Biler - mekanik : Om reparation, virkemåde, tuning mm. |
tuning af 4agze motor
Mandag 28-02-2011 kl. 20:27 |
hey jeg har fået fingre i sårn en kværn der.. 1. spørgsmål. hvordan ser jeg forskel på en 165 og 170 hk kværn. 2 spørgsmål. den bruger olie og vil derfor smide nogle nye dele i som stempler osv, MEN hvor finder jeg nogle nye? skal de være orig eller andet? målet er ca 400 hk.. har hørt std indmad kan holde til det, men passer det eller hvordan?
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
tuning af 4agze motorTorsdag 02-03-2011 kl. 20:57 |
Egon Buch. motorimport.dk Han ved og kan skaffe det meste
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
tuning af 4agze motorTorsdag 02-03-2011 kl. 22:01 |
170hk kører med DLI tænding. Original dele kan sagtens holde til 400hk, men hvis du har en 165/170hk bør du nok sænke kompressionen, enten med en tykkere toppakning, eller ved at montere 145hk stempler.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
tuning af 4agze motorTorsdag 02-03-2011 kl. 22:24 |
nu spørger jeg nok dumt.. men hvad er ideen i at sænke kompressionen hvis man vil opnå flere heste? Peter
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
tuning af 4agze motorTorsdag 02-03-2011 kl. 22:29 |
For at undgå tændingsbanken ved højt tryk. Jo mere optimalt motoren er designet, jo højere kompression kan du køre på en trykladet motor. Der er en del nyere turbomaskiner der kører omkring 10:1...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
tuning af 4agze motorSøndag 04-03-2011 kl. 21:09 |
tykkere toppakning.. jae ville jo have en stål toppakning i.. men skal man så købe en der er meget tykkere ? eller bare en 2-3 mm? og det er en 165hk motor jeg har..
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
|
|
Fandt du ikke hvad du søgte?
|
|