Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce














 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Tun af Carina E 1,8 1996



Forum rating: Top 500
Torsdag 09-09-2010 kl. 14:35
    Vis profil  
Undre mig lidt over hvorfor en så stor motor kun har så forholdsvis få heste.

Kan man hente nogle stykker ud af den uden at skulle smide tryk på den? bilen har kørt ca tkm 150 og virker sund

Jeg tænker banan og udstødning (men hvor finder man det)
men der må da være andet der er en flaskehals på den bil?
hvad med f.eks. en indsugning fra en 2,0 gti - hvis den eller passer mere eller mindre over..?

Tun af Carina E 1,8 1996



Torsdag 09-09-2010 kl. 14:56
Det er en økonomimotor lavet til at køre meget økonomisk. Tror de kalder det Lean-burn men jeg er motornoob så hvad ved jeg ^^

Thomas

Tun af Carina E 1,8 1996



Forum rating: Top 100
Torsdag 09-09-2010 kl. 14:58
    Vis profil  
det er ikke alle modeller der er lean-burn, hovedsagligt stc.
men ja, det er en "morfar" motor.

:spin) det er ikke reklame, blot en oplysning :spin)

Tun af Carina E 1,8 1996



Forum rating: Top 500
Torsdag 09-09-2010 kl. 17:29
    Vis profil  
Kan den ikke lives en del op med et par knaster (evt. fra en anden model) og en banan, filter og udst..?

Jeg kan da ikke være den første der gerne vil have lidt mere liv ud af sådan en bil

Tun af Carina E 1,8 1996



Forum rating: Top 50
Torsdag 09-09-2010 kl. 18:39
    Vis profil  Vis bilprofil
Selvom du ofrer knaster, banan og programmerbar motorstyring vil bilen ikke synes meget hurtigere. Problemet er at motoren er momentsvag, og bilen forholdsvis tung. Tryk er vejen frem hvis vi snakker effekt i forhold til penge brugt.

Tun af Carina E 1,8 1996



Forum rating: Top 100
Torsdag 09-09-2010 kl. 18:49
    Vis profil  
pionten er, at self kan den tunes, men det er meget bekosteligt,
med andre ord, så kan de ikke betale sig at tune på sådan en motor.
alt i alt, så kommer det an på hvor meget mere du vil have, er det 5-10hk, eller er det mere?
start med at finde ud af hvor mange penge du vil bruge på det, 10000, 20000? og bagefter finder du ud af, hvordan du får mest ud af det budget. regn med at ved NA tuning, koster 1HK ca 1000kr
:spin) det er ikke reklame, blot en oplysning :spin)

Tun af Carina E 1,8 1996



Forum rating: Top 250
Torsdag 09-09-2010 kl. 19:23
    Vis profil  
Køb hellere en 2.0! Den er der meget mere riv i. 133 velvillige heste!
Toyota Avensis 2,0 D-4 STW ´01 er kommet til!

Tun af Carina E 1,8 1996



Forum rating: Top 25
Torsdag 09-09-2010 kl. 19:29
    Vis profil  
Den har da netop et godt moment, ved noget lavere omdrejninger, sammenlignet med 1.6´eren. Men for at der skal ske noget, for rimelige penge, må der turbo på.
Toyota Celica 2.0 DOHC GT 1980 - Skoda Octavia 1.4 TSI 2009 - Fiat 500 1.2 2010

Tun af Carina E 1,8 1996



Torsdag 09-09-2010 kl. 20:18
Jeg er ikke sikker på leanburn i carina, men leanburn i avensis t22 hedder 7afe - du kan google den og der kommer mange resultater om at den ikke er tunings-velegnet pga konstruktionen.

Her er eksempelvis nogle som skriver om det (skal ikke kunne sige hvor kvalificeret det er): http://www.6gc.net/forums/lofiversion/index.php/t7652.html

Tun af Carina E 1,8 1996



Forum rating: Top 500
Torsdag 09-09-2010 kl. 20:48
    Vis profil  
OK, jeg må give mig

Finder en anden bil istedet...

Tak for jeres indlæg

Tun af Carina E 1,8 1996



Forum rating: Top 100
Torsdag 09-09-2010 kl. 21:58
    Vis profil  Vis bilprofil
Lean Burn motoren i Carina E er den samme som i Avensis (med 1800 motor) med den forskel at Avensisen har 110 hk (som min) mod Carinaens 107 hk har aldrig kørt Carina E 1,8 så jeg skal ikke kunne udtale mig om at min Avensis er kvikkere med Lean Burn motor end Carina E med Lean Burn motor tror faktisk ikke rigtig der er ret megen anden forskel end lidt flere heste og et lidt højere drejningsmoment 155 nm i Avensis mod 150 i Carina E er der ret megen anden forskel på de 2 Lean Burn 1800 motorer end 3 hk mere og et lidt højere drejningsmomen i Avensis end Carina E

Tun af Carina E 1,8 1996



Forum rating: Top 100
Lørdag 10-09-2010 kl. 07:09
    Vis profil  
Du kan jo bygge et 4AGE topstykke på den? Har før set en komplet beskrivelse af det, men kan ikke finde det mere.
Udlært Toyota tekniker den 1-2-2005...

Tun af Carina E 1,8 1996



Forum rating: Top 10
Tirsdag 11-09-2010 kl. 14:18
    Vis profil  
Lige som sidebemærkning, så er lean-burn (7A-FE) modellen hvis man smækker 4A-FE knaster i, rigtigt god til turbo, jeg trak 180 hk ud af min, og kørte med det i nogle år, og endda på benzin af meget tvivlsom oprindelse (rester af vand, samt blandet octan og rester af bly)...

I øvrigt en www.turbomotor.dk løsning, med en Hi-Ace turbo, og manifold fra en Carina II...

/bm
Nu endnu engang med en gammel Carina E...

Tun af Carina E 1,8 1996



Forum rating: Top 100
Tirsdag 11-09-2010 kl. 22:10
    Vis profil  Vis bilprofil
er turboen fra en Hi-Ace turbo ikke fra en dieselmotor

Tun af Carina E 1,8 1996



Forum rating: Top 25
Tirsdag 11-09-2010 kl. 23:47
    Vis profil  
Jo, og? Den laver jo ikke vacum på en diesel, så det kan sagtens bruges
Toyota Celica 2.0 DOHC GT 1980 - Skoda Octavia 1.4 TSI 2009 - Fiat 500 1.2 2010

Tun af Carina E 1,8 1996



Forum rating: Top 100
Torsdag 12-09-2010 kl. 00:50
    Vis profil  Vis bilprofil
hvor mange ekstra HK giver sådan en turbo fra en Hi-Ace

Tun af Carina E 1,8 1996



Forum rating: Top 100
Mandag 13-09-2010 kl. 10:37
    Vis profil  
du skal nok lige kontrollere om det er en lean burn du har dig, før du kigger meget videre.
har du nogen sinde købt tændrør til den?
tændrør til en lean burn koster et godt stykke over højre arm, hvor til en alm 1,8, koatser 39,-stk.
:spin) det er ikke reklame, blot en oplysning :spin)

Tun af Carina E 1,8 1996



Forum rating: Top 100
Mandag 13-09-2010 kl. 10:53
    Vis profil  Vis bilprofil
Alle Carina 1.8 er da lean burn, jeg gav 200,- for nye tændrør til min ved Toyota Risskov.
1.6 versionen er efter sigende lean burn hvis det er en stationcar model fra ca. 95/96.

Mht til de 107 hk, er det mon målt med lean funktionen til- eller frakoblet?

Når du træder pedalen i bund mærker du ret tydeligt at lean funktionen slår til/fra den går fra et benzin/luft blandeforhold på 1:15 til 1:12 mener jeg.

Jeg gætter på den får lidt flere hk end de 107 når lean funktionen slår fra, ved ikke hvor mange.

1.8´eren ER sparsomlig og ikke nogen racerhest men, kan sagtens flytte sig hvis den får pedal og omdr. Er ikke i tvivl om at 2.0´eren er konsekvent kraftigere.


Carina E 1,8 GLX - 1997

Tun af Carina E 1,8 1996



Forum rating: Top 100
Torsdag 16-09-2010 kl. 11:30
    Vis profil  
helt korrekt, alle 1,8 er leanburn

:spin) det er ikke reklame, blot en oplysning :spin)

Tun af Carina E 1,8 1996



Forum rating: Top 500+
Tirsdag 21-09-2010 kl. 22:00
    Vis profil  
er nu ret sikker på at en 1,8 har 107 hk som MAX effekt.

Tun af Carina E 1,8 1996



Forum rating: Top 100
Tirsdag 21-09-2010 kl. 23:16
    Vis profil  Vis bilprofil
er 1,6'ern egentlig kraftigere end 1,8'ern jeg synes 1,8'ern kører bedere end 1,6'ern (Avensis)

Tun af Carina E 1,8 1996



Onsdag 22-09-2010 kl. 16:58
Gammel tråd men det er 2 forskellige motortyper, så du kan ikke sammenligne direkte på om det er 1,6 1,8 eller 2,0

1,6eren har sikkert 116 heste imod de 107 på 1,8eren... Og sikkert en smule kvikkere i en direkte sammenligning.

Tun af Carina E 1,8 1996



Forum rating: Top 500+
Onsdag 22-09-2010 kl. 17:14
    Vis profil  Vis bilprofil
jeg er pænt sikker på at en 1,6 leanburn japaner har omkring de 93 hk, og en 1,6 leanburn englænder har de 107 hk lige som 1,8 har.. jeg ved ikke om der er forskel, på japaner og englænder i 1,8.. men er pænt sikker på på der er forskel når det er en 1,6... og lige til information, så er en 7a-fe ikke en leanburn motor.. når det er en 1,8 så hedder det en 7a-fe lige megetom det er leanburn eller ej.. lige som en 1,6 hedder 4a-fe, med og unden leanburn..
today tomorrow toyota!!!!

Tun af Carina E 1,8 1996



Onsdag 22-09-2010 kl. 20:04
en toyota Carina E 1.6 har 116 hk, og det er da uanset om den kommer fra japan eller englang..

Men leanburn motoren har kun 106 hk.. også uanset om den kommer fra japan eller englang..

og 1.6'eren er en del kvikkere end 1.8'eren, hvorfor ved jeg ikke

Tun af Carina E 1,8 1996



Forum rating: Top 500+
Onsdag 22-09-2010 kl. 20:07
    Vis profil  
En 1,8 er en 7a-fe og de er alle sammen leanburn motor og de har 107 hk og en 1,6 leanburn har 106 hk men den gamle 1,6 har 116 hk.

Tun af Carina E 1,8 1996



Onsdag 22-09-2010 kl. 20:07
når leanburn-funktionen slår fra på disse motorer, så skulle de få lidt mere i moment, mener ikke det giver flere heste, men det er ganske korrekt at når det slår fra, så virker motoren kvikkere

Tun af Carina E 1,8 1996



Onsdag 22-09-2010 kl. 20:08
helt korrekt Therkild

Tun af Carina E 1,8 1996



Forum rating: Top 100
Onsdag 22-09-2010 kl. 22:44
    Vis profil  Vis bilprofil
den faceliftede 1,6'er har kun 106 hk

Tun af Carina E 1,8 1996



Forum rating: Top 100
Onsdag 22-09-2010 kl. 22:45
    Vis profil  Vis bilprofil
den faceliftede 1,6'er har kun 106 hk

1,8'ern har 107 hk

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg