Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce








 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Carina e 1,8 problemer



Forum rating: Top 500
Torsdag 30-09-2010 kl. 18:29
    Vis profil  
Har en 1,8 leanburn, som lige pludselig ikke kører så langt på literen og det er sket fra dag til dag, og når den er kold om morgenen er den holdt op med at stå højt i omdrejningerne til den er varm, plus den går ud med det samme når man starter den første gang engang imellem, det med omdrejningerne om morgenen har den så gjort et stykke tid.

Er der ikke nogen kloge hoveder der kan hjælpe med problemet????

Carina e 1,8 problemer



Torsdag 30-09-2010 kl. 19:01
Har du kontrolleret vandtemperatur målere?

Carina e 1,8 problemer



Forum rating: Top 500
Torsdag 30-09-2010 kl. 22:18
    Vis profil  
Nej ikke i nu, har nemlig også på fornemmelsen at det kan være det men synes bare ikke det kan være det der går ud over benzin for bruget.

Carina e 1,8 problemer



Forum rating: Top 500+
Søndag 01-10-2010 kl. 09:44
    Vis profil  
Det kan også være vacuum sensor eller dyserne.

Carina e 1,8 problemer



Forum rating: Top 500
Søndag 01-10-2010 kl. 17:12
    Vis profil  
Nu har jeg prøvet og skifte vandtemperaturføler så nu må vi se om det hjælper. Har prøver og tage dyserne af en a gangen og der er ikke noget. Hvor sidder den vacum sensor

Carina e 1,8 problemer



Søndag 01-10-2010 kl. 19:34
Jeg ved ikke hvor den sidder på din. Men kig efter en slange der går fra indsugnings manifold til en sensor.

Carina e 1,8 problemer



Forum rating: Top 100
Søndag 01-10-2010 kl. 23:34
    Vis profil  
MAP sensoren vil ikke typisk give de symtomer, men temp. sensor vil og det vil en defekt lean sensor også...(lean sensoren udgør ox sensoren på en 7AFE motor)
1-2-7-4 og hest

Carina e 1,8 problemer



Forum rating: Top 500
Onsdag 02-10-2010 kl. 23:04
    Vis profil  
Vis det er en lean sensor ville den så ikke komme med en fejl kode vis jeg læser fejl ud, sidder den i udstødning som en lamda sensor gør.

Carina e 1,8 problemer



Onsdag 03-10-2010 kl. 21:17
Nej det er ikke sikkert at den gør det. Den kan blive dårlig uden at den melder fejl.

Carina e 1,8 problemer



Forum rating: Top 500
Lørdag 04-10-2010 kl. 14:22
    Vis profil  
øv den er jo lidt dyr og skifte vis det så ikke er den. kan man slet ikke tjekke den på en måde.

Carina e 1,8 problemer



Forum rating: Top 100
Lørdag 04-10-2010 kl. 16:31
    Vis profil  Vis bilprofil
I første omgang inden du begynder at skifte lean sensor, havde det så nogen effekt at skifte temperaturføleren - højere motoromdrejninger?

Synes det kunne lyde som to sammenfaldende problemer 1. defekt tempføler, som gav de lave motoromdrejninger. 2. Defekt lean sensor eller vakumdåse som giver øget forbrug.

Vakumdåsen kan du umiddelbart lettere kontrollere end lean sensoren. Kan du mærke om den stadig giver ryk når lean funktionen slår fra ved 2500-3500 omdr/min?

Hvis ikke den gør det kan det være vakum dåsen der er defekt, den sidder i passagersiden på undersiden af din indsugningsmanifold, ovenover oliepinden. Inde i dåsen skulle der sidde en lille arm som kan falde af det spæld den åbner. Har ikke selv set det, men prøv det inden du går i krig med Lean sensoren.
Carina E 1,8 GLX - 1997

Carina e 1,8 problemer



Forum rating: Top 100
Lørdag 04-10-2010 kl. 16:36
    Vis profil  Vis bilprofil
Som jeg har fået forstået skulle vakumdåsen være den med rød ring omking (fra min 1.8 leanburn)

http://db.tt/0ioblIv
Carina E 1,8 GLX - 1997

Carina e 1,8 problemer



Forum rating: Top 100
Lørdag 04-10-2010 kl. 18:12
    Vis profil  
med et scop, eller et anelog volt meter, kan du faktisk nogenlunde kontrolere den... stel på - af batteriet og plus forbindes til OX(1) midt i diagnose stikket. når bilen er drift varm kan du se om sonden regulere ved og tælle udslag på volt meteret... problemet er nok bare at uden og have set det før kan det være svært og vurdere om sonden arbejder for langsom.... men kan du måle en regulering, er den jo aktiv og så er der jo mulighed for en indsugningsrens som til tider kan gøre den tilstrækelig ren til at den kan arbejde normalt igen... udslaget er ikke stort, den vil typisk give 0,3 volt ved regulering, bare for ikke og forveksle den med en OX sensor der giver 1 volt....held og lykke
1-2-7-4 og hest

Carina e 1,8 problemer



Lørdag 04-10-2010 kl. 20:28
Du kan låne en haynes bog på bibliotektet til din bil. Eller kan du købe adgang 1 times adgang til http://www.toyota-tech.eu/, hvor du sikkert finder en service manual til din bil. Begge steder vil der står hvordan du tester din lean sensor, og det vil formentlig kræve et analog multimeter som beskrevet tidligere i denne tråd. Jeg bor i århus og har et analog mulitmeter som jeg har købt af samme årsag. Jeg kan godt hjælpe dig med at måle den, hvis du finder ud af hvordan det skal gøres.

Carina e 1,8 problemer



Forum rating: Top 500
Torsdag 06-10-2010 kl. 13:30
    Vis profil  
Nu er temperaturføleren skifte og det hjalp ikke på motoromdrejninger

Lean funktionen slår find fra, men synes nu ikke det komme and på omdrejninger men hvor lang gaspedalen komme ned før den slår fra.

Kan ikke huske om vi har et scop til og ligge, ellers må vi låne et.
Hvor hurtig skal sonden ca arbejder for så må jeg lige måle det før jeg går ud og købe en ny sonde.

Carina e 1,8 problemer



Forum rating: Top 100
Torsdag 06-10-2010 kl. 16:12
    Vis profil  
der er jo også den simple mulighed at koldstats reguleringen umder gasspjældet sidder fast, den kan man bare afmontere og rense igen. det er den der sidder med 4 skruer under spjældet med 2 vand slnger på....
1-2-7-4 og hest

Carina e 1,8 problemer



Forum rating: Top 500
Torsdag 06-10-2010 kl. 20:57
    Vis profil  
det er jeg også kommet fram til det er, så er det bare det med forbruget.

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg