Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce






 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

sportsvan, meget langsom under 2200 omdr.



Forum rating: Top 500+
Onsdag 02-10-2010 kl. 12:14
    Vis profil  
Hejsa

I sidste desperate forsøg prøver jeg at smide et indlæg her, i håb om at der er nogen som har et kvalificeret svar.

Historie: Købte i 2005 en Avensis Verson Sportsvan fra 03, den havde kørt 100.000 km
Den har nu kørt knap 300.000 kr, den har været passet med service for hver 15.000 km og fået skiftet tandrem for hver 100.000 km.
Jeg har købt netop den model, da jeg nogle gange skal kunne trække en hestetrailer med totalvægt på 13-1500 kg.

For 1½ år siden bemærkede vi første gang, at den ligesom var blevet mere sløv i betrækket, det er ligesom om, man skal være meget høflig når man trykker på speederen under acceleration. Der har været en del tilfælde, hvor den er gået på nødprogram når vi har villet accelerer "for hurtigt"/ på normalvis. Mekanikeren kunne ikke finde årsagen.

I sommers kom der så andre problemer til, som viste sig at være turboen. Denne blev renoveret og sat i igen.
Efter denne omgang, var bilen så sløv, at jeg ikke kunne accelere til mere end 60 km i timen op af en mindre bakke.
Ind til mekanikeren igen. Han opgav og kørte den til Toyota som efter at have skiftet 2 ventiler opgav at finde årsagen.
Den kører nu på samme måde som inden problemerne med turboen. Den går dog ikke længere på nødprogram!

Problemet er hovedsagligt, at den overhovedet ikke vil trække/accelerer når den ligger under 2200 omdrejninger. Hvilket gør det til en farce hver gang jeg skal hjem fra arbejde, da jeg skal dreje ud på en hovedvej, vel at mærke op ad en stejlbakke. Mine medtrafikanter har ikke meget fidus til, at jeg tager 200 meter om at komme op på 50 km i timen.

Nogle problemknusere som har et godt gæt??

sportsvan, meget langsom under 2200 omdr.



Forum rating: Top 50
Onsdag 02-10-2010 kl. 12:44
    Vis profil  Vis bilprofil
Ikke samme motor godt nok, men dog også diesel. Symptomerne kunne lyde ens

http://www.toyotaextreme.dk/debse.asp?id=2387389&ForumID=1

sportsvan, meget langsom under 2200 omdr.



Forum rating: Top 500+
Lørdag 04-10-2010 kl. 17:41
    Vis profil  

Der er efterhånden 4 forskellige mekanikere, der har kigget på den og den sidste rensede EGR ventilen. Motoren har fået en lidt bedre lyd af det og den går ikke i så høj tomgang som før.
-Men desværre har det ikke hjulpet spor på accelerationsevnen, så kom endelig frit frem med flere overvejelser

sportsvan, meget langsom under 2200 omdr.



Lørdag 04-10-2010 kl. 18:15
Kunne det ikke være noget så simpelt som diesel filteret :)

sportsvan, meget langsom under 2200 omdr.



Forum rating: Top 50
Lørdag 04-10-2010 kl. 19:24
    Vis profil  Vis bilprofil
Tjekkede mekanikeren og EGR ventilen virkede? Jævnfør beskrivelsen i tråden jeg linkede til ?

sportsvan, meget langsom under 2200 omdr.



Forum rating: Top 50
Lørdag 04-10-2010 kl. 19:25
    Vis profil  Vis bilprofil
og=om

sportsvan, meget langsom under 2200 omdr.



Forum rating: Top 50
Lørdag 04-10-2010 kl. 20:59
    Vis profil  Vis bilprofil
Scv ventiler, knækkede ledninger til magnetventilen der styrer ladetryk, defekt magnetventil, utæt aktuatordåse, stoppet dieselfilter. Det er i hvert fald noget jeg har set på netop den model før.

sportsvan, meget langsom under 2200 omdr.



Fredag 09-10-2010 kl. 15:10
Har før set at egr ventilen kan hænge rent mekanisk. Prøv at afmontere den. Og være sikker på ventilen i den ikk hænger. Prøv derefter at køre den med stikket afmonteret til ventilen. Hvis den kører godt, har du jo så fundet fejlen

sportsvan, meget langsom under 2200 omdr.



Fredag 09-10-2010 kl. 22:25
Hey..
Er det nemt at lokalisere den egr ventil i motorrummet og skille den ad for og se om den er helt sodet til??
Har en toyota avensis verso d-4d fra 02.

sportsvan, meget langsom under 2200 omdr.



Forum rating: Top 25
Søndag 10-10-2010 kl. 17:12
    Vis profil  
Den sidder på den side af motoren, der vender ud mod kølergitteret, helt ude i højre side, set forfra. Der går nogle kølerslanger og et stik ind til den.
Toyota Celica 2.0 DOHC GT 1980 - Skoda Octavia 1.4 TSI 2009 - Fiat 500 1.2 2010

sportsvan, meget langsom under 2200 omdr.



Forum rating: Top 100
Onsdag 11-10-2010 kl. 17:07
    Vis profil  Vis bilprofil
ellers kan man jo lige lave en plade og sætte imellem egr ventil og hvor den sidder monteret,man kunne jo også prøvekøre bilen med tester eller en turbotryk måler for at se om den giver det tryk den skal
Carina E kører bare

sportsvan, meget langsom under 2200 omdr.



Lørdag 23-10-2010 kl. 11:22
Kan man godt bar pille stikket af til den egr ventil og kører videre??

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg