Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce
















 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

meget irriterende problemer



Forum rating: Top 5
Torsdag 17-06-2010 kl. 08:14
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg har desværre stadig problemer med min næsten nye bil.

Igår døde den igen i en kø midt i varmen.
Bedst når man holder stille, dykker tomgangen uroligt til 600 (brummende diesellyd) og prøver man at sætte igang dør bilen. Ikke sjovt i en varm kø.
Måske er det relateret til a/c?
Jeg nævnte det da bilen var inde til 'det dyre olieskift' og jeg fik en regning for en gang motorrens (der ikke gjorde nogen forskel).

På trods af flere forskellige forsøg med Sonax og specialsæbe er mit instrumentbord stadig det eneste jeg kan se i forruden hvis solen skinner. Det er simpelthen for blankt. Jeg har aldrig oplevet noget lignende og kan sq ikke forestille mig den er lavet sådan fra fabrikken.

Jeg tror jeg skulle på ferie til Rivieraen i bilen, men det tør jeg sq dårligt med de probemer.



Nu med fuldt hus!

meget irriterende problemer



Forum rating: Top 250
Torsdag 17-06-2010 kl. 09:20
    Vis profil  Vis bilprofil
Tror du ikke snart du skulle købe dig en cykel når du er så uheldig med biler

meget irriterende problemer



Forum rating: Top 5
Torsdag 17-06-2010 kl. 09:21
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvad vil du opnå med den kommentar?
Det er sq ikke sjovt.
Nu med fuldt hus!

meget irriterende problemer



Forum rating: Top 25
Torsdag 17-06-2010 kl. 09:25
    Vis profil  
Bilen burde selv kompensere, for den belastning A/C´en påfører. Gør den det kun med A/C tændt?

Har du prøvet med noget mat vinylmakeup? Ikke at jeg tror, at det gør en forskel; alle biler har vel reflekser i forruden, når solen kommer fra bestemte vinkler.
Celica 2.0 DOHC GT 1980 - Octavia 1.4 TSI 2009 - AU DKW 1000S Coupé 1959

meget irriterende problemer



Forum rating: Top 5
Torsdag 17-06-2010 kl. 10:33
    Vis profil  Vis bilprofil
" Gør den det kun med A/C tændt? "
Det er først for nylig jeg kom på den ide og det sker ikke så tit igen.

"Har du prøvet med noget mat vinylmakeup? Ikke at jeg tror, at det gør en forskel; alle biler har vel reflekser i forruden, "

Jeg har renset med noget sæbe Jimmy var flink at sende mig. Det tog den fedtede silicone-hinde, men det skinner stadig.
Så har jeg forsøgt med Sonax med 'mat effekt' men det gør hverken fra eller til.

Jeg håber ikke det er meningen det skal være sådan.
Ingen af mine andre biler har gjort sådan.
Se iøvrigt mit galleri for et eksempel.





Nu med fuldt hus!

meget irriterende problemer



Forum rating: Top 5
Torsdag 17-06-2010 kl. 10:42
    Vis profil  Vis bilprofil
Kanten helt tæt på forruden er nærmest mat som tavlelak, hvorfor er Plæder-vinylet så så blankt?

se http://en.wikipedia.org/wiki/Artificial_leather
Nu med fuldt hus!

meget irriterende problemer



Forum rating: Top 5
Torsdag 17-06-2010 kl. 10:47
    Vis profil  Vis bilprofil
Alle vinylmakeup produkter jeg har set med blank glans aftager med tiden.

Det kan næsten ikke passe at dit også gør?
     Sonax Cockpitpleje Mat

meget irriterende problemer



Forum rating: Top 50
Torsdag 17-06-2010 kl. 10:52
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg bruger noget "Multiskum" til mit, det gør det ikke blankt og det suger heller ikke støv. Det hørmer heller ikke.
Det er meget brugt til rengøring kabineter osv.

Når min Yaris kobler Aircon ind kan man høre en minimal ændring af lyden, men omdrejningerne forbliver de samme.

Sker der andet når den går ud? Er den til at starte igen med det samme? Kunne det være en løs batteripol eller sådan noget? Har du kigget på det?
En Toyota repareret med T-Hansen dele bliver jo til en KIA?

meget irriterende problemer



Forum rating: Top 5
Torsdag 17-06-2010 kl. 11:24
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvis man holder stille og den er ulden i tomgangen, så skal man gi' ekstra gas speederen for at undgå at den går ud når man vil køre.
Hvis man bare sætter igang som normalt, ja så går den ud, dvs hvis man ikke lige bemærker at rpm er lave.
Den springer igang med det samme efterfølgende.

Det er sket et par gange efter at jeg har været inde og handle eller hente børnene så 'måske' er det relateret til en varm start?

Der var intet i vinter da alt var koldt.

Mht vinyl så er jeg ret bange for at går over i noget birgitte birgitte bergøje, minus happy ending.


Nu med fuldt hus!

meget irriterende problemer



Forum rating: Top 500
Torsdag 17-06-2010 kl. 11:35
    Vis profil  
Hvilken bil er det i det hele taget??

Hvis det er når AC'en kobler ind kunne det være tomgangsregulatoren. Den må have fat i nogle vakuum slanger, så kontrollér at der ikke bliver suget falsk luft et sted. Prøv evt at sprøjte "dieselstart" rundt omkring ved luftslangerne. Hvis omdrejninger stiger har du fundet (noget af) fejlen.

meget irriterende problemer



Forum rating: Top 50
Torsdag 17-06-2010 kl. 11:53
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg er klar over det er en anden og ældre motorvariant. Men min Carina E gjorde præcis det, da jeg havde haft stikket afmonteret til gasspjældspotentiometret og glemt at montere det... Den meldte ikke fejl i motorlampen, men den meldte fejl på Toyotatesteren. Den startede også højere i tomgang end normalt fordi den ikke vidste hvor spjældet stod.
Det er blot til info da jeg er klar over det er en anden konstruktion du har. Men det kunne måske være en periodisk brist i et af de potentiometre.
En Toyota repareret med T-Hansen dele bliver jo til en KIA?

meget irriterende problemer



Forum rating: Top 5
Torsdag 17-06-2010 kl. 11:59
    Vis profil  Vis bilprofil
:) jeg håber ikke du er inde på noget, for jeg fyrede jo Carinaen for præcis de problemer ...

Jäkla!
Nu med fuldt hus!

meget irriterende problemer



Forum rating: Top 500
Torsdag 17-06-2010 kl. 13:58
    Vis profil  
Har du prøvet at tage KN filteret af. De kunne jo være det lavede ballade med forkerte værdier til luftmassemåler/følere m.v.

Mvh
Thomas

meget irriterende problemer



Torsdag 17-06-2010 kl. 17:24
Kn filtre snasker luftmasse måler osv til vil aldrig bruge kn på en std. bil igen Ellers bare gi den nogle omdr.
Ville ikke være nervøs for at bruge bremse rens på plast har brugt det på mange forskelige plast typer uden problemer. Det renser alt af. Men prøv nu lige først et ikke synligt sted først. Prøv det det virker fame til det meste.

meget irriterende problemer



Forum rating: Top 25
Torsdag 17-06-2010 kl. 17:36
    Vis profil  
Roberto, husker du at give den nogle prygl med varm motor engang i mellem? Jeg kunne ikke just forestille mig, at det var guf for en bil, udelukkende at køre bykørsel i Kbh.
Celica 2.0 DOHC GT 1980 - Octavia 1.4 TSI 2009 - AU DKW 1000S Coupé 1959

meget irriterende problemer



Torsdag 17-06-2010 kl. 18:54
Hvordan starter den når du har hentet børn? altså når bilen er varm og du stopper den venter 5-10 min og starter den igen? det kunne være EGR ventilen der er defekt..

meget irriterende problemer



Forum rating: Top 500+
Torsdag 17-06-2010 kl. 19:17
    Vis profil  
Ja nu har jeg kun prøvet det med Alfa 1,9&2,4 der dør og ikke vil tage gas når man sætter igang. Men på dem er der EGR der er sodet til, så enten renser man den eller sætter en ny på af nyre model.nr.

Ved da ikke om det er det på din men da vær og få undersøgt.


Never regret anything that once made you smile...

meget irriterende problemer



Torsdag 17-06-2010 kl. 20:05
Tag li og tjek den EGR Ventil, er næsten sikker på den er sodet helt til. Har efterhånden renset mange på nyere toyotaer.

meget irriterende problemer



Forum rating: Top 250
Torsdag 17-06-2010 kl. 20:16
    Vis profil  Vis bilprofil
Ville såmænd ikke opnå noget, har skam ondt af dig fordi det altid er dig det går ud over..

meget irriterende problemer



Forum rating: Top 250
Torsdag 17-06-2010 kl. 21:41
    Vis profil  
Det burde da være værkstedet der skulle stå med det problem, din bil SKAL bare virke.. Kan de ikke finde ud af og få repareret din nye bil, må de sende den til nogen der kan. Det kan ikke være rigtigt at der skal være de problemer med den.....
En doven Mekaniker,- gør det rigtigt første gang!!

meget irriterende problemer



Forum rating: Top 250
Fredag 18-06-2010 kl. 23:36
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg køre med K&N og det køre rigtigt fint Jeg køre næsten altid på V-power bla.for at holde motoren ren, den får også en flaske Redex rens en gang i mellem og så en ordentligt røvfuld på motorvejen.
Så kan jeg køre bykørsel igen uden de store problemer...
Ved ikke om det er noget du kan bruge til noget !!!
Advarsel.........trustpilot.dk/review/telia.dk

meget irriterende problemer



Forum rating: Top 5
Lørdag 19-06-2010 kl. 07:52
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg har ikke haft KN filter på i lang tid, for ikke at mudre fejlfindingen.
Det sad på i en uges til, desuden havde ingen som helst effekt, hverken lyd eller kraft :)
Jeg giver den skam smæk en gang imellem, men det er ikke noget racerbil.
Alt det vejarbejde i kbh-omr gør at man tilbringer meget tid i en kø uden at kunne gi rigtig gas.

Jeg har da overvejet at fylde et par tankt v-power i den, men der skal jo lige være en Shell tank. Det er noget skidt at man ikke kan lave en bil der kan fungere uden alt muligt fixfaxeri. Desuden fik den vist noget rensekur i benzinen sidst.

Vil benzin med rens i virke på EGR-ventilen?

"Hvordan starter den når du har hentet børn? altså når bilen er varm og du stopper den venter 5-10 min og starter den igen? det kunne være EGR ventilen der er defekt.."

Ja men den starter med det samme, men går bare for lavt i tomgang.

Nu får den lige en chance på torsdag og mekanikeren og så håber jeg ikke den eksploderer på ferien.





Nu med fuldt hus!

meget irriterende problemer



Forum rating: Top 25
Lørdag 19-06-2010 kl. 09:10
    Vis profil  
Selvom det ikke er nogen racerbil, har den absolut kun godt af, at blive trukket ud i gearene engang i mellem, når den er godt varm!
Celica 2.0 DOHC GT 1980 - Octavia 1.4 TSI 2009 - AU DKW 1000S Coupé 1959

meget irriterende problemer



Forum rating: Top 250
Lørdag 19-06-2010 kl. 10:03
    Vis profil  Vis bilprofil
Da jeg havde BMW lavede den også noget mystisk med tomgang mm. Det vat luftmasse måler der var defekt, og det kunne ikke læses ud som fejlkode.
Prøv evt. at lån en luftmasse måler hvis du har muligheden..
Advarsel.........trustpilot.dk/review/telia.dk

meget irriterende problemer



Forum rating: Top 5
Søndag 20-06-2010 kl. 11:21
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg håber ikke det er luftmassemåleren.


Nu med fuldt hus!

meget irriterende problemer



Forum rating: Top 50
Søndag 20-06-2010 kl. 11:48
    Vis profil  Vis bilprofil
Frit fra hukommelsen, kører den så ikke kun med MAP sensor?

meget irriterende problemer



Forum rating: Top 500+
Søndag 20-06-2010 kl. 17:10
    Vis profil  
Min 1,8 dykker også ned i omdrejninger nogen gange med ac tændt. Jeg oplever også tit at den holder sig lige under tomgang, og arbejder lidt for at holde sig i gang. Toyota sagde til mig at det var fordi at mit batteri ikke er super godt mere. Så generatoren kræver lidt flere kræfter for at holde spændningen.
トヨタアベンシス

meget irriterende problemer



Forum rating: Top 5
Mandag 21-06-2010 kl. 08:51
    Vis profil  Vis bilprofil
"Frit fra hukommelsen, kører den så ikke kun med MAP sensor? "
Det troede jeg osse, men fik temp-tingest-masseføler at vide her i forum.
Nu er jeg ret meget i tvivl.

"Min 1,8 dykker også ned i omdrejninger nogen gange med ac tændt"

Det er da en mulighed, akkumulatoren er fra dec 2006, så den er ikke spritny -
Bruger a/c kompressoren så meget strøm??
Jeg troede den blev drevet af en rem.

Bilen kan da uden nogen problemer køre (bevæge sig som en snegl) i tomgang hvis man slipper koblingen så det er ikke træk der mangler.



Nu med fuldt hus!

meget irriterende problemer



Forum rating: Top 50
Mandag 21-06-2010 kl. 08:56
    Vis profil  Vis bilprofil
Der sidder jo en magnet kobling til A/C'en... Jeg kunne forstille mig, at den bruger en del strøm, hvis ikke andet, så i det øjeblik den slår til...

Der kommer det mystiske fejl på biler med lav batteri spænding...

Jeg fik skiftet batteri i efteråret på min, og den havde nogle fejl, som jeg ikke i min vildelste fantasi ville havde mistænkt batteriet for i første omgang
Der findes 10 slags mennesker... Dem der forstår binære tal og dem der ikke gør...

meget irriterende problemer



Forum rating: Top 5
Mandag 21-06-2010 kl. 09:02
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg vil ta' det med når jeg taler med dem torsdag morgen.
Det ville jo lidt mere positivt end en ny bil der allerede er fejl ved de følsomme dele :)
Batteriet er trods alt en sliddel.
Det ville osse passe godt med at det optræder efter start.


Nu med fuldt hus!

meget irriterende problemer



Forum rating: Top 50
Mandag 21-06-2010 kl. 09:03
    Vis profil  Vis bilprofil
Efter batteriet blev skiftet, synes jeg også, at jeg kunne mærke en væsentligt bedre motorgang ved lave omd./tomgang (jeg skal ikke kunne sige om det var den velkendte psykologiske en-nyvasket-bil-kører-bare-bedre-effekt).

Og derudover afhjalp det de problemer, som jeg var 100% sikker på var en selvstarter med et manglende/knækket tandhjul...

Mit batteri, var 10 år da det blev skiftet - og der har aldrig været startproblemer eller noget som helst...

Ohhh... og så lige en korrektion - det var her i foråret jeg fik det skiftet... Jeg kom lige i tanke om at de synes, at det var flot at et sådan et gammelt batteri have klaret sig igennem den hårde vinter vi havde uden problemer... (det kunne bare ikke holde til at jeg vaskede bilen og motorrummet efter vinterens strabasser)...
Der findes 10 slags mennesker... Dem der forstår binære tal og dem der ikke gør...

meget irriterende problemer



Forum rating: Top 5
Mandag 21-06-2010 kl. 09:22
    Vis profil  Vis bilprofil
"Det virker lige til det knækker" plejer jeg at sige til folk når de siger 'det duede jo igår'.


Nu med fuldt hus!

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg