Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce








 
Biler - undervogn (gevind/fjedre)  :  Alt som sænkning af biler

Ang. sænkning af E10.



Forum rating: Top 500
Onsdag 08-11-2010 kl. 18:35
    Vis profil  
Jeg har planer om at sænke min Corolla E10 her engang efter den kommende sne er væk igen, men jeg har lige lidt spørgsmål ang. hvor meget jeg skal sænke den.
Jeg vil gerne kunne undgå at skal helt ned i første gear når jeg skal over vejbump og kunne køre ned i parkeringskældere uden at gå på.
Jeg har været ude og måle på bilen hvor meget plads der er fra jorden og op til bilen.
[URL= http://img585.imageshack.us/i/dsc00297v.jpg/][IMG]http://img585.imageshack.us/img585/5894/dsc00297v.jpg[/IMG][/URL]
Uploaded with [URL= http://imageshack.us]ImageShack.us[/URL]
Jeg målte det til ca. 15cm, og med en sænkning vil jeg jo nok komme ned på de 13cm ca. afhængig af hvilke fjedre.
Jeg synes 15cm. lyder til at være meget lidt plads i forhold til når jeg kigger på andre biler som ikke er sænket.
Derfor tænker jeg på nogle 30/30 sænkningsfjedre fra H&R, da jeg ikke vil for langt ned mod jorden så jeg skraber på.
Er der evt. nogle med en E10 med evt. 40/40 sænkningssæt som kan måle afstanden som jeg har gjort, for at se hvor meget plads der er?
Eller nogle som har erfaringer med sådan en sænket Corolla?
Tak for hjælpen :)


Ang. sænkning af E10.



Forum rating: Top 500
Onsdag 08-11-2010 kl. 18:37
    Vis profil  
Kan se at linket til mit billede ikke vil som jeg vil, så her er et andet :)
http://yfrog.com/g9dsc00297vj

Ang. sænkning af E10.



Forum rating: Top 250
Lørdag 27-11-2010 kl. 22:58
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg har åbenbart misset dit indlæg tidligere.

Jeg har sænket min E10 sedan med fjedre fra TRD. Ifølge flere søgninger på nettet skulle de sænke bilen 25 mm for + bag, men jeg må indrømme, at jeg aldrig fik målt bilen med standard fjedre. Jeg skal lige prøve at huske mig selv på at få målt "frihøjden" på min.

Hvad angår det med at køre stille over vejbump osv, så har jeg ikke stødt på de store problemer. Dog skraber mine forreste stænklapper på, hvis jeg kører op/ned af en for høj/stejl op-/nedkørsel.
Det er "selvfølgelig" værst med mine sommerfælge, da jeg kører med 165/50-15 dæk, som er strukket (tysker-montering), men det kan stadig være tilfældet med mine vinterhjul, som er original-størrelse (som jeg selvfølgelig ikke kan huske dimensionen på nu. Det er vidst nok 165/70-14). Før kørte jeg med 195/50-15 vinterhjul og der var der ingen problemer...
- Hvorfor må man ikke sige negerbolle, når man må sige hvidløg?

Ang. sænkning af E10.



Forum rating: Top 5
Lørdag 27-11-2010 kl. 23:34
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg har ikke nogle mål til dig, men hvis du vægter køreegenskaber højt så kan jeg varmt anbefale H&R.

Med 30mm sænkning bevarer du en stor del komfort og kan forcere vejbump mm uden problemer men selvfølgelig skal man være lidt mere hensynsfuld end når bilen ikke er sænket....
     H&R 30mm sænkningssæt til Toyota Corolla E10

Ang. sænkning af E10.



Forum rating: Top 500
Tirsdag 30-11-2010 kl. 15:33
    Vis profil  
Folk siger bare jeg skal vælge 40/40, da det ser meget bedre ud og hvis også giver bedre køreegenskaber end f.eks. 30/30.
Desuden ser det også ud til at et 40/40 sæt er billigere end sådan et 30/30

Ang. sænkning af E10.



Forum rating: Top 5
Tirsdag 30-11-2010 kl. 15:41
    Vis profil  Vis bilprofil
Du sammenligner pærer og æbler. Det er jo ikke samme fabrikat. Jeg kan garantere dig at et 30mm H&R sæt giver bedre køreegenskaber end et billigt (og sandsynligvis hårdt) sæt fjedre.

Men det kommer selvfølgelig an på om man vil have komfort eller bilen bare skal være hård...

Nogen vil have moderen, andre vil have datteren...
     H&R 30mm sænkningssæt til Toyota Corolla E10

Ang. sænkning af E10.



Forum rating: Top 250
Tirsdag 30-11-2010 kl. 17:03
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg kører med FK fjedre i min, de er 40/40 og jeg kan kører over 90% af alle bump og div. på vejen i 2 OG 3 gear... har købt dem ved NV autodele, der står godt nok ikke det er FK fjedre, men på fjedrene og på TÜV papirerne står der det er FK...

og de er BILIGE, og bilen ligger godt på vejen!

Ang. sænkning af E10.



Forum rating: Top 500
Tirsdag 30-11-2010 kl. 17:08
    Vis profil  
Nogle siger jo at jo hårdere, jo bedre. men det skal heller ikke være sådan at den er AL for hård. Hører bare at den skal være hård før at den ligger bedre i sving og på vejen.

Jacob, har du et link til disse fjedre? Har du dem også monteret på en E10?

Ang. sænkning af E10.



Forum rating: Top 250
Tirsdag 30-11-2010 kl. 19:32
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg kører med disse FK. fjedre på vognen lige nu,, og den ligger rigtig godt på vejen, uden at være MEGA hård,, men jeg søgte efter fjedre der fik bilen til at være lidt sporty i svingene, og det har de givet mig :)

http://nvautodele.dk/shop/corolla-e10-persv-4523p.html

og husk selvom der ikke står det er FK, så var det altså det mærke der kom ind af døren til mig :P

Ang. sænkning af E10.



Forum rating: Top 500
Søndag 12-12-2010 kl. 23:04
    Vis profil  
Er det også på en E10 som min, du har disse fjedre monteret?
Jeg søger nemlig også samme formål som dig, med at den skal være mere sporty i de lidt skappere sving, men stadig ikke for hård
Men du kan sagtens anbefale disse fjedre?
Og det er ikke fordi det har været en fejl at du har modtaget nogle FK fjedre?


Ang. sænkning af E10.



Forum rating: Top 100
Mandag 13-12-2010 kl. 11:10
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvis du sænker den mere,kan du ikke køre til grænsen og handle
Carina E kører bare

Ang. sænkning af E10.



Forum rating: Top 250
Mandag 13-12-2010 kl. 11:15
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er en E10 Hatchback.

Og jeg jeg kan sagtens handle godt ind i tyskland :P

Ang. sænkning af E10.



Forum rating: Top 500
Mandag 13-12-2010 kl. 12:25
    Vis profil  
Jeg plejer at køre med ca. 20-25 kasser i bilen og så 3 andre personer.
Kan det sagtens lade sig gøre, at den bliver så hård den ikke går på?

Ang. sænkning af E10.



Forum rating: Top 250
Mandag 13-12-2010 kl. 13:33
    Vis profil  
Jeg havde en komplet veitec 40/40 undervogn på min E9 GB og jeg kørte med ballondæk 185/70-13 og den lå godt på vejen også i sving. Det var en prograsiv undervogn, så der var stadig komfort og prisen var vist ca 4000 kr. N.B. så var det Koni indmad i dæmperne.
Kroppen er noget der ender i skoende

Ang. sænkning af E10.



Forum rating: Top 500
Torsdag 30-12-2010 kl. 20:43
    Vis profil  
Skal jeg egentlig bruge disse manchetter når fjedrene skal monteres, eller hvordan? :)
http://nvautodele.dk/shop/corolla-e10-beskyttelses-4525p.html
http://nvautodele.dk/shop/corolla-e10-beskyttelses-4526p.html

Ang. sænkning af E10.



Forum rating: Top 100
Fredag 31-12-2010 kl. 16:21
    Vis profil  Vis bilprofil
du kan vel bruge de gamle hvis de i okay stand, men mon det kan betale sig at lade være?

Overvejer at sænke min Carina med et tilsvarende sæt.

Mener jeg har set i andre indlæg at der sidder gummimåtter i toppen af dæmperne som kan være slidt ned og kan kun fåes originalt ved Toyota - her det noget på sig?
Carina E 1,8 GLX - 1997

Ang. sænkning af E10.



Forum rating: Top 250
Fredag 31-12-2010 kl. 17:39
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg mener nu, det godt kan findes uoriginalt. Ellers køb det ved Mekonomen. De reklamerer jo med, at en originaldel er noget, som er af lige så god eller bedre kvalitet, end hvad bilen er blevet produceret med.

Jeg mener også at ha' ladet mig fortælle af en tidligere kollega, at synskravene er blevet skærpet således, at støddæmper-manchetterne SKAL være på bilen og de må ikke mange eksempelvis halvdelen. Skærer man en enkelt eller to "ringe" af manchetten i bunden, hvis den er flækket og det hænger, så siger de vist ikke noget til det, men manchetterne skal være nogenlunde inktakte...
- Hvorfor må man ikke sige negerbolle, når man må sige hvidløg?

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg