Offtopic : Snak om alt mellem himmel og jord |
safeguard ...
Onsdag 01-06-2010 kl. 08:43 |
Jeg røg ind på everlight i MTec tråden .. http://everlight.dk/xenon-og-halogen/h7-xenon/safeguard-12v.html Som elektronørd falder det mig svært at se at ovennævnte dims kan fjerne noget andet end penge fra købers pung :) Måske sidder der en VDR inden i, men den har ikke muller nok til at redde noget. Nu med fuldt hus!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
safeguard ...Onsdag 01-06-2010 kl. 11:11 |
"Måske sidder der en VDR inden i, men den har ikke muller nok til at redde noget." Hvorfor ikke? Jeg ved ikke meget om elektronik, men virker en VDR ikke ved at kortslutte over en given spænding. Og så ledes effekten ind i en lille effektresistor. Det lyder sundt nok i mine ører, men jeg tror nu ikke meget på, at det forlænger pærers levetid. Almindelig sund fornuft er ikke ret almindelig.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
safeguard ...Onsdag 01-06-2010 kl. 11:16 |
Den lille dims kan ikke dæmpe de 100A der kommer fra generatoren. Nu med fuldt hus!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
safeguard ...Onsdag 01-06-2010 kl. 11:35 |
Min viden indskrænker sig til hvad Wikipedia kan berige mig med, men her siger de at en MOV (Metaloxid varistor) kan tåle op til 70.000 A - sikkert kun een gang Ved 100 A i 8x20 µs pulser skulle levetiden være mindst 1000 cykler. http://en.wikipedia.org/wiki/Voltage_dependent_resistor#What_varistors_don.27t_do Jeg spørger bare at ren nysgerrighed. Almindelig sund fornuft er ikke ret almindelig.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
safeguard ...Onsdag 01-06-2010 kl. 12:04 |
Kan du se hvor tynde ledningerne er? Nu med fuldt hus!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
safeguard ...Onsdag 01-06-2010 kl. 13:59 |
ligner det ik noget 2,5 kvadrat?
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
safeguard ...Onsdag 01-06-2010 kl. 16:51 |
Lyder det ikke som noget der kun er brug for i franske biler? -og der er det sikkert også bare salgsgas Du kan selv gå hjem og bygge det.... -Det vil virke lige med det samme!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
safeguard ...Lørdag 02-06-2010 kl. 09:08 |
Hvis akkumulatoren ikke er iorden, ja så kommer der lidt støj, men ikke noget der påvirker pærerne. Glødepærer er ret langsomme til at opdage spidser i spændingen, de er glade bare der i snit er 12-14v. Nu med fuldt hus!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
safeguard ...Lørdag 02-06-2010 kl. 15:43 |
Det er jo et gennemgående problem for franske og italienske biler at pærene ryger ind fra en kant, så der må være godt smæk på en gang imellem Carpe Noctem, Carpe Cervesa.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
safeguard ...Lørdag 02-06-2010 kl. 15:45 |
Jeg har da erfaringer med en del italienske, der har ikke været et overdrevent forbrug af pærer. Men min Carina åd mange da generatorremskiven gik i to dele. Nu med fuldt hus!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
safeguard ...Lørdag 02-06-2010 kl. 16:08 |
peugeot er meget slemme til at "spise" pærer både ifor og ibag, især 307-407-207, og der satte vi også nogle "modstande" på batteriet som på linket, og der stod på pakken at den skulle kunne klare de høje spændingstoppe der kunne komme i en bils lednings net??? Men de blev ved med at springe pære "fransk" så det var de 100,- hehe pt-styling.dk Livet starter først over 6.0L
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
safeguard ...Lørdag 02-06-2010 kl. 19:11 |
Ja glemte måske at der findes andre italienske biler end Fiat, det var lige den jeg tænkte på Ved ikke lige hvordan det er med Ferrari Carpe Noctem, Carpe Cervesa.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
|
|
Fandt du ikke hvad du søgte?
|
|