Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce








 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

klikken



Tirsdag 01-04-2011 kl. 20:00
hej har en toyota carina E slx fra 93 1,6, har lige renoveret hele motoren hos dansk cyll service nye dysser og det hele , pga legrene i krumtapen var slitte MEGET slitte men det blev rettet op , men den klikker stadig helt vildt, ikke særlig højt den lyder nærmest som en diesel bil ,

ville lige høre om der var nogle der havde noget erfaring med det kan ikke finde ud af hvad det er

klikken



Forum rating: Top 500
Tirsdag 01-04-2011 kl. 20:04
    Vis profil  
Har du husket at låse den ene knast inden mont af tandrem?

klikken



Tirsdag 01-04-2011 kl. 20:48
yep's, kan bare ikke forstå det for alt er helt nyt , da jeg købte den sage den det samme bare en smugle højere , der var legrene helt edt op

og så valgte jeg bare og renovere den når den nu aflige vel var skildt ad

klikken



Forum rating: Top 500
Tirsdag 01-04-2011 kl. 20:56
    Vis profil  
Måske manglende smøring ved knasten? har du skiftet løfter? det er svært at gætte på når man ik har hørt lyden


klikken



Forum rating: Top 50
Tirsdag 01-04-2011 kl. 20:59
    Vis profil  
har du justeret ventiler??

klikken



Tirsdag 01-04-2011 kl. 21:09
ja alt skulle være justeret rigtigt havde en ude fra dansk cyllender service og gøre det ,

den siger en klikken det er så højt så man kan høre det inde i bilen men ikke sådan så man tæker ''SLUK HURTIGT'' det er lidt svært og forklare , det er osse sådan at når man giver gas og slipper den så går den ikke normalt ned i omdrejninger den hakker sådan lidt i det

klikken



Forum rating: Top 50
Tirsdag 01-04-2011 kl. 21:14
    Vis profil  
hvad er dit olietryk??

klikken



Tirsdag 01-04-2011 kl. 21:24
hmm kan ikke helt huske det kan bare huske jeg tjekkede det lige da jeg havde lagt den i igen det var vist som det skulle være, lampen lyser heller ikke

kan det være fordi den bare er slidt den har osse gået 280.000 det burde bare ikke havde noget og sige når alt er skiftet ud, det lyder som om den går meget hårdt eller som en diesel, det er meget mystisk

klikken



Forum rating: Top 50
Tirsdag 01-04-2011 kl. 21:28
    Vis profil  
en renoveret motor er da forhåbentlig ik slidt,, hvad har du fået lavet??

klikken



Tirsdag 01-04-2011 kl. 21:33
planslebet topstykke , drejet krumtap , slebet ventiler , alt nyt i parkninger og ringe , nye hoved lejre og plegstangs legre , og dysser

men den siger stadig samme lyd som før jeg lavede det

klikken



Forum rating: Top 50
Tirsdag 01-04-2011 kl. 21:39
    Vis profil  
det er svært at sige når man ik kan høre lyden men hvis alt er justeret rigtigt skal den jo ik tikke som en gammel motor.. hvad med plejl stang og stempelpind eller måske et flekket stempel.. 4 originale stempler plejer faktisk at være billigere end 1 sæt uorginale stempelringe

klikken



Tirsdag 01-04-2011 kl. 21:44
ja jeg må ind og kigge på det

klikken



Forum rating: Top 100
Tirsdag 01-04-2011 kl. 21:57
    Vis profil  
Det kan være at kompressionen er blevet for høj, Har fået at vide fra Toyota at man aldrig må planslibe toppen på en 4A-FE.
Carpe Noctem, Carpe Cervesas.

klikken



Forum rating: Top 50
Tirsdag 01-04-2011 kl. 22:13
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvad er tolerancen ved krumtappen/plejllejerne?

klikken



Forum rating: Top 500
Tirsdag 01-04-2011 kl. 23:00
    Vis profil  
Er lyden ligesom der "raller"?

klikken



Fredag 02-04-2011 kl. 00:33
Knækket stempelring, eller er de skiftet?

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg