Biler - mekanik : Om reparation, virkemåde, tuning mm. |
Så er den gal med bremserne ...
Mandag 31-05-2010 kl. 08:24 |
Jeg troede jeg kunne slippe for vrøvl ved at købe en 3 år gammel bil men nej. Når man træder er bremsen er blød og svag, anden gang knaldhård og man står næsten på snuden. Når man slipper den kommer der en klagende knirken/knurren bagfra ... Er det normalt??? Bilen var til 'service' i tirsdags ... og fik en masse hakker på et papir til 2500kr. Nu med fuldt hus!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Så er den gal med bremserne ...Mandag 31-05-2010 kl. 08:24 |
Hjælp! Nu med fuldt hus!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Så er den gal med bremserne ...Mandag 31-05-2010 kl. 09:19 |
Hvad med bremseassist, kan det ikke være den der laver sjov? Er der nogen sammenhæng mellem hvor lang tid der går fra du slipper speederen til du træder på bremsen.? En Toyota repareret med T-Hansen dele bliver jo til en KIA?
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Så er den gal med bremserne ...Mandag 31-05-2010 kl. 09:36 |
Måske ... men det virker på mig som om man skal pumpe bremsen for at få reaktionen. Jeg lånte en Yaris, den var hård, kontant og konsistent - meget hidsige bremser. Jeg var nær drønet op i en lastvogn lige da jeg fik Avensis'en tilbage fordi bremsen var så anderledes. Nu med fuldt hus!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Så er den gal med bremserne ...Mandag 31-05-2010 kl. 09:38 |
Jeg kunne godt tænke mig at høre fra andre T25-ejere hvor hidsig deres bremsepedal er første gang man træder den ned. Min skal temmelig langt ned. Nu med fuldt hus!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Så er den gal med bremserne ...Mandag 31-05-2010 kl. 10:19 |
Er fejlen opstået efter bilen har været til service.?? Hvad er der blevet lavet til servicet.?
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Så er den gal med bremserne ...Mandag 31-05-2010 kl. 10:39 |
De har sikkert sløset, da de luftede bremserne ud - bed dem lave det om. Celica 2.0 DOHC GT 1980 - Octavia 1.4 TSI 2009 - AU DKW 1000S Coupé 1959
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Så er den gal med bremserne ...Mandag 31-05-2010 kl. 11:11 |
Det var et 'sundhedcheck', olie, filter og en masse checks. De burde ikke ha' pillet ved bremserne. Jeg har lige været henne hos dem, mekanikeren kunne ikke høre noget ... Han mente der var returventilen i bremseforstærkeren jeg kunne høre ... Nu med fuldt hus!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Så er den gal med bremserne ...Mandag 31-05-2010 kl. 13:33 |
Kunne mekanikeren ikke mærke at pedalen sank ned ved første tryk.??
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Så er den gal med bremserne ...Mandag 31-05-2010 kl. 13:53 |
Aner det ikke, han mente ikke man kunne sammenligne en Yaris Diesel og en 2L Avensis. Jeg synes stadig der er for langt ned når man skal bremse. På den anden side er der et helt punkt på service sedlen med 'bremser, pedalvandring' osv. Desværre havde de ikke en anden 2L vi kunne prøve. Nu med fuldt hus!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Så er den gal med bremserne ...Mandag 31-05-2010 kl. 14:35 |
lyder lidt som da der var luft i mine bremser efter lidt hjemmefusk med nye bremserør... ret modbydeligt hvis bremserne ikke bare er i orden! Nu har jeg læst utroligt mange små indlæg hvor du har besøgt forskellige toyota værksteder på sjælland, og er kommet frem til at du måske skulle prøve at sende konen næste gang, virker som om du ikke er skabt til kommunikation med toyota mekanikere... eller endnu bedre, skift til en mindre ikke mærkespecifik mekaniker du rent faktisk stoler på, det giver både tryghed og sparer penge, for mig at have en rigtig ikke autoriseret mekaniker til det jeg ikke selv fusker.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Så er den gal med bremserne ...Mandag 31-05-2010 kl. 18:44 |
Så er den ordnet. Begge forcalipre bandt, så de klodserne blev påvirket skævt ... Lyden er borte og bremserne er gode igen. Nu med fuldt hus!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Så er den gal med bremserne ...Onsdag 01-06-2010 kl. 08:12 |
Det er sq rart med bremser der virker. Jeg undres bare over at de ikke har opdaget det ved køreturen. Eller set at pæren var gået. Eller set at luftfilteret er helt sort. De havde travlt med at måle dækmønster og dæktryk, det kan man demlig ikke selv gøre. Nu med fuldt hus!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Så er den gal med bremserne ...Onsdag 01-06-2010 kl. 09:23 |
Vi havde også en af den type mekanikere hvor jeg arbejdede, han havde betydeligt mere travlt med at stå ude og ryge end at kontrollere de punkter der skulle til, vedkommende har endda flere gange glemt og spænde hjul på bilerne Udlært Toyota tekniker den 1-2-2005...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Så er den gal med bremserne ...Onsdag 01-06-2010 kl. 09:28 |
Æv. Jeg må sq hellere lige gå ned og kigge om der er olie på pinden ..... Nu med fuldt hus!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Så er den gal med bremserne ...Tirsdag 04-06-2010 kl. 19:38 |
så er du vel efterhånden løbet tør for autoriserede toyota værsteder på øen, hvad er så næste område du skal prøve, Fyn eller Sverige ? Lyder godt nok som en ringe service du oplever, jeg gentager min ide med at prøve en kvalificeret, ikke autoriseret mindre mekaniker, det har jeg langt bedre erfaringer med end de autoriserede fiat og toyota værksteder jeg har prøvet :)
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Så er den gal med bremserne ...Tirsdag 04-06-2010 kl. 21:44 |
er det så nu jeg skal fortælle at mange steder først finder tjek listen frem når de er færdig :D nu med et billede af min nye avensis
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Så er den gal med bremserne ...Torsdag 05-06-2010 kl. 06:56 |
Ja det der "servicepapir" er til at tørre ungernes næse med når man er på tur,og ikke andet Carina E 2.0 SLI
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Så er den gal med bremserne ...Torsdag 05-06-2010 kl. 08:26 |
Nej men det er katastrofalt at de ikke engang kører en tur for at opdage at bremserne binder. Nu med fuldt hus!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Så er den gal med bremserne ...Torsdag 05-06-2010 kl. 12:36 |
Ja det har du ret i,det er ikke heldigt. Jeg fik tit en fornemmelse af at mekanikergutten der havde min bil brændte for at gøre det ordentligt,men hvis han gik hele vejen fik han ballade for at bruge for lang tid. Jeg har personligt 2 værksteder hvor jeg fik et læs dårlige erfaringer,og det ene fik chancen flere gange i forbindelse med skift af bil. Gik tilsidst igang med at rode selv og har gjort det i 15 år nu. Efter min mening er der FOR mange eksempler på lort der er lavet til at det kan være tilfældigt/uheldigt. Carina E 2.0 SLI
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Så er den gal med bremserne ...Torsdag 05-06-2010 kl. 12:53 |
Og mit indlæg er skrevet i en god mening,ved udmærket godt der er mange Toyo mekanikere her på siderne og det er sgu ikke deres holdning der fejler noget. Det er dem der bestemmer på arbejdspladsen der bare skal skrabe pengene ind og skide være med resultatet Carina E 2.0 SLI
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Så er den gal med bremserne ...Torsdag 05-06-2010 kl. 14:05 |
Lyder som luft i systemet. Bremsen skal tage ved samme sted hver gang. Dette gælder også selvom den har stået stille flere uger. Tilbage til værkstedet med den.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Så er den gal med bremserne ...Torsdag 05-06-2010 kl. 16:09 |
Jeg tror det er sådan på alle værksteder, da jeg var ved Peugeot, blev jeg ansat på at jeg gik meget op i at det skulle laves ordenlig også selvom det måske ville tage en halv time mere, ved f.eks et stor service, men som tiden gik skulle det bare går hurtigere og hurtigere, da der er sat en fast tid til de forskellige ting der skal laves på bilerne, men mange gang var det over hovedet ikke rimelige tider, og så blev mester sur hvis der blev glemt noget, eller der blev lavet fejl, Blev der lavet el arbejde skulle ledningerne bare trækkes hurtig, hvor jeg gerne ville gemme dem, men det var der ikke altid tid til Der er, efter min mening to sider. Der er den kunde der ved der er fast tider, og ikke vil betale en øre over dette, og der vil værkstedet selvfølgelig gøre det så hurtig som mulig, og derved kommer fejlene, og smutvejene frem Og så er der kunden der bare vil at det er i orden, og det må hellere tage en halv til en hel time mere, og det så er i orden, så de ikke skal komme på værkstedet inden næste service Men den er svær, men der bør ikke være fejl på en bil der forlader et værksted pt-styling.dk Livet starter først over 6.0L
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Så er den gal med bremserne ...Søndag 06-06-2010 kl. 07:46 |
Jeg har efterhånden også prøvet en del værksteder her på øen, i forbindelse med egne biler men også firmabiler hvor man som bruger bare skal have noget der virker første gang! -også må det koste hvad det vil... Der må været gået profit'lean i dem alle, efter min mening. -også hos Toyota -DET ER OG BLIVER NOK ALDRIG SOM I GAMLE DAGE Du kan selv gå hjem og bygge det.... -Det vil virke lige med det samme!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Så er den gal med bremserne ...Tirsdag 07-06-2010 kl. 08:21 |
I gamle dage hvor bilerne havde tromlebremser, var lavet af pap og dårligt kunne slæbe sig afsted! Nej tak. Men 30.000km longlife service kunne jeg godt undvære. Nu med fuldt hus!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
|
|
Fandt du ikke hvad du søgte?
|
|