Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce




 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Skift af motor



Forum rating: Top 500+
Torsdag 19-08-2010 kl. 16:38
    Vis profil  
Jeg er igang med at finde en motor til en carina sli 1,6 fra 93.Den har dysserne i topstykket og denso strømfordeler og bilen er japansk fremstillet
(JT172ATK).Nu er jeg så blevet i tvivl om hvad det er jeg skal se efter, en ophugger siger, at når dysserne sidder i topstykket er det en Lean Burn,men det tror jeg ikke rigtig på.Et sted her i dette forum har jeg set at hvis det er en Lean Burn så skal den også have dobbelte indsugningsrør til hver cylinder og det mener jeg ikke min har. Er der nogen som måske kan hjælpe mig.

Skift af motor



Forum rating: Top 50
Torsdag 19-08-2010 kl. 17:58
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvis du går ind på http://www.toyodiy.com, så kan du slå din bil op og se alle dele til den. Jeg har prøvet, og hvis din bil er en station-car, så har den en lean-burn motor. Der skal ihvertfald en lean-burn sensor på den i følge ovennævnte link..

Skift af motor



Forum rating: Top 100
Torsdag 19-08-2010 kl. 23:28
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg tror den hugger er forkert på den. Da jeg skiftede min motor skulle jeg se om dyserne sad på topstykket eller i indsugningsmanifolden

I topstykket = ikke lean
I indsugningen = lean

Min er en 1,8 leanburn, mener man kan se på billedet her at de sidder i indsugningen - men kan lige tage et bedre i morgen..

http://dl.dropbox.com/u/1189904/Motorskift/motorskift%20%2825%29.JPG
Carina E 1,8 GLX - 1997

Skift af motor



Forum rating: Top 5
Fredag 20-08-2010 kl. 08:37
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg tror det er lean med dyserne i toppen = direkte sprøjt og tørre ventiler.
Med våde ventiler kan man ikke styre en skid.

1f u c4n r34d th15 u r34lly n33d t0 g37 l41d!


Skift af motor



Forum rating: Top 10
Fredag 20-08-2010 kl. 10:59
    Vis profil  
Roberto... det er hvis ikke sådan "dyser i top" skal læses, de er ikke i direkte forbindelse med forbændrningskammeret...

/bm
Nu endnu engang med en gammel Carina E...

Skift af motor



Forum rating: Top 5
Fredag 20-08-2010 kl. 11:24
    Vis profil  Vis bilprofil
Okay, det misforstod jeg så :)

1f u c4n r34d th15 u r34lly n33d t0 g37 l41d!


Skift af motor



Forum rating: Top 100
Søndag 22-08-2010 kl. 19:56
    Vis profil  Vis bilprofil
Et par billeder af min Leanburn, håber kan hjælpe på forståelsen..

http://db.tt/ErffBoa

http://db.tt/8lIoO4A

http://db.tt/OeYdgjK

http://db.tt/tdTr6C4
Carina E 1,8 GLX - 1997

Skift af motor



Forum rating: Top 50
Søndag 22-08-2010 kl. 20:52
    Vis profil  Vis bilprofil
Allan. I mine øjne ser det nu ud til at dine dyser sidder i topstykket. Men billedet kan jo snyde. Jeg vil lige kigge lidt, når jeg kommer ud til mine forældre i morgen. De har 2 carinaer, en med lean-burn og en uden, så der burde forskellen være tydelig

Skift af motor



Forum rating: Top 100
Søndag 22-08-2010 kl. 20:57
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er du ret i Casper, må indrømme jeg jeg ikke er helt frisk i hukommelsen på hvad huggeren sagde jeg skulle se efter..

Jo mine går skråt ind i toppen, hvis du kan finde ud af hvor de sidder på en "ikke lean" vil det være super, vil også gerne vide det..
Carina E 1,8 GLX - 1997

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg