde præcis den forventede effekt og har tydeligt kunnet høre på sælgeren at han har fået en opsang fra ledelsen. Jeg er ret sikker på at netop detaljen med at offentlige og tilgængeliggøre min oplevelse for andre potentielle kunder har haft stor betydning, da de efterfølgende reagerer, for første gang, med at undskylde og kompencere for den urimelige sagsbehandling. Men igen, tak for oplysningen

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg