Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce






 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Batterilader



Tirsdag 01-12-2010 kl. 15:27
Hej.
Jeg kan se at mit batteri på min Avensis 1,8 fra 2004, siger den skal oplades. Jeg har bare ikke nogen lader. Har søgt forskellige steder, men ved simpelthen ikke hvad jeg skal vælge. Har fundet disse 4:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=4553010158&n=1707786557&pn=-1242385076

http://www.thansen.dk/product.asp?c=4553010158&n=1707786557&pn=-1373816703

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2730&Grp=&n=10

http://jariauto.dk/shop/batterilader-elektronisk-32094p.html

Harald nyborg har også sådan en som den her: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4572&Grp=67&n=10

Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal vælge, og hvad der bedst.

På forhånd tak

Batterilader



Forum rating: Top 100
Tirsdag 01-12-2010 kl. 15:33
    Vis profil  
Du skal købe den C-Tek lader fra THansen, det er en god lader som ikke overlader batteriet og som er sikret mod fejltilslutning .
Carpe Noctem, Carpe Cervesas.

Batterilader



Tirsdag 01-12-2010 kl. 15:38
Okay. Kan man godt nøjes, med den der på 3,6 A, eller skal man op på den 7 A?

Batterilader



Forum rating: Top 25
Tirsdag 01-12-2010 kl. 15:51
    Vis profil  
Den lille kan du ikke klare dig med. Jeg har til denne vinter købt sådan en, til min gamle Celica. Og der var jeg nød til at lade batteriet op med en "ordentlig lader", og så sætte Ctek´en på, som så vedligeholder batteriet. Næh, sådan en her - det duer:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3834&n=10
Toyota Celica 2.0 DOHC GT (RA40) - Skoda Octavia 1.4 TSI - Skoda Fabia 1.2 HTP

Batterilader



Tirsdag 01-12-2010 kl. 15:57
Jeg syntes bare man læser rundt omkring at, den Einhell ikke er så god ved elektronikken i bilen. Min bil holder udenfor, så kan godt se det smarte i den lille, men prisen er også noget helt andet.

Batterilader



Forum rating: Top 100
Tirsdag 01-12-2010 kl. 16:07
    Vis profil  Vis bilprofil
burde generatoren ikke kunne lade bilen ordentligt op, hvis ellers batteri og generator begge er i god stand og den kører nogle gode lange ture?

Kan det ikke være en idé at investere i et nyt batteri i stedet for en oplader?

Jeg kører rundt med én energistatation / jump starter, som man kan købe i ex harald nyborg. Den har uden problemer startet bilen hvis jeg har glemt at slutte loftlyset en weekend.

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2941&n=10


Carina E 1,8 GLX - 1997

Batterilader



Tirsdag 01-12-2010 kl. 16:25
Må man godt bruge sådan en jump starter??? har hørt man ikke må starte nye biler, med startkabler fra bil til bil.
Jeg kører mange små turer, hvor alt, hvad der kan kører af varme, er sat til, så den kan nok ikke helt følge med til at lade. Men ved stadigvæk ikke hvad jeg skal vælge

Batterilader



Forum rating: Top 100
Tirsdag 01-12-2010 kl. 17:15
    Vis profil  Vis bilprofil
Den mindste lader vil jeg mene du godt kan vælge, hvis du kan have den til at stå natten over.

Jo mindre strømstyrke du lader med jo mindre er risikoen også for at lave rod i elektronikken, hvis du lader uden at tage kablerne af batteriet.

Sandt nok at nogle fabrikanter fraråder at bruge jump start. Har ikke belæg for at sige det, men tror simpelthen ikke på at elektronikken er designet så "dårligt" at det ikke kan klare det. (men producenten kan måske fraskrive sig et ansvar, hvis man kommer til at sige der har været jump start på den).

Hvis den laver ravage i elektronikken er det nok mere udpræget på nyere biler, min Carina vil jeg ikke være nervøs for - men der er nok mere elektronik i en Avensis T25, håber jeg
Carina E 1,8 GLX - 1997

Batterilader



Forum rating: Top 250
Tirsdag 01-12-2010 kl. 20:40
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg vil tjekke om min generator lader som den skal og hvis ja, så vil jeg købe et nyt batteri. Din generator kan godt trække din varmeblæser uden at hente strøm på batteriet.

Så hvis du mangler strøm på batteriet er det nok fordi det trænger til at blive skiftet... Det er bare træls at bruge penge på en lader og batteriet så klapper 1 måned efter...
Kan det fuskes, kan det holde.

Batterilader



Fredag 02-12-2010 kl. 07:52
Nu købte jeg sådan en i Harald Nyborg, hvor der står, at den skal bruges til nyere biler.
Nu kommer næste spørgsmål. Nogle steder står der man skal tage sine strømkabler af batteriet, så man ikke sender noget strøm ind i selve bilens system. Andre steder siger de, det kan være en dårlig ide at tage strømmen fra bilen.
Kan se det er smart kun at have laderen på selve batteriet, da jeg så også lige kan få rengjort kabelskoende.

Tak for de forgående svar

Batterilader



Forum rating: Top 100
Fredag 02-12-2010 kl. 08:31
    Vis profil  
Jeg har en C-Tek XS7000 den er alt rigeligt til mit brug.

Man kan være helt sikker på at generatoren ikke lader batteriet helt op, man har sjældent mere end 80% starteffekt på batteriet, derfor er det en god ting at lade "helt" op en gang imellem. Min lader har desuden et "regenererings" program som skulle gøre batterien som nyt, eller i hvert fald gøre at det skulle holde længere.
Udlært Toyota tekniker den 1-2-2005...

Batterilader



Forum rating: Top 5
Fredag 02-12-2010 kl. 09:01
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg købte i sin tid en Einhell AFEN10 hos harald på tilbud til 299, den lader med max 10ampere og er 'elektronisk' og stopper selv ladningen når akkumulatoren er fuld, dvs den kan blive på uden at skade noget.
I de første timer af ladningen er det komplet ligegyldigt, da der bare skal så meget strøm på som overhovedet muligt.
Idag ville jeg nok købe sådan en CTEK, den virker smart, men dog en af de større, for 3.6 ampere er sq for lidt til en flad akkumulator, den må være tiltænk vedligehold på motorcykler, søndagsbiler eller havetraktorer.
Selvafladningen er i omegnet af 1ah på en større akkumulator.



1f u c4n r34d th15 u r34lly n33d t0 g37 l41d!


Batterilader



Forum rating: Top 50
Fredag 02-12-2010 kl. 09:39
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg ville ummidelbart også vælge C-tek laderen hvis det var til noget mere permanent. Hvis det bare er til at lade det op en gang så kan en helt alm dc strømforsyning klare opgaven.
Der er ikke nogen problemer med bilens elektronik så længe der ikke står et tågehorn og laver gnister og fjoller rundt med startkabler, men sætter dem på en gang så de har ordentlig forbindelse så sker der ikke noget. Der sidder også transientbeskyttelse og andet isenkram i bilen.
I de fleste laderes brugsanvisning bla. C-tek står der også at laderen skal tilsluttes inden den tændes, og så er der ingen problemer uanset ladestrøm eller andet.

Men hvis batteriet er dårligt så er pengene jo nok bedre givet ud til et nyt batteri.
En Toyota repareret med T-Hansen dele bliver jo til en KIA?

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg