Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce






 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

HiAce eksperter søges



Lørdag 04-02-2011 kl. 15:25
Har en Hiace turbodiesel ´97 som jeg lige har lavet topstykke på. Den havde knækket en udstødningsventil og ventilfjeder på bagerste cyl. Inden den brækkede sig havde den en noget høj tikkelyd som et Toyotaværksted mente kom fra plejllejerne. Ved inspektion af disse kunne der dog ikke konstateres fejl. Nogle få tusinde km. senere gik det så galt. Nu har jeg så fået lavet den men synes stadig den tikker lidt fra ventiler men slet ikke på samme måde som før.

Mit spørgsmål går på om det er normalt at sådan en motor snakker lidt fra ventilerne? og kan nogle forklare mig hvordan det som alle siger ikke kan lade sig gøre (at tage livet af en HiAce) alligevel skete?

Den har kørt 253000 km. hvoraf jeg har kørt de 30000km. Jeg har 100% sikkert ikke overdrejet den og jeg har skiftet alle vædsker og filtre på den da jeg købte den og derefter olie hver 10000 km.

HiAce eksperter søges



Forum rating: Top 250
Lørdag 04-02-2011 kl. 17:36
    Vis profil  Vis bilprofil
Har du selv lavet den, eller har den været på værksted? er ventilen/ventilerne justeret ordentligt? hvis ikke det er de rigtige brikker der er i, kan de godt sige lidt... eller meget

HiAce eksperter søges



Mandag 05-02-2011 kl. 10:47
topstykket blev planet og fik justeret ventiler på et værksted. Brikkerne regner jeg da med er de rigtige, de har vel siddet der fra ny af, medmindre en HiAce jævnligt får dem skiftet med det går jeg ikke ud fra er normalen.

HiAce eksperter søges



Forum rating: Top 250
Mandag 05-02-2011 kl. 14:18
    Vis profil  Vis bilprofil
De skal helt sikkert skiftes hvis den har fået en eller flere nye ventiler i... men hvis den har fået justeret dem på et værksted må man formode at de har kunne finde ud af det... var det hos toyota?

HiAce eksperter søges



Mandag 05-02-2011 kl. 23:13
Det var ved CAC i Ålborg og er helt sikker på at den har fået ny brik v. den ventil som var knækket.

Er det unormalt at sådan en snakker lidt fra ventilerne?

HiAce eksperter søges



Forum rating: Top 250
Torsdag 06-02-2011 kl. 04:51
    Vis profil  Vis bilprofil
Er du sikker på at det er fra ventilerne, synes ikke de plejer at sige ret meget, men det kan godt være at det bare er mig, kæresten siger jo os at jeg aldrig hører hvad hun siger

HiAce eksperter søges



Torsdag 06-02-2011 kl. 16:38
de plejer aldrig at støje fra ventiler som jeg husker, men ved ikke om det evt kunne være en def dysse, kunne måske også være det der har skabt problemet i første omgang

HiAce eksperter søges



Lørdag 07-02-2011 kl. 15:12
Vil det kunne mærkes på motoren hvis det er en dyse som hænger? for den trækker fint, endda også med autotrailer med læs på. Er det noget med at skrue føderøret af ved den mistænkte dyse og så høre om tikkeriet holder op. Og så ellers bare skifte dysen hvis det er den det er galt med. Eller kan den måske renses med ultralyd ligesom man kan med benzinindsprøjtningsdyser?

HiAce eksperter søges



Søndag 10-02-2011 kl. 17:46
Skal der nye brikker i når man justerer ventiler?

Kan huske han sagde at ventilerne var for stramme så da han justerede dem blev de løsnet. Er det normalt?

Håber nogle kan hjælpe for ville sgu være ked af at den baldrede ventil og topstykke en gang til .

HiAce eksperter søges



Forum rating: Top 250
Søndag 10-02-2011 kl. 18:44
    Vis profil  Vis bilprofil
Ja, der skal nye brikker i, det er tykkelsen på dem der bestemmer hvor meget ventilen åbner... hvis de skal løsnes skal der tyndere skiver i, hvis de står for stramt, skal der ikke ret meget til før de rammer stemplerne, og hvis de står for løst vil knasten stå og slå ned på ventilløfteren, hvilket også giver tikken

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg