Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce
























 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 500+
Mandag 10-03-2011 kl. 17:30
    Vis profil  
Jeg er den "lykkelige" ejer af en Avensis T25 2.0 D-4D fra 2007, der har gået 92.000 og som jeg har haft fra ny. Der har været maaaange værkstedbesøg og det nyeste i rækken er at den nu skal have ny vandpumpe. Jeg er lidt i tvivl om det er rimeligt set i forhold til bilens alder og km, og særligt er jeg lidt skeptisk set i lysets af de mange fejl som bilen har haft - måske en mandagsbil?

Følgende er lavet på bilen ud over service (alt hos Toyota):
31000 km: Rep. af kobling, der ikke er samlet ordentligt fra fabrikken
34000 km: Nye dyser og partikelfilter
37000 km: Rep. af gearkobler pga. problemer med gearskift
48000 km: Turboslage til intercooler faldet af og reperares
53000 km: Turbolader, EGR-ventil og mellemrør udskiftet. 3 ruderammer (det sorte) er rustne og males osv.
Alt ovenstående er på garantien.

Bilen er nu knapt 4 år og har gået knapt 93.000 og værkstedet (aut. Toyotaværksted og forhandler) mener, at vandpumpen er gået, da den lækker kølervæskde. Jeg har fået oplyst en pris på kr 4.000 for en ny vandpumpe, hvilket måske ikke er en herregård, men jeg er nervøs for at have fået en "mandagsbil" med flere potentielle reperationer til følge - hvad siger I? Er det tid til en ny bil?

Mvh
Henrik

Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 500+
Mandag 10-03-2011 kl. 18:19
    Vis profil  
ja okay det var da lidt at en smøre...
men den har da ik fået laved motor, det er da altid noget :)

Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 100
Mandag 10-03-2011 kl. 18:27
    Vis profil  
Tror ikke din fejler mere end andre af samme model.
Min fars har fået skiftet dysser, ABS-blok og malet ruderammer.
Den motor, som der ligger i din model, er vist ikke den mest pålidelige motor, som Toyota har lavet. Der er en del problemer med den.

Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 500+
Mandag 10-03-2011 kl. 18:42
    Vis profil  
Mange tak for svar - jeg kan godt se herinde, at det med dyserne og ruderammerne desværre er almindeligt, men hvad med sådan en vandpumpe - er det indenfor det normale?


Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 250
Mandag 10-03-2011 kl. 18:55
    Vis profil  Vis bilprofil
nu er jeg ikke den klogeste inden for toyota, men helt ærligt alle der har en af de overnævnte biler har enten problemer med for stort olie forbrug(4-6000 pr liter) eller koblinger der knirker eller biler der soder til i dyser, hvad sker der??
toyota har sgu altid været noget af det mest pålidelige der findes og så tager folk til takke med en sludder for en sladder for det siger toyota.
NEJ nu må i fandeme tage jer lidt sammen og brokke jer jeres nye biler der har gået under 150000 har fået skiftet motor,koblinger, bremser og gearkasser, men det gamle lort som vi andre har der har rundet 350000 på samme motor, der hverken bruger olie vand koblinger eller gearkasser køre sgu endnu.
det må da lunne lade sig gøre og tale fornuft med en eller anden inden for dette firma der sælger toyota inden alle folk ender med at gå over til ford(der ved man at fejlene kommer)

Avensis D-4D - mange problemer



Mandag 10-03-2011 kl. 21:16
Henrik Pedersen >> Er det ikke fordi toyota'er fra slut 90'erne kørte på gennemtestet teknologi fra 70'erne?

Eksempelvis 4a-fe motoren er ifølge wiki fra perioden 1982–2002 og 7a-fe motoren er fra perioden 1990–2002. Selve A motoren stammer helt tilbage fra 1970, så motorerne fra slut 90'erne var da de var blevet forfinet mest.

Det begyndte at gå galt på facelift avensis t22 hvor der blev skiftet til de nye motorer kendt for olieproblemet, hvor toyota anerkendte og udskiftede ub.

Og de seneste problemer med diesel - mig bekendt har toyota ikke været førende på diesel (som psa har været de seneste 10-15 år), så den sædvanlige toyota-faktor på motor/drivlinje er ikke længere noget der gør sig gældende.

Dog har seneste avensis benzin fået fine ord (selv fra bilmagasinet) hvor den er vibrationsfri, støjfri og meget omdrejningsvillig.

Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 50
Mandag 10-03-2011 kl. 21:35
    Vis profil  
gennerelt er det et problem på de fleste nye dieselbiler over 100hk at koblingen brænder af jeg tror det er forsde at mange nye dieselkørere ikke har begreb om at køre sådan en bil det er rigtig mange kræfter der skal overføres i forhold til en bensin bil så hvis man kører de to biler ens får man problemer om så der står toyota ford volvo eller wv..etc

Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 5
Mandag 10-03-2011 kl. 22:15
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvad mener du så jeg gjorde forkert i min D-cat for den kørte jeg på samme måde som min Carina bortset fra jeg skiftede gear ved noget lavere omdrejninger...
Så er SportsVan'en solgt. Jagten er gået ind på en ny vogn

Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 50
Mandag 10-03-2011 kl. 23:30
    Vis profil  Vis bilprofil
Næ, sagen er at den ansvarlige for Carina E og Corolla E100 var ingeniør og mente de skulle være folke-Lexus'er. Efterfølgerne på posten var DJØF'er og de skadedyr fører intet godt med sig. De ville bare være større end GM og dermed verdens største bilfabrikant.

Det lykkedes og kvaliteten faldt til under Ford-niveau. Det eneste vellykkede Toyota har lavet i nyere tid er Yaris II og til dels Aygo, men denne kan de takke Peugeot for. Og Daihatsu for motoren.
Almindelig sund fornuft er ikke ret almindelig.

Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 100
Torsdag 11-03-2011 kl. 00:35
    Vis profil  
Ja jeg må nok sige at min næste bil ikke blir Toyota,efter mange år med stor tilfredshed også med den jeg har nu hopper jeg fra næste gang.

Når man render nettet igennem er der bare for meget galt med dem efterhånden

Bare ærgerligt men sådan er det
Carina E 2.0 SLI

Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 25
Torsdag 11-03-2011 kl. 06:08
    Vis profil  
Det er kun blokken i 1KR-FE, der er fra Daihatsu.

A-motorerne blev nu først lanceret i Tercel AL20 og Corolla AE80 i 80'erne.
Toyota Celica 2.0 DOHC GT (RA40) - Skoda Octavia 1.4 TSI - Toyota Aygo VVT-i

Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 5
Torsdag 11-03-2011 kl. 11:14
    Vis profil  Vis bilprofil
Du er da vist ikke i for godt humør hva' Michael?

1f u c4n r34d th15 u r34lly n33d t0 g37 l41d!


Avensis D-4D - mange problemer



Torsdag 11-03-2011 kl. 12:58
En fra familien har købt en Avensis for et stykke tid siden. Aner ikke hvad den hedder men det er den model før den sidste nye. 1,8 tror jeg, benzin. Ca 150000 km. Der er lige gået en lambdasonde og så kan han holde akvariefisk i venstre side af bagagerummet.

Jeg hopper også fra Toyota, det bliver brugt Honda Accord 03-07 næste gang. Og måske engang i fremtiden den nye fælles Toyota/Subaru sportsvogn hvis kvaliteten er god nok, for Subaru er heller ikke hvad det har været engang.

P.S. Ham med Avensisen er superglad for den. Han har tidligere kørt VW

Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 500+
Lørdag 12-03-2011 kl. 12:57
    Vis profil  
Det lyder til at der er en bekymring over kvaliteten, og det er jo egentlig også det, som jeg overvejer: Er der flere store og dyre reparationer indenfor de næste år?

Det handler vel i sidste ende om tillid til mærket og bilen og dermed om der venter dyre udgifter? - Og hvis man tror det, er det vel grund nok til at overveje at skifte bil (og mærke). Andre mærker har 5-7 års garanti og leasing kan vel også overvejes.

Jeg synes egentlig også, at Toyota er lidt bagud med service-siden, hvor der er jo service for hvert 15.000. Jeg fik i forb. med sidste service en prisoversigt over de kommende service og på sådan en Avensis d4-d koster et lille nu knapt 3000 og et stort næsten 6000 - det giver immervæk omkring 8500 for 30.000 km, hvilket vel ikke kan betegnes som et slagtilbud?

Mvh
Henrik

Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 50
Lørdag 12-03-2011 kl. 13:33
    Vis profil  
henrik hvilke andre mærker har slagtilbud??

Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 500+
Lørdag 12-03-2011 kl. 14:03
    Vis profil  
Hej Lasse - du har klart en pointe dér. Det koster. Det er nok mest usikkerheden om fremtidige udgifter, når man har en bil med mange fejl.

Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 5
Lørdag 12-03-2011 kl. 15:31
    Vis profil  Vis bilprofil
Lakken begynder osse snart at forlade bilen.
Det gør den på min fra 28/12 2006.

Jeg kunne ha' købt en nazipotte med ny garanti for 200k, men nej.
1f u c4n r34d th15 u r34lly n33d t0 g37 l41d!


Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 500
Lørdag 12-03-2011 kl. 17:01
    Vis profil  
Hej,

Min fik skiftet vandpumpen inden 3 år, da den havde gået cirka 70000. Ikke tabt særligt meget vand, men der var røde spor efter kølervæsken rundt om pumpen. Min er også en 2007'er, og har fået lavet ruderammer FIRE gange. Første gang da bilen var 11 måneder og sidste gang 3.5 år.
Nye dyser ved 25000, og nu har den gået 85000 og dyserne lyder fint nok.
Til gengæld hyler turboen temmelig meget, især ved kold motor, men jeg synes ikke den har tabt mærkbart trækkraft.
Jeg har så tegnet en servicekontrakt indtil bilen er 6 år

-Thomas

Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 5
Lørdag 12-03-2011 kl. 17:09
    Vis profil  Vis bilprofil
Dækker den osse ikke-service?
Så vil jeg da osse ha' sådan en kontrakt!
1f u c4n r34d th15 u r34lly n33d t0 g37 l41d!


Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 500
Lørdag 12-03-2011 kl. 19:21
    Vis profil  
Den kontrakt jeg har dækker følgende:

Alt mekanisk, motor, kobling, bremser, udstødning, partikelfilter, elektrisk, viskerblade og pærer og alt serviceeftersyn. Kort fortalt alt der kan gå i stykker af sig selv. Der er også garanti for at bilen kan synes.
Det dækker ikke dæk, lygteglas og andet glas.. og heller ikke højtalere og andet audioudstyr.
Jeg tror alle toyotaforhandlere tilbyder den slags kontrakter, men det er nok især som direkte forlængelse af de 3 års garanti.

-Thomas

Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 5
Lørdag 12-03-2011 kl. 19:36
    Vis profil  Vis bilprofil
Det blev jeg ikke tilbudt, og forklaringen er jo nok at T25 er en fælde.

1f u c4n r34d th15 u r34lly n33d t0 g37 l41d!


Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 25
Lørdag 12-03-2011 kl. 23:55
    Vis profil  
Det ville jeg da undersøge nærmere, hvis jeg var dig, Roberto.

Jeg gik eller med overvejelser om køb af en Avensis, men hvis service er så dyrt bliver det droppet.

Min Octavia kører 30K mellem service. Det første service kostede 1800, og den har lige været til stort service (60K km), og det beløb sig til 3300 inklusiv skift af bremsevæske, BellAdd samt rens/opsmørring af bremser.
Toyota Celica 2.0 DOHC GT (RA40) - Skoda Octavia 1.4 TSI - Toyota Aygo VVT-i

Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 5
Søndag 13-03-2011 kl. 06:18
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg tror ikke at 30.000km service er noget der får en bil til at holde længere og ja service er dyrt på Avensis hvis man kører meget.
At det lille koster 2800 er rent røveri, der bliver ikke skiftet andet end olien.
De 6000 til et stort indeholder dog noget bremsepilleri, men ikke nogen dele.
Da der ingen garanti er på min mere får jeg den lavet andetsteds næste gang.

1f u c4n r34d th15 u r34lly n33d t0 g37 l41d!


Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 25
Søndag 13-03-2011 kl. 09:30
    Vis profil  
Det er jo ca. det dobbelte af, hvad jeg kommer af med. Og jeg har stadig dobbelt så lange intervaller, og bruger også aut. værksted. Horribelt.

Jeg tror ikke, de ville benytte de lange intervaller, hvis ikke de var sikre på, at det kunne holde. Bilen "måler" både på kørestilen og oliekvaliteten, og olien er også en speciel Long Life olie.
Toyota Celica 2.0 DOHC GT (RA40) - Skoda Octavia 1.4 TSI - Toyota Aygo VVT-i

Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 5
Søndag 13-03-2011 kl. 11:36
    Vis profil  Vis bilprofil
long life eller ej, 30.000km er dælme langt for en trykladet motorolie...
Min faders Thema turbo tog 7.5L af Agips bedste syntetiske og den blev skiftet hver 10000km.

1f u c4n r34d th15 u r34lly n33d t0 g37 l41d!


Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 500
Søndag 13-03-2011 kl. 12:27
    Vis profil  
Ja, en T25'er diesel tager jo kun 6.5 liter dyr svovlfri og lavaske motorolie.. puha.
Service kontrakten koster knap 10k om året med mit kørselsforbrug (25kkm), og dækker alt tænkelig vedligehold. Men det er da stadig noget dyrere end almindelig vedligehold, men det giver jo også en forsikring.

-Thomas

Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 500+
Søndag 13-03-2011 kl. 14:36
    Vis profil  
Thomas - du har ret i, at servicekonktrakten giver en forsikring og det synes jeg lyder tiltalende. Sjovt nok har jeg heller ikke hørt noget om en mulighed for servicekontrakt i forlængelse af den treårige garanti - det er sådan, det skal forståes? 90.000 km for min avensis kostede kr. 6000,- + kr. 4000 til vandpumpe og så ville de gerne skifte aircondition-væskehalløj for 1299 (hvilket jeg har sagt nej til lige nu). Det giver immervæk i alt mere end kr. 11.000, hvis man siger ja tak til det hele.
Mht. serviceintervallerne og olieskift synes jeg at det er værd at overveje om der er andre faktorer på spil end hyppige/sene olieskift: Jeg tænker her på, at min avensis fik skiftet turbo ved 53.000 km, og den har jo fået ny og god olie ofte?

Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 500
Søndag 13-03-2011 kl. 14:42
    Vis profil  
Hej Henrik,

Hvad var symptomerne på din defekte turbo? Alle biler kan jo gå i stykker..

Mvh Thomas

Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 500+
Søndag 13-03-2011 kl. 14:52
    Vis profil  
Det var manglende trækkraft - den var på værksted i 3 uger med 2 besøg af en tekniker fra Toyota DK. Forklaringen stod ikke lysende klar for mig (der jo bestemt ikke er fagmand på området) men beskrivelsen gik på for meget sod sammen en computer, der ikke korigerede godt nok for det. Trækkraften bagefter var blevet i orden, men der er stadigvæk lidt mislyd - særligt ved koldstarter. Den har været direkte svær at starte her i vinter og har gået rigtig dårligt efter koldstart om morgenen. Værkstedet har just opdateret motorstyringen, og det har måske hjulpet lidt (og så er det jo blevet varmere...)

Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 25
Søndag 13-03-2011 kl. 17:14
    Vis profil  
Indtil videre har jeg nu ikke hørt om problemer med Long Life service, I skal løbende blive holdt opdateret. Men med de servicepriser I nævner, har jeg sq ikke finanser til at KØRE i en Avensis. (vi kører sammenlagt 70K om året, fordelt på to biler)
Toyota Celica 2.0 DOHC GT (RA40) - Skoda Octavia 1.4 TSI - Toyota Aygo VVT-i

Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 100
Tirsdag 15-03-2011 kl. 07:08
    Vis profil  Vis bilprofil
Uanset hvilket mærke man vælger i dag,når det er diesel så giver det problemer,bilen skal have Bell Add service rens til HVER EFTERSYN ellers soder den til,en diesel i dag er bygget til at den skal køre mange kilometer hver dag ,ikke bare til købmanden og hjem igen.Jeg kan også se at de bilen som bruger bilen næsten til grænsen ,er også dem som ingen problemer har.især dem der kører med fuld læs det meste af tiden.
Carina E kører bare

Avensis D-4D - mange problemer



Tirsdag 26-03-2013 kl. 12:10
Er toppakning blevet undersøgt , et af de kendte problemer med denne motor . Og giver sig også til udtryk ved at smide kølervæske .
I så fald er det en rep til ca 35 k , har desværre selv prøvet det .
Men hvis du altid har brugt Toyotas Værksteder er der en chance for de vil hjælpe . Ved at man i England hævede garantien til 160 000 Km på denne type fejl :
Mvh Jesper

Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 250
Tirsdag 26-03-2013 kl. 14:35
    Vis profil  
Hej
Ja i må altså meget undskylde, men hvordan i himlens navn kan det koste 35k at udskifte en toppakning.

Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 5
Onsdag 27-03-2013 kl. 08:26
    Vis profil  Vis bilprofil
1) tråden er mange år gammel
2) der skal ny top på
Jeg føler mig statistisk udfordret

Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 250
Torsdag 28-03-2013 kl. 17:31
    Vis profil  
Kan sådan et ikke planslibes? 35k er jo helt vildt.

Avensis D-4D - mange problemer



Mandag 02-01-2016 kl. 12:51
I ved vel godt at toyotas motorer er 4 forskellige?? 2.0 D4D 116 og 126hk er 2 forskellige motorer, der kan folk hurtigt tage fejl når pfolksfwakon blot chipper deres motor til flere heste (er bedre økonomi i USA tilsynladende)

116hk 2.0 D4D med tandrem, som er den mest pålidelige - vores har kørt 437000, og det kan ikke mærkes.

126hk med knastkæde som Toyota ikke er særlig stolte af

150hk 2.2 D4D skulle efter sigende heller ikke være påliedelig, kan ikke huske om det var den toppakningen røg på til tider.

177hk 2.2 D4D trækker som en bryggerhest på steroider og fejler absolut intet, mere end andre dieselbiler der ikke får nogle tæsk, belladd og lange ture engang imellem.

Alpha Omega er at der er ingen producenter der kan skrive sig fri for fejl, men med en Toyota, er jeg bare mere sikker :) Today Tomorrow.

Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 50
Tirsdag 03-01-2016 kl. 11:47
    Vis profil  Vis bilprofil
Ja det er en gammel tråd.
Du har ret Kim, den 1. 116HK D4-D var problemfri set i forhold til de efterfølgende.
Jeg vil dog melde 1.4 D4-D 90HK på listen, den der sad i Yaris II fra 2006, den er også problemfri.
Jeg købte en Auris med "samme" motor, dog havde den partikelfilter og det gjorde lidt forskel. Men Toyota byttede blok, turbo osv osv. uden problemer.
Uanset hvem jeg taler med der kører andre mærker så er deres værkstedsregninger altid 5 femcifrede.
Ingen tvivl om at Toyota har været pressede på nogle punkter, men de er stadig hestehoveder foran alt det andet man kan købe.
Der er også separate undersøgelser der sætter tvivl ved diesel kvaliteten i Danmark, samt det faktum at rigtigt mange slet ikke har kørselsmønster til diesel.
Så min næste bil bliver også en Toyota.
Godt nytår.
En Toyota repareret med T-Hansen dele bliver jo til en KIA?

Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 25
Tirsdag 03-01-2016 kl. 19:15
    Vis profil  
Så er det vist ikke nu jeg skal flette ind, at jeg har kørt 100.000 km i min Superb 1.6 TDI fra ´11 (Har haft den fra den var ét år og havde kørt 17K) uden fejl, uden driftstop, uden andre udgifter end olieskift hver 30.000 km? Den har simpelthen aldrig fejlet noget som helst - selv bremserne er stadig de originale

Set på serviceudgifterne isoleret set, er Toyota også bagud her. Min Yaris Hybrid skal til service dobbelt så tit som Superb´en (hver 15.000 km), og eftersynene koster det samme som på Skoda´en. Yaris´en koster altså det dobbelte at holde kørende i service. Det er lidt hovedrystende.

Bilen er nu sat til salg, og bliver erstattet af en ny. Jeg er stadig slemt glad for Toyota, men jeg skal ikke have en ny(ere) Toyota diesel.
'15 Toyota Yaris Hybrid H2 Vision
'11 Skoda Superb Greenline Combi


Avensis D-4D - mange problemer



Fredag 04-01-2016 kl. 21:27
Jeg syntes det er svært at høre på folk der brokker sig over for korte service interval. I hvert fald når det gælder olie. 30.000-50.000 km eller hvor langt vi snart er oppe er sku for langt for en turbo motor. Specielt diesel motore som er presset godt allerede fra fabrikken. Folk kan jo så argumentere for at de har haft en skoda/vw eller hvad ved jeg der har kørt 100.000 uden problemer og så køber de en ny. Men det er måske først nr 2 ejer der mærker konsekvenserne. Olie kvaliteten er da forbedret de sidste 20 år. Men omvendt er der også massere af tilfælde med tilstoppede olie sier med haveri til følge, og turboer der ryger før tid. Vi kan sagtens blive enige om at toyota har tabt meget tærren de sidste par år. Både hvad angår udstyr motor og design. De er nok for forsigtige. Hvor imod andre kaster sig ud i turbo/kompressor ladning på meget små maskiner.. Om det holder?? De siger de jo. Jeg er bare ikke overbevist. Den gamle har en superb, det er da en lækker bil. Om den er mere fejlfri.. Den har været 2 gange i nødprogram, den ene gang blev den hentet af falck da den ikke kunne starte. Dsg gearet har der været rodet med en eller 2 gange. Det er så løst med noget service. Ja og så kommer der vand ind ved føresiden i kraftig regn. Det er ikke for at kaste med sten, men mange af de andre fejler sku også en del småting når det kommer til stykket



Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 50
Søndag 05-01-2016 kl. 17:22
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg skifter gladeligt olien for hver 15000km på min diesel partikel filter inficerede olie brænder. Toyota har heller ikke forbehold for hvor der er lavet service, så det med prisen hos Toyota er ikke så vigtigt.
Jeg havde muligvis haft noget andet hvis jeg ikke kørte over 30000km om året, men da jeg gør det og har gjort det en del år, så kan jeg ikke klage over pålideligheden.
Når man sammenligner priser er det jo ret relevant at se på "total omkostninger" altså også gensalgspris og udgifter i hele perioden. Og dem jeg sammenligner mig med kommer ikke i nærheden af det jeg kan holde bil for.
En Toyota repareret med T-Hansen dele bliver jo til en KIA?

Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 25
Onsdag 06-01-2016 kl. 17:14
    Vis profil  
Værditabet er også lavt på en Skoda. Så jeg klager stadig ikke.
'15 Toyota Yaris Hybrid H2 Vision
'11 Skoda Superb Greenline Combi


Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 500+
Fredag 15-01-2016 kl. 12:40
    Vis profil  
Der er altid nogle folk der har problemer med deres Avensis ??
Det er en højtydende motor så vær god ved den
Jeg kører i en 2,0 D4D fra 2008 har ejet bilen fra ny kørt 491.000 km serviceret de obligatoriske gange hos Toyota til 100.000 km har aldrig lavet motor på den men selv skiftet olie og filter for hver 10.000 km
Partikelfilter skiftet ved 470.00 km
min næste bil er sikkert også en Avensis

Avensis D-4D - mange problemer



Mandag 18-09-2017 kl. 12:46
godt nok en gammel tråd, men ses jo stadig når man søger, og problemmet er jo ikke forælde... skrev selv lige til Toyota, da min motor der har gået 70.000 har smidt toppakning.. fik eller ny motor i 11 mdr 2013 ved 139.000 km. under garanti.. nu her, ved 70k km..problem igen..

Svar fra Toyota..

Det er beklageligt at den udskiftede motor er defekt igen, efter at have tilbagelagt kun 70.000 km, men grundet bilens alder og totalt kørte kilometer, så har vi desværre ikke mulighed for, at hjælpe dig yderligere...


så meget for toyta.. at indregne bilen alder op mod en ny motor er godt nok helt hend i hegnet.. men man ved så bare man ikke skal have det mærke igen.


Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 5
Onsdag 20-09-2017 kl. 14:39
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvilken anden bilproducent giver lignende udvidede garantier?
Du har vel kørt 200000km over 10 år.

Jeg føler mig statistisk udfordret

Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 500
Tirsdag 01-10-2017 kl. 19:03
    Vis profil  
enig med robert


Avensis D-4D - mange problemer



Forum rating: Top 5
Fredag 02-10-2017 kl. 09:06
    Vis profil  Vis bilprofil
folkevogn giver ikke mere end det absolutte minimum og jeg hører ikke om andet end afvisning når ofrene henvender sig.
Jeg føler mig statistisk udfordret

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg