Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce


 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

tuning af 4agze motor



Mandag 28-02-2011 kl. 20:27
hey jeg har fået fingre i sårn en kværn der..

1. spørgsmål. hvordan ser jeg forskel på en 165 og 170 hk kværn.

2 spørgsmål. den bruger olie og vil derfor smide nogle nye dele i som stempler osv, MEN hvor finder jeg nogle nye? skal de være orig eller andet?

målet er ca 400 hk.. har hørt std indmad kan holde til det, men passer det eller hvordan?

tuning af 4agze motor



Torsdag 02-03-2011 kl. 20:57
Egon Buch. motorimport.dk
Han ved og kan skaffe det meste

tuning af 4agze motor



Forum rating: Top 50
Torsdag 02-03-2011 kl. 22:01
    Vis profil  Vis bilprofil
170hk kører med DLI tænding. Original dele kan sagtens holde til 400hk, men hvis du har en 165/170hk bør du nok sænke kompressionen, enten med en tykkere toppakning, eller ved at montere 145hk stempler.

tuning af 4agze motor



Forum rating: Top 500
Torsdag 02-03-2011 kl. 22:24
    Vis profil  
nu spørger jeg nok dumt.. men hvad er ideen i at sænke kompressionen hvis man vil opnå flere heste?
Peter

tuning af 4agze motor



Forum rating: Top 50
Torsdag 02-03-2011 kl. 22:29
    Vis profil  Vis bilprofil
For at undgå tændingsbanken ved højt tryk. Jo mere optimalt motoren er designet, jo højere kompression kan du køre på en trykladet motor. Der er en del nyere turbomaskiner der kører omkring 10:1...

tuning af 4agze motor



Søndag 04-03-2011 kl. 21:09
tykkere toppakning.. jae ville jo have en stål toppakning i.. men skal man så købe en der er meget tykkere ? eller bare en 2-3 mm? og det er en 165hk motor jeg har..

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg