Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce








 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Galvaniseret eller hvad?



Forum rating: Top 5
Fredag 14-01-2011 kl. 08:11
    Vis profil  Vis bilprofil
Er der nogen der ved hvor nyere toyotaer er 'galvaniserede'?
Virker det overhovedet imod vejsalt?

Er T220 fex? min svogers ruster midt oven for forruden.
T250?

Aygo er åbenbart ikke særlig meget forzinket.
1f u c4n r34d th15 u r34lly n33d t0 g37 l41d!


Galvaniseret eller hvad?



Forum rating: Top 100
Fredag 14-01-2011 kl. 10:20
    Vis profil  Vis bilprofil
Fristes til at sige "selvfølgelig er de det" men er faktisk ikke sikker.. tror bare ikke du kan producere en bil i dag uden at det er "standard".

De første galvaniseringer fra Toyota var det kun op til taget som blev forsinket, det kan forklare at ex. carina e og muligvis også andre nyere modeller ruster over forrunden.

Men men galvanisering er jo heller ikke en garanti mod rust, den sikrer nærmere at der går et par år ekstra inden bilen begynder at ruste.


Carina E 1,8 GLX - 1997

Galvaniseret eller hvad?



Forum rating: Top 5
Fredag 14-01-2011 kl. 11:27
    Vis profil  Vis bilprofil
Carina E var ikke galvaniseret.
1f u c4n r34d th15 u r34lly n33d t0 g37 l41d!


Galvaniseret eller hvad?



Forum rating: Top 100
Fredag 14-01-2011 kl. 11:47
    Vis profil  Vis bilprofil
Jo Carina E er op til taget, det fik forældrene i hvert fald at vide da de købte en brugt i slutningen af 90´erne, så også en brochure hvor det var illustreret at det var op il taget..

eller se under "modeldata": http://www.fdm.dk/bil/toyota-carina-e-1.8-cdx-1996

Men vil da ikke lægge hovedet på blokken.. Noget tyder i hvert fald på de har glemt dørbundene..
Carina E 1,8 GLX - 1997

Galvaniseret eller hvad?



Forum rating: Top 100
Fredag 14-01-2011 kl. 12:17
    Vis profil  Vis bilprofil
"Noget tyder i hvert fald på de har glemt dørbundene.. "
Det er fordi, dørene først er monteret efter galvaniseringen
TOYOTA for ever

Galvaniseret eller hvad?



Forum rating: Top 100
Fredag 14-01-2011 kl. 13:09
    Vis profil  Vis bilprofil
Prop galvanisering op i røven. Det er INTET værd.

Alle fiat'er er galvaniserede, og de ruster som ind i helvede.
Det samme gælder mercedes.

Opel er også galvaniserede, de ruster godt nok ikke så meget mere, men tilgængæld koger galvaniseringen op i skærme og dørbunde (ligner rust).
Lexus IS200 '99! - Celica Ta22 '71!

Galvaniseret eller hvad?



Forum rating: Top 5
Fredag 14-01-2011 kl. 13:59
    Vis profil  Vis bilprofil
Toyota sagde Carina E ikke var da jeg købte den.
1f u c4n r34d th15 u r34lly n33d t0 g37 l41d!


Galvaniseret eller hvad?



Forum rating: Top 25
Fredag 14-01-2011 kl. 14:06
    Vis profil  Vis bilprofil
imponerende ordforråd

Galvaniseret eller hvad?



Forum rating: Top 250
Fredag 14-01-2011 kl. 20:52
    Vis profil  
Hvad angår galvaniserings problemer,er Toyota ikke mellem de værste.

Galvaniseret eller hvad?



Forum rating: Top 100
Fredag 14-01-2011 kl. 21:06
    Vis profil  Vis bilprofil
Min egen erfaring siger også at Carina E er galvaniseret, har haft problemer med "hvid rust" under lakken på min.

Det svarer til de sinkbaljer eller tagrender som står udendørs. Hvis det har regnet vil der efter noget tid dannes et hvidt lag "Hvid rust".

Jeg har det under lakken på et par døre, er overbevist om at det skyldes galvaniseringen.
Carina E 1,8 GLX - 1997

Galvaniseret eller hvad?



Forum rating: Top 250
Fredag 14-01-2011 kl. 21:16
    Vis profil  
Hej Alan.
Jeg har det under lakken på et par døre, er overbevist om at det skyldes galvaniseringen.

Der har du helt sikkert ret,men hvis det først viser sig efter 10/ 12 år,synes jeg nu ikke det er så gal.
Der er mange nyere biler der får det inden de er ret gamle.mener dog ikke at Toyota er i mellem

Galvaniseret eller hvad?



Forum rating: Top 250
Fredag 14-01-2011 kl. 21:21
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg snakkede med en mekanikker der var udlært fra peugeot, og han havde været på et kursus halløj hvor de fik af vide at den beregnede levetid på de nye biler er ca. 6 år...

Så os der kører i gamle biler der begynder at få æidt rust hist og pist skal nok ikke beklage os det helt store...
Kan det fuskes, kan det holde.

Galvaniseret eller hvad?



Forum rating: Top 100
Fredag 14-01-2011 kl. 21:30
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg har en troværdig (synes jeg) kontakt i Jan Dyhr fra www.classicare.dk det var ham der nævnte problemet med "hvid rust".

Det som er en væsentlig forskel fra alm. rust er at det kune er galvaniseringen, ikke stålet som er angrebet. Hvis det behandles kan det stoppes.

Jeg har brugt Jan´s produkter (som også har stoppet rust i mine dørbunde) og fået de angrebne pletter til at se pæne ud, men selvfølgelig ikke som nyt.
Carina E 1,8 GLX - 1997

Galvaniseret eller hvad?



Forum rating: Top 250
Fredag 14-01-2011 kl. 21:42
    Vis profil  
" Det som er en væsentlig forskel fra alm. rust er at det kune er galvaniseringen, ikke stålet som er angrebet. Hvis det behandles kan det stoppes."

Der kan nu godt være rust under galvaniseringen,men det er da rigtig at det kan stoppes,hvis det bliver gjort i tide.
Men det må da være træls at købe en nyere bil,der skal males inden for de første par år på grund af galvaniserings problemer,og er galvaniseringen først slebet væk,kommer der jo noget nyt ovenpå.
Men en god grundfarve holder jo også lege så godt.


Galvaniseret eller hvad?



Forum rating: Top 250
Fredag 14-01-2011 kl. 21:50
    Vis profil  
Lige en rettelse.

først slebet væk,kommer der jo ikke noget nyt ovenpå.

Galvaniseret eller hvad?



Forum rating: Top 100
Fredag 14-01-2011 kl. 22:00
    Vis profil  Vis bilprofil
Der kan rigtigt nok være alm. rust under den hvide rust, men jeg har ikke set det

Formålet med galvaniseringen / forzinkningen er jo at det er zinken og ikke stålet som bliver angreb. Ligesom offeranoder af zink som er monteret på skibe.

Helt enig, hvis bilen får en god lakering kan det nok næsten holde lige så godt uden galvanisering.

Har leget med tanken om at få min lakeret og lavet lidt pladearbejde i Polen, men det bliver vist af sentimantale grunde så, der er vist ikke meget fornuft i at bruge 15-20k på lakering af en 14 år gammel bil.
Carina E 1,8 GLX - 1997

Galvaniseret eller hvad?



Forum rating: Top 250
Fredag 14-01-2011 kl. 22:22
    Vis profil  
"Der kan rigtigt nok være alm. rust under den hvide rust, men jeg har ikke set det

Formålet med galvaniseringen / forzinkningen er jo at det er zinken og ikke stålet som bliver angreb. Ligesom offeranoder af zink som er monteret på skibe. "

Alm. rust kan sagtens forekomme under det du kalder ( den hvide rust ).

Det er måske godt nok med galvanisering,men problemet er at der ikke er nok på til at beskytte ordenligt.Og hvis der først er en lille hul i lakken,
kan galvaniseringen hurtig angribes af både vand/ fugt og ikke mindst vejsalt.

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg