Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce




 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Carina med 4A-FE kan ikke starte



Fredag 29-10-2010 kl. 15:23
Da min hustru er på vej hjem, begynder motoren at hugge og vil ikke tage gas. Da hun holder i carporten, kan bilen tage gassen og kan gå i tomgang, hvorefter hun stopper den. Da jeg kommer hjem vil jeg lige køre en tur i bilen, men kan ikke starte den og efter en overfladisk undersøgelse tjekker jeg fejlkoden, som siger 13 og har med tændspole eller strømfordeler at gøre. Der skal heller ikke meget geni til at finde ud af, at der ingen gnist er fra spolen, op til huggeren og få en anden, uden held.
Der er et bosch anlæg på bilen og der er konstant strøm til tændspolen under start af motor, hvilket ikke virker korrekt, da feltet derfor ikke kan falde. En anden ting er, på strømfordeleren sidder tre ledninger +-og 0. 0´en bliver strømførende når giveren roterer forbi, men det gør den kun en gang på 360* hvilket kun giver en gnist pr. omgang, der er, hvis der er sådan det virker?
Er der en af jeg derude, der kan byde ind med en god ide, så jeg kan indkredse problemet, inden jeg køber nogle dyre reservedele, som ikke er årsagen.
Hilsen Kim

Carina med 4A-FE kan ikke starte



Forum rating: Top 100
Fredag 29-10-2010 kl. 17:05
    Vis profil  Vis bilprofil
Hallgiveren i strømfordeleren er en typisk fejl.
Lexus IS200 '99! - Celica Ta22 '71!

Carina med 4A-FE kan ikke starte



Forum rating: Top 50
Fredag 29-10-2010 kl. 20:10
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg har haft skiftet krumtapssensoren på min, da det viste sig at det ikke var hall elementet i strømfordeleren.
En Toyota repareret med T-Hansen dele bliver jo til en KIA?

Carina med 4A-FE kan ikke starte



Søndag 31-10-2010 kl. 14:40
Tak for de gode råd, jeg prøver dem i starten af neste uge, og giver en responce til brug for andre.

Hilsen kim

Carina med 4A-FE kan ikke starte



Onsdag 08-11-2010 kl. 07:52
Hej igen, status på mit problem er, efter at jeg har skiftet strømfordeler og tændspole skete der intet, jeg har målt på alle følere og sensorer, dog uden at have noget at referere til, men at der er strøm og der er gennemgang. Jeg gav op og da vi træk den af sted til elektrikeren, prøvede jeg og se om ikke den kunne komme i gang ved at trække den, og den sprang i gang med det samme. Jeg står nu med problemet at den ikke vil starte med starteren når det er koldstart (starteren køre og der er masser af strøm) men et eller andet gør at der ikke er power nok til tændingsanlæget når starteren bruges.
Der er en fejlkode 1/3 som siger tændingsproblem ved 1000 til 1500 omdr. Kan det have noget at sige?
Håber der er en der har en god ide, ellers må den på værksted.

Hilsen Kim


Carina med 4A-FE kan ikke starte



Onsdag 08-11-2010 kl. 09:56
Nu ved jeg ikke lige med bosh systemet.
Med med denso er det en induktiv sensor, som godt ville kunne drille ved lave omd.
Mål modstanden på den.
Evt. scoop den, både NE og G

Tjek alle forbindelser derfra til styrreboks. !!


Carina med 4A-FE kan ikke starte



Forum rating: Top 50
Onsdag 08-11-2010 kl. 20:52
    Vis profil  Vis bilprofil
På min som har Bosch elektronik der var den induktive krumtapssensor faktisk fabrikeret af Denso.
Og den lavede kun fejl når den var varm og kun over ca 3000omdrejninger, så den kan muligvis også gøre den ikke vil starte.
En Toyota repareret med T-Hansen dele bliver jo til en KIA?

Carina med 4A-FE kan ikke starte



Lørdag 09-11-2010 kl. 07:40
Typisk induktiv sensor.
Der er tit bøvl og støj på linje på sådan nogle.

Så du har fået problemet løst ?

Carina med 4A-FE kan ikke starte



Lørdag 09-11-2010 kl. 16:35
Jeg prøver at få en krumtapsensor til weekenden.

Tak for de gode råd og vender tilbage.

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg