Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce






























 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 500
Onsdag 15-09-2010 kl. 14:26
    Vis profil  
Jeg har hos VIA Biler fået konstateret at min kære Avensis T25's kæde (hedder det det?) efterhånden er blevet for slidt og nu er lidt slap.

På baggrund af en fejlkode (P1656) kom den på værksted - og det resulterede altså i ovenstående konstatering.

Egentlig troede de ud fra fejlkoden, at det skyldtes en oxygensensor - og at denne bare skulle skiftes. Men efter at have haft den på værkstedet kunne de altså konstatere, at det ikke var sensoren den var gal med - men altså det "den målte på".

De vurderer at kæden skal skiftes (inkl. det den trækker?), hvilket i reservedele beløber sig i ca. kr. 4.500 (inkl moms).

Endvidere skal motoren tages helt ud for at dette kan skiftes = ca. 10 arbejdstimer = mange penge.

Alt i alt tænker jeg at det løber op i omkring de kr. 13.000. Plus minus. AV!

Jeg vil naturligvis gerne spare nogle af mine dyrtbeskattede lønkroner, hvorfor jeg håber det kan gøres billigere hos et andet værksted der ikke skal bekoste fine salgslokaler etc. Men jeg vil ikke gå på kompromis med kvaliteten af reperationen, så det skal udføres at nogen der rent faktisk "er vant til" at foretage større reperationer på en Toyota Avensis!

Er der nogen der kan anbefale en mekaniker i øst/midtjylland? Jeg bor selv i Silkeborg. Eller bare har et godt råd?

Med venlig hilsen
René

God mekaniker øst/midtjylland



Onsdag 15-09-2010 kl. 16:44
prøv evt. lihn & boi ved Bjerringbro, de er billigere end de "store" aut. værksteder, Sorring Autotrim skulle efter sigende også være dygtige. Kan desuden selv anbefale Lerches Auto i Gjern

God mekaniker øst/midtjylland



Onsdag 15-09-2010 kl. 17:02
personligt bruger jeg kun boll biler i aalestrup det er aut. toyota værksted og så kan man få delt regningen op så det er til at betale

God mekaniker øst/midtjylland



Onsdag 15-09-2010 kl. 19:26
Hej Rene.

Prøv Borum Auto, det ligger mellem Harlev og Sabro v. Århus.
Han hedder Lasse og har faktisk været ved via biler i 20 år, så han kender de biler.
Hans nummer er 20424951.

Mvh Heine.

God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 50
Onsdag 15-09-2010 kl. 22:37
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg kan ærlig talt ikke se hvordan de kan mene at den kode overhovedet skulle have noget at gøre med en oxygensensor. Enten har du haft fat i en der ikke vidste hvad han snakkede om, ellers har de ikke fortalt dig alt. Den kode er noget med en vvt ventil, men har ikke lige yderligere data her. At kæden er slap, burde kunne løses med en ny strammer. Den koster ikke mange basseører, og kan godt skiftes mens motoren ligger i.

God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 100
Onsdag 15-09-2010 kl. 23:23
    Vis profil  Vis bilprofil
jeg kan anbefale 2 mekanikere i Århus C under Harald Jensens plads værkstedet ligger i et garageanlæg mekanikerne hedder Kaj og den anden hedder Aziz ring til Kaj Mortensen (som jeg kender) på 26394909 jeg har fået lavet bil på deres værksted af Aziz og det har jeg været meget tilfreds med

God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 5
Torsdag 16-09-2010 kl. 08:52
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvor langt har den kørt?

1f u c4n r34d th15 u r34lly n33d t0 g37 l41d!


God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 100
Torsdag 16-09-2010 kl. 09:15
    Vis profil  
Har før skiftet kæde på enkelte Yaris motorer pga. kædens længde. Når kæden bliver for lang kan motorcomputeren ikke længere forstå de målte værdier ( der bliver for langt mellem krumtappen og knasthjulet) og det kan ikke kureres med en ny remstrammer.

Jeg kan ikke helt forstå at det skal tage 10 timer at skifte en kæde når man (uofficielt) kan skifte blokken på en 1,8 maskine på en lille dags tid? Man skal dog trods alt "kun" have forkammeret og knasterne af?
Udlært Toyota tekniker den 1-2-2005...

God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 50
Torsdag 16-09-2010 kl. 09:46
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvordan kan en for lang kæde resultere i forkert timing af knast og krumtap?

God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 50
Torsdag 16-09-2010 kl. 09:46
    Vis profil  Vis bilprofil
Lige meget, den har vendt sig rigtigt i mit hoved nu

God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 50
Torsdag 16-09-2010 kl. 17:14
    Vis profil  Vis bilprofil
Nikolaj: Hvad er symptomerne på at kæden er blevet for lang? Synes ikke selv at være stødt på det før?

God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 100
Fredag 17-09-2010 kl. 08:31
    Vis profil  
Det er mere end 2 år siden jeg stoppede som mekaniker, men på Yaris gav den en fejlkode som kunne omsættes til noget svarende til at der var øget forurening, og efter gentagne udskiftninger af sonder samt kat blev Toyota kontaktet og de mente at det kunne være kæden.
Udlært Toyota tekniker den 1-2-2005...

God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 500
Torsdag 30-09-2010 kl. 15:23
    Vis profil  
Well. Fejlkoden fortalte at det var en sensor det var galt med. Så de bestilte ny sensor hjem og jeg fik en tid.
Da de fik den ind, fandt de at sensoren virkede fint - men at målingerne var forkerte fordi kæde var lidt slap.

Det var historien jeg fik, så jeg kan jo kun tro på at det er rigtigt. De havde den dog på værkstedet og slyngede ikke bare noget ud baseret bare på koden.

God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 500
Torsdag 30-09-2010 kl. 15:24
    Vis profil  
Liiiige knap 200.000.

God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 500
Torsdag 30-09-2010 kl. 15:24
    Vis profil  
Det ved jeg ikke noget om. Fik at vide at man var mere eller mindre nødt til at skulle have hele motoren ud - og at det ville tager 1½ arbejdsdag.

God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 500
Torsdag 30-09-2010 kl. 15:25
    Vis profil  
Men blev kæden så fikset hvorefter fejlkoden forsvandt?

God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 5
Torsdag 30-09-2010 kl. 15:44
    Vis profil  Vis bilprofil
Dvs kæden på en T25 holder 190.000km?
Det duer da bare overhovedet ikke!


1f u c4n r34d th15 u r34lly n33d t0 g37 l41d!


God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 5
Torsdag 30-09-2010 kl. 15:48
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvis det koster 15000 og den ikke holder mere så er det lige før et skift til en mindre brugt motor er bedre.
1f u c4n r34d th15 u r34lly n33d t0 g37 l41d!


God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 500
Torsdag 30-09-2010 kl. 20:59
    Vis profil  
Man kan måske tilføje til historien, at jeg fik udskiftet motorblok på bilen for cirka et par år siden. Den havde pludselig ædt "al" olien ud af det blå og det er jo ikke godt for en motor. Det er noget motormodellen er kendt for, så det hele blev ordnet per kulance (derfor ligger Toyota i top i kundetilfredshedsundersøgelser). Men det skulle ikke have noget med det aktuelle problem at gøre.

God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 50
Torsdag 30-09-2010 kl. 21:24
    Vis profil  Vis bilprofil
Med det problem må det være en 1,8 altså er 1ZZ-FE. Vi har mange kørende der har kørt en del længere uden at kæden har brokket sig.

God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 5
Søndag 01-10-2010 kl. 08:35
    Vis profil  Vis bilprofil
"Men det skulle ikke have noget med det aktuelle problem at gøre. "

Nej det burde det ikke, men hvis de har pillet ja så har de pillet!
Jeg ved ikke om pludseligt olietab æder kæden, men alligevel.

1f u c4n r34d th15 u r34lly n33d t0 g37 l41d!


God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 500
Søndag 01-10-2010 kl. 10:04
    Vis profil  
"Med det problem må det være en 1,8 altså er 1ZZ-FE. Vi har mange kørende der har kørt en del længere uden at kæden har brokket sig."

Det er ganske rigtigt 1.8'eren. Men er det normalt at kæden ikke holder længere en til knap 200.000?
Jeg vil også lige bemærke at værkstedet er hos en autoriseret forhandler, så de burde vel have samme erfaringer og materialer til rådighed som du/din arbejdsplads?

God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 5
Søndag 01-10-2010 kl. 10:06
    Vis profil  Vis bilprofil
Ja det skulle man jo tro.
Problemet jeg har med det er at en rem osse kan holde 200000 hvis man er heldig.
200000 er bare ikke nok til en kæde.
1f u c4n r34d th15 u r34lly n33d t0 g37 l41d!


God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 25
Søndag 01-10-2010 kl. 12:43
    Vis profil  
Det lyder en kende mystisk, at din kæde ikke holder længere. Det må være en materialefejl eller noget i den retning. Eller måske er det relateret til olietabet?
Toyota Celica 2.0 DOHC GT 1980 - Skoda Octavia 1.4 TSI 2009 - Fiat 500 1.2 2010

God mekaniker øst/midtjylland



Søndag 01-10-2010 kl. 15:23
Jeg ved da at flere mærker får skiftet kæder ved ca. 200.000km. Nu er Toyota godtnok en særklasse for sig selv angående holdbarhed, men ting slides jo...

Måske der har været en fabrikationsfejl på netop denne kæde? Måske bliver de bare slidte på et tidspunkt?

Er den slidt, så må den jo skiftes. 200.000km er alligevel også en del kilometer...

God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 25
Søndag 01-10-2010 kl. 18:09
    Vis profil  
Hvilke mærker er det?! Vi har tre biler med kædetrukne knaster, og ved ingen af dem, står der noget om, at de skal have skiftet kæden ud på noget tidspunkt. Og jeg kender da til flere biler, der har kørt væsentligt længere (deriblandt også en Avensis), uden en prut fra kæden.
Toyota Celica 2.0 DOHC GT 1980 - Skoda Octavia 1.4 TSI 2009 - Fiat 500 1.2 2010

God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 100
Søndag 01-10-2010 kl. 20:59
    Vis profil  Vis bilprofil
hvis kæden er for lang plejer fejlen at være knast eller krumtapføler den melder fejl på,det gør de på alfa med 2.2 motor efter 60-000km
Carina E kører bare

God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 100
Søndag 01-10-2010 kl. 23:20
    Vis profil  
umiddelbart er den kode jo fejl på OCV ventilen (oil control valve) eller kredsløbs fejl i samme system og har intet med dine ox sensore og gøre.. hvis den som du siger har været kørt lamgt ned i oile nivou, kan der sidde skidt som kan have ødelagt ventilen, samt vvt controlnren som ventilen styre.. det er før set...har målt rigtig mange af de kæder også med høje km. tal, har endu ikke set en der var for lang, der med ikke sagt det ikke kan ske, men at det er ret sjællendt og kan selvfølgelig ikke udelukkes.. bare ikke konstateres før du står med den i hånden sammen med en skydelære og det kan sagtens udbedres billigere end 12000 kr
1-2-7-4 og hest

God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 500
Onsdag 02-10-2010 kl. 10:31
    Vis profil  
Pyh. På fakturaen fra værkstedbesøget står der konkret "Forkæde og VVT hjul bør skiftes" - men der har nu været en del debat om denne diagnose. Hvad vil I foreslår at jeg nu gør?

God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 100
Onsdag 02-10-2010 kl. 12:11
    Vis profil  
lyder meget rigtitgt, da det sikkert er vvt controleren der er låst... men det 12-13K lyder godt nok af meget
1-2-7-4 og hest

God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 500
Onsdag 02-10-2010 kl. 13:57
    Vis profil  
Og så er vi tilbage til mit oprindelige spørgsmål... Jeg fik det helst lavet på mit eget (mærke)værksted, da deres arbejde hidtil har været upåklageligt - men 4500,- i reservedele plus 10 timer virker af voldsomt.
Jeg vil gerne have det lavet af en erfaren Toyo-mekker med masser af T25 erfaring, men uden at betale mærkeværksteds-priser.

God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 5
Onsdag 03-10-2010 kl. 09:27
    Vis profil  Vis bilprofil
Du har en motor der har gået 200.000, så kan det næppe svare sig at bruge alt for mange penge på at lappe den sammen.

1f u c4n r34d th15 u r34lly n33d t0 g37 l41d!


God mekaniker øst/midtjylland



Onsdag 03-10-2010 kl. 09:47
@Sellebjerg

Nu flamer du mig nok, men eksempelvis VW VR6 er ikke ualmindeligt at de skal have ny kade ved et par hundrede tusinde.
Jeg har hørt om Nissan der skulle have skiftet ved 130.000km.

Uanset hvad, så er kæden en sliddel. Er den slidt, skal den skiftes. Jeg kan umiddelbart ikke se en grund til at tærske rundt i det?

Roborto, lad os nu sige han får kæden skiftet på sin motor der har kørt 200.000km. Så burde den jo kunne køre 200.000km igen, med lidt almindelig service...
Selvom det virker til at være mange penge at poste i en motor med 200K på bagen, så er en brugt motor heller ikke gratis, ej heller er omskiftet. Og hvad får du med en brugt motor? Skal den have ny kæde om 10.000km eller 100.000km eller måske aldrig?

God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 5
Onsdag 03-10-2010 kl. 10:00
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er et rigtigt dårligt bytte mod en tandrem hvis den ikke holder mere end et par 100.000km.
Nej motoren går ikke 200000 efter en ny rem, der er alt muligt der osse kan være galt med den. Husk på den har allerede været lappet een gang pga defekt smøring.

1f u c4n r34d th15 u r34lly n33d t0 g37 l41d!


God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 100
Onsdag 03-10-2010 kl. 10:39
    Vis profil  
Eftersom motoren er renoveret for et par år siden, burde den jo nemt kunne klare 200k mere, for det andet er 400k jo ikke usædvanligt i nyere motorer. Jeg ville nok se mig om efter en billigere mekaniker som kunne skifte kæden, så burde der være bil i en del år endnu.
Carpe Noctem, Carpe Cervesas.

God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 5
Onsdag 03-10-2010 kl. 20:11
    Vis profil  Vis bilprofil
Roberto
Tro det eller ej, men der findes faktisk folk der ikke formår at splitte en Toyota af lige så hurtigt som dig

Hans motor har fået skiftet blok, korrekt. Men det gør ikke motoren mindre holdbar... De reperationer der blev udført på 1ZZ-FE, pga dårlig smøring, er sgu ikke lappeløsninger

Jeg ved godt at man ikke kan sige, at fordi han får ny taktkæde nu - så holder motoren lige 200K mere.
Men man kan sgu heller ikke råde folk til at få ny (brugt) motor, fordi en kæde skal udskiftes. Selvom der skulle være papirer på den nye (brugte) motor, så behøver det ikke være den bedste løsning.

Ved udskiftning af den gamle kæde, så ved han jo præcist hvad han har mellem hænderne - det ved man aldrig når man køber noget brugt man ikke kender.
Rigtige knejter kører Toyota - jeg har Volvo og Morris Mascot... :-/

God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 5
Lørdag 04-10-2010 kl. 08:12
    Vis profil  Vis bilprofil
Nej måske.
Jeg havde en kollega, hans Opel smed en rem og han fik en 'billig' mekaniker til at 'renovere' toppen for mange penge (15000).
Bilen begyndte at drikke olie som en svensker drikker svartsprit, og efter en masse juridisk tovtrækkeri kørte han til Opel og fik skiftet motoren til en brugt for 20000.

René, autoværksteder er en tillidssag, sørg for at de er opgaven voksne.
Jeg ville nok bløde til Toyota (som en tåbe) men dog få det lavet ordentligt.



1f u c4n r34d th15 u r34lly n33d t0 g37 l41d!


God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 5
Lørdag 04-10-2010 kl. 09:27
    Vis profil  Vis bilprofil
Roberto
Din kollegas Opel har nok kværnet ventiler osv. Stadig lyder det usædvanligt at han brugte 15000 på en reperation der ikke virkede...og bestemt ikke et tilfælde jeg personligt ville bruge, til at råde andre til bare at udskifte hele motoren.
Man som man siger, så narrer den kloge oftest den mindre kloge

Umiddelbart vil jeg mene at et kædeskift er en mindre omfattende indgreb, end et topstykke renovering. Men det er dog vigtigt at finde et værksted man stoler på.
Rigtige knejter kører Toyota - jeg har Volvo og Morris Mascot... :-/

God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 5
Lørdag 04-10-2010 kl. 09:54
    Vis profil  Vis bilprofil
"så narrer den kloge oftest den mindre kloge "
Du aner jo ikke hvad du taler om ...
Du kan ikke bare svine folk til og så afslutte med en smiley.

"et kædeskift er en mindre omfattende indgreb, end et topstykke renovering"

Og dog mener toyota at det skal koste det samme.

"Men det er dog vigtigt at finde et værksted man stoler på"
Ja sådan begynder det, og engang imellem viser det sig at værkstedet ikke kan det de lover.


1f u c4n r34d th15 u r34lly n33d t0 g37 l41d!


God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 5
Lørdag 04-10-2010 kl. 10:03
    Vis profil  Vis bilprofil
Aner jeg ikke hvad jeg taler om?

Umiddelbart, så er din kollega da blevet taget ved næsen hvis han først betaler 15 af de lange for derefter alligevel skal have ny motor.. Jeg ser det som han er blevet narret af en uærlig mekaniker.
At jeg ytrer min holdning, er da ikke at svine folk. Beklager at du ikke kan tåle at høre realiteterne, men herovre på fastlandet pakker vi ikke tingene ind.

Og nu har jeg lige overset hvor der er skrevet, at Toyota mener det koster det samme at udskifte taktkæden og renoverer et Opel topstykke med 16 defekte ventiler...

Jeg er ikke gået ind i denne diskussion, for at blive angrebet personligt, kære Roberto. Og det mener jeg heller ikke jeg har, modsat dit sidste sure opstød.
Er stadig Toyota-mand, selvom 265hk/380nm fra 5 cylindre er ret vanedannende.

God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 5
Lørdag 04-10-2010 kl. 10:26
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvorfor er de givet at man 'er dum' hvis man er offer for en svindler?
Der står 13000+/- i overslaget fra det autoriserede.

Umiddelbart skulle man synes at hvis et kædeskift er dyrt pga tiden det tager at hive motoren ud, ikke pga hvor kompliceretoperationen er, ja så skal man bare gå til den lokale.

Mine betænkeligheder er at kæden er trukket pga et defekt vvti system der igen er gået ned pga en eller anden defekt i smøresystemet. Det er sikkert drevet af olietrykket.
Hvis der er for meget metalskidt i smøresystemet så er det lidt spild at smække en ny kæde på.

Nok om det.



1f u c4n r34d th15 u r34lly n33d t0 g37 l41d!


God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 500
Lørdag 04-10-2010 kl. 10:44
    Vis profil  
Ved ikke om det er relevant, men udover kædeskift vil VVT hjul også blive skiftet.

God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 5
Lørdag 04-10-2010 kl. 10:57
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg tror stumperne indeholder 2 hjul og en kæde.
Hjulene slides jo sammen med kæden, præcis som på en cykel.

1f u c4n r34d th15 u r34lly n33d t0 g37 l41d!


God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 5
Lørdag 04-10-2010 kl. 12:00
    Vis profil  Vis bilprofil
"Den kloge narrer den mindre kloge" er et gammelt dansk ordsprog, Roberto. Med det, mener jeg ikke nødvendigvis at din kollega er udpræget dum.
Jeg siger bare han måske har været knap så heldig i hans valg af mekaniker.
Er stadig Toyota-mand, selvom 265hk/380nm fra 5 cylindre er ret vanedannende.

God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 100
Lørdag 04-10-2010 kl. 18:21
    Vis profil  
Det findes ikke som et sæt, men som 3 løs dele.....om man kan skifte et og ikke det andet kan man altid diskutere, ved at det kan gøres men arbejds proceduren siger klart at det er dele man skifter sammen...

og selvfølgelig skal motoren ikke byttes ud med noget brugt fordi den har en defekt vvt contoler...
1-2-7-4 og hest

God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 25
Mandag 05-10-2010 kl. 00:04
    Vis profil  
Du flamer mig skam ikke ved at rakke et VAG produkt ned, Knudsen - jeg er langt fra fanatisk i den retning Jeg håber da, at husstandens kædetrukne vognpark holder længere end 200K.
Toyota Celica 2.0 DOHC GT 1980 - Skoda Octavia 1.4 TSI 2009 - Fiat 500 1.2 2010

God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 5
Mandag 05-10-2010 kl. 08:35
    Vis profil  Vis bilprofil
Hver eneste gang jeg kommenterer een eller anden svindler kommer det prompte fra vestkysten 'den kloge narrer den mindre kloge - høhø' -
Jeg kan bedre lide 'what goes around comes around'.

1f u c4n r34d th15 u r34lly n33d t0 g37 l41d!


God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 5
Mandag 05-10-2010 kl. 12:57
    Vis profil  Vis bilprofil
>Roberto
Nu er jeg langtfra så aktiv på TE som jeg har været, så jeg beklager hvis min dråbe fik dit bæger til at rende over.

>Sellebjerg
Jeg vil også mene at en kæde bør kunne holde længere end 200k. Men jeg ved med sikkerhed at mange får skiftet langt før, om det er fejl på materiellet eller hvad, aner jeg ikk.
Dog mener jeg ikke der er grund til at analyserer i bund, om det er normalt eller ej at skifte kæde på en Vensis ved 200k km. Er delen slidt, så må den skiftes

Jeg kan iøvrigt meddele at jeg personligt har slidt et sæt Continental op på 4000km. Mange vil mene at det er usædvanligt og de mindst bør kunne holde 20000km. Tjah, jeg gider ikke analyserer hvorfor, skidtet er slidt og skal skiftes

Iøvrigt blev det ikke til en T5R som jeg engang truede med, måtte nøjes med en T5 sedan i forkert farve

http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=198297
Er stadig Toyota-mand, selvom 265hk/380nm fra 5 cylindre er ret vanedannende.

God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 5
Lørdag 07-10-2010 kl. 11:41
    Vis profil  Vis bilprofil
En kæde er ikke på samme måde en sliddel som et sæt hjul eller en tandrem - mest pga af den totalt latterligt høje pris for at skifte den.
Jeg er sikker på salgsargumentet er 'længere levetid', for eller er der ingen anden.

1f u c4n r34d th15 u r34lly n33d t0 g37 l41d!


God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 5
Lørdag 07-10-2010 kl. 13:27
    Vis profil  Vis bilprofil
200000km er da også længere levetid end en tandrem præsterer...
Er stadig Toyota-mand, selvom 265hk/380nm fra 5 cylindre er ret vanedannende.

God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 5
Lørdag 07-10-2010 kl. 13:48
    Vis profil  Vis bilprofil
Ikke km/kr ...
Tandrem, 2-3000kr per skift gavmilde 120000/8år.
Kæde, 13-14000kr efter 200000 ...
Jeg synes ikke det er iorden. Slet ikke når serviceintervallerne er øget til det de er idag.
Hyppigere olieskift => mindre mekanisk slidtage, alt andet lige.
1f u c4n r34d th15 u r34lly n33d t0 g37 l41d!


God mekaniker øst/midtjylland



Forum rating: Top 5
Lørdag 07-10-2010 kl. 13:53
    Vis profil  Vis bilprofil
Man kan aldrig sikre sig mod mekanisk slid... Fordi 10 personer har en skidt oplevelse med en kæde der ikke holder det forventede antal kilometer, betyder jo ikke at ALLE kæder er noget skrald..

Man kan jo heller ikke sige at alle Carina E og Avensis T25 D4 er noget skrammel, fordi enkelte personer har fået mandagsmodeller

Der findes også Citroen og Peugeot-ejere der ikke kører på værksted hver anden uge - det betyder ikke at det er gode biler.
Er stadig Toyota-mand, selvom 265hk/380nm fra 5 cylindre er ret vanedannende.

God mekaniker øst/midtjylland



Fredag 02-07-2014 kl. 19:05
Har lige været hos Toyota,fordi min Yaris har en mislyd ved kæden,ikke meget,de sagde at jeg skulle lægge mærke til om det blev værre med lyden,ellers skulle kædestrammeren udskiftes,som ville koste 5-6 tusinde,kan det passe,ved du hvor lang tid det tager at skifte strammeren.På forhånd tak.
Birger

God mekaniker øst/midtjylland



Fredag 02-07-2014 kl. 19:06
Har lige været hos Toyota,fordi min Yaris har en mislyd ved kæden,ikke meget,de sagde at jeg skulle lægge mærke til om det blev værre med lyden,ellers skulle kædestrammeren udskiftes,som ville koste 5-6 tusinde,kan det passe,ved du hvor lang tid det tager at skifte strammeren.På forhånd tak.
Birger

God mekaniker øst/midtjylland



Mandag 14-07-2014 kl. 14:39
Vil du give et tilbud på hvor meget du skal have for at skifte en kædestrammer på på en yaris motor 1,0,hvor lang tid tager det ca.
mvh
birger

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg