Biler - undervogn (gevind/fjedre) : Alt som sænkning af biler |
Justeringsmuligheder på IS250
Lørdag 16-04-2011 kl. 10:12 |
Jeg har muligvis det problem at min bil 'ødelægger' dækkene så de larmer helt vildt...Derfor skal den 4-hjulsudmåles efter den er blevet sænket cirka 25-30mm Men har læst mig frem til at man 'kun' kan justere disse ting på en Lexus IS250 uden udskiftning af undervognskomponenter. Er det 'nok' eller kan der med fordel udskiftes dele i undervognen? Price is not an issue det er dæk sku for dyre til Available adjustments on the IS: Front AWD: Camber and Toe (Caster adjustable, but only by replacing the rear bushing bracket, there are 3 available selections). Front RWD: Toe (Caster adjustable, but only by replacing the rear bushing bracket, there are 3 available selections, Camber not adjustable). Rear All models: Toe Only Bilen er sænket, jagten på fælge er sat igang
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Justeringsmuligheder på IS250Lørdag 16-04-2011 kl. 10:29 |
Hvis der kun er tre trin, hvordan gør man så når noget skal justeres pga slidtage? Normalt er det noget med et antal skiver på en bolt. Intet er så nemt som det virker ...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Justeringsmuligheder på IS250Lørdag 16-04-2011 kl. 10:31 |
Nu er det mig der spørger Jeg ved det jo ikke Bilen er sænket, jagten på fælge er sat igang
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Justeringsmuligheder på IS250Lørdag 16-04-2011 kl. 11:25 |
det er toe der ødelægger dine dæk begge dine fordæk peger udaf efter du har sænket den og caster er næsten aldrig justerbart på nyere biler kender kun til at det var justerbar caster på 1 ford A
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Justeringsmuligheder på IS250Lørdag 16-04-2011 kl. 11:43 |
Det har også tit lidt med mønstret at gøre hvordan de larmer eller blir slidt lidt forkert på kanterne. Mit lokale dækcenter er goe til at justere undervogn ind og når du så har kørt en tid kaster de lige et blik på gummiet,op i luften med dyret også stiller de lige lidt mere på det hele. Deres udgangspunkt er som regel altid fabriksopgivelser men det er tit det hele ender lidt anderledes men dækkene bliver slidt rigtigt så. Det er så ikke bare noget man bare lige gør,det kræver 1 års erfaring og 20 års gentagelser Carina E 2.0 SLI
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Justeringsmuligheder på IS250Søndag 17-04-2011 kl. 09:08 |
der står camber ikke kan justeres, mener Monroe, til de fleste biler, laver et sæt bolte med excentriske bøsninger så camberen bliver justerbar
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Justeringsmuligheder på IS250Søndag 17-04-2011 kl. 09:12 |
Ellers laver H&R som jeg forhandler. Spørgsmålet er bare om det er nødvendigt. Bilen er sænket, jagten på fælge er sat igang
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Justeringsmuligheder på IS250Søndag 17-04-2011 kl. 09:38 |
Forkert toe giver altid forkert dækslid (kan altid justeres i for & nogle gange i bag) Camber kan også give dækslid det er den hældning dækker har når du står ved siden af bilen enten ud eller ind foroven (kan nogle gange justeres) Carster kan normalt ikke justeres det er hældning bagud på fjederbenet når du sidder inde i bilen har kun indflydelse på selvopretning giver ikke dækslid TBN Extreme supporter
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
|
|
Fandt du ikke hvad du søgte?
|
|