Biler - mekanik : Om reparation, virkemåde, tuning mm. |
Corolla E10 Motor problemer
Torsdag 11-11-2010 kl. 18:42 |
Min svigermor har en corolla E10 1,3 88hk som opfører sig knap så heldigt når den er var og det er kun i perioder. Den begynder at hoppe som om tændspolen sommetider ikke er med. Nogle som kender til problemet. Den har fået nye tændrør, rotor og fordeler dæksel Tjaaa
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla E10 Motor problemerTorsdag 11-11-2010 kl. 19:47 |
Oxygen sensor er et bud. læs om den her http://alflash.com.ua/vf1.htm
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla E10 Motor problemerTorsdag 11-11-2010 kl. 21:56 |
det kunne godt lyde som en mulighed nogen som ved og sådan en sensor er den samme på en E10 1,3 fra 94 som på en E10 1,3 fra 97? Tjaaa
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla E10 Motor problemerLørdag 12-11-2010 kl. 20:07 |
Tjek det på http://www.toyodiy.com/
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla E10 Motor problemerLørdag 12-11-2010 kl. 21:05 |
Det kunne være en indsprøjtnings dyse der er defekt
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla E10 Motor problemerLørdag 13-11-2010 kl. 10:08 |
Godt bud morten Hvordan tjekker jeg en dyse? Tjaaa
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla E10 Motor problemerSøndag 14-11-2010 kl. 10:19 |
Tjek modstand på den, den skal ligge mellem 13,8 til 14,2 ohm. Prøv også at sætte en lang skruetrækker på dysen og øret mod den anden ende, lyt efter en klikkende lyd, der gerne skulle følger omdrejningerne.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla E10 Motor problemerSøndag 14-11-2010 kl. 17:41 |
Det lader ikke til at være dyserne. Hun siger den hakker mest i, og lige efter en rundkørsel. Nogle andre forslag? Tjaaa
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla E10 Motor problemerSøndag 14-11-2010 kl. 17:53 |
Hvad fandt I ud med oxygen sensoren?
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla E10 Motor problemerSøndag 14-11-2010 kl. 17:54 |
den er ikke målt igennem endnu. hvad skal den måle? Tjaaa
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla E10 Motor problemerSøndag 14-11-2010 kl. 19:55 |
Det er lidt mere kompliceret at måle den og jeg ved ikke hvordan den måles på 1,3. Men ved min corolla fra 96 med en 4A-FE(1,6) motor gøres følgende: Sørg for at motoren er driftsvarm. 1. Benyt et analog voltmeter og sæt + til VF1 og - til E1. Stil den på 2,5 v. 2. Varm oxygen sensoren op ved at hold motoren på 2500 rpm i 90 sek. 3. Kryds TE1 og E1 i computer stikket i motorrum. 4. Kontrollere hvor mange gange voltmeteret nålen svinger frem og tilbage i løbet a 10 sek. 8 gange eller mere, så er sensor ok. 0 gange eller mindre end 8, så kan sensoren være defekt. Det er vigtig at den er et analog voltmeter/multimeter, da svingende ikke kan ses på et digital.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla E10 Motor problemerMandag 15-11-2010 kl. 10:07 |
Tak Prøver lige at smide det analoge på næstegang hun kommer forbi Tjaaa
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla E10 Motor problemerMandag 08-01-2011 kl. 10:12 |
Fik den idé at det kunne være kondens i brændstof systemet. Så den fik en overdosis af kaburator sprit og nu har den gået næsten 1000km uden problemer Nu med 2 x problemfri Toyota
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
|
|
Fandt du ikke hvad du søgte?
|
|