Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce










 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Toyota motor igennem tiderne!



Forum rating: Top 500+
Søndag 06-05-2011 kl. 19:02
    Vis profil  
Skal til at skrive en længere rapport om Toyota motor og hvad de har lavet af systemer i gennem tiden for at gøre bilen mere Økonomisk.
Jeg kender f.eks. et system som Lean Burn, men hvad har de ellers lavet af systemer? Diesel er også velkommen her.
Kom gerne med links til sidder som beskriver deres udvikling igennem tiden.
Håber i kan hjælpe her gutter.




AE86 Mega stileren bil

Toyota motor igennem tiderne!



Forum rating: Top 50
Søndag 06-05-2011 kl. 19:20
    Vis profil  Vis bilprofil
Engelske wikipedia har en omfattende gennemgang af Toyotas produktion:
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_engines
Almindelig sund fornuft er ikke ret almindelig.

Toyota motor igennem tiderne!



Forum rating: Top 500+
Søndag 06-05-2011 kl. 19:25
    Vis profil  
Jeg har kigget på dem, men jeg mangler specifikke systemer som er specielt udviklet til Økonomiske fordele. Som Lean Burn.
AE86 Mega stileren bil

Toyota motor igennem tiderne!



Forum rating: Top 500+
Søndag 06-05-2011 kl. 20:55
    Vis profil  
http://en.wikipedia.org/wiki/Lean_burn#Toyota_lean_burn_engines

du kan måske bruge dette??

Toyota motor igennem tiderne!



Forum rating: Top 500+
Søndag 06-05-2011 kl. 21:10
    Vis profil  
Jeg skal bruge flere systemer som lean burn.
Alså flere systemer der gør bilen økonomisk. Jeg har masser info omkring lean burn.
Vi har jo T-vis, VVT, VVT-I
Så kom frisk med mere.
Beklager hvis jeg ikke udtrykte det klart nok
AE86 Mega stileren bil

Toyota motor igennem tiderne!



Forum rating: Top 500+
Søndag 06-05-2011 kl. 21:13
    Vis profil  
okay... http://kereta.info/how-toyota-vvti-engine-works-variable-valve-timing-intelligent/

men ellers er google din ven :)

Toyota motor igennem tiderne!



Forum rating: Top 500+
Søndag 06-05-2011 kl. 21:32
    Vis profil  
Søren
Du forstår ikke hvad jeg mener!
De systemer jeg nævner kan jeg jo sagtens finde info om. Jeg mangler flere af sådanne systemer, som gør bilen økonomisk.
Er du med på den nu
AE86 Mega stileren bil

Toyota motor igennem tiderne!



Forum rating: Top 500+
Søndag 06-05-2011 kl. 21:56
    Vis profil  
Ups, mener Jens
AE86 Mega stileren bil

Toyota motor igennem tiderne!



Forum rating: Top 25
Tirsdag 07-05-2011 kl. 09:49
    Vis profil  
T-VIS er mig bekendt ikke et økonomisystem, men et system til at give bedre moment ved lave omdrejninger. Det samme vel egentlig med VVT-i.
Toyota Celica 2.0 DOHC GT (RA40) - Skoda Octavia 1.6 - Toyota Aygo VVT-i

Toyota motor igennem tiderne!



Forum rating: Top 50
Tirsdag 07-05-2011 kl. 11:08
    Vis profil  Vis bilprofil
Det eneste system alene lavet til af forbedre benzinøkonomi jeg kan komme i tanke om, er start/stop.

Motorudvikling er langt mere komplekst og normalt er førsteprioritet forbedret literydelse (HK/l slagvolumen). Det giver bedre benzinøkonomi som afledt effekt, fordi man fx. kan klare sig med en 1,4 l i stedet for en 1,6 l motor.
Almindelig sund fornuft er ikke ret almindelig.

Toyota motor igennem tiderne!



Tirsdag 07-05-2011 kl. 12:21
Hvis du søger flere af sådanne systemer lavet af toyota, så tror jeg du for et problem, for der er vel ikke flere end dem du har nævnt.

Toyota motor igennem tiderne!



Forum rating: Top 25
Tirsdag 07-05-2011 kl. 13:08
    Vis profil  
Så skal man nok kigge på forskellige karburatortyper, indsprøjtning vs. karburator, trykladning osv. Så er der bilens aerodynamiske form, vægtreduceringer osv.
Toyota Celica 2.0 DOHC GT (RA40) - Skoda Octavia 1.6 - Toyota Aygo VVT-i

Toyota motor igennem tiderne!



Fredag 08-05-2011 kl. 09:54
Der er vel det nye koncept med OPTIMAL-drive, som findes i de nye modeller.

Så vidt jeg forstår det, går det ud på følgende:

1)
Motorene har fået nye ventil-systemer: dual-VVT-I eller VALVEMATIC. Disse systemer går udpå forbedre trækkraft og økonomi

2)
Indførelsen af 6-trins gearkasser, hvilket sænker omdrejningstallet under kørslen og forbedrer brændstoføkonomien.

3)
Start-stop teknologi, som slukker for motoren når man holder for rødt lys etc.



Toyota motor igennem tiderne!



Forum rating: Top 25
Fredag 08-05-2011 kl. 10:08
    Vis profil  
Der er bare ikke så meget af det, Toyota har opfundet
Toyota Celica 2.0 DOHC GT (RA40) - Skoda Octavia 1.6 - Toyota Aygo VVT-i

Toyota motor igennem tiderne!



Forum rating: Top 50
Fredag 08-05-2011 kl. 11:27
    Vis profil  
toyota var vel nogle af de første til at indføre flere ventiler i almindelige biler og toyota har jo også små vandkanaler i topstykkerne sådan at de bliver hurtigere driftsvarme og dermed kan køre uden choker..

Toyota motor igennem tiderne!



Forum rating: Top 25
Fredag 08-05-2011 kl. 11:43
    Vis profil  
Både Triumph (Dolomite) og Ford (Escort BDA) blev produceret med 16 ventiler i 70´erne - men Toyota var rigtigt nok først med en stor serieproduktion af 16V´ere
Toyota Celica 2.0 DOHC GT (RA40) - Skoda Octavia 1.6 - Toyota Aygo VVT-i

Toyota motor igennem tiderne!



Forum rating: Top 50
Fredag 08-05-2011 kl. 13:20
    Vis profil  
kasper nu skrev jeg jo flere ventiler og dermed ikke sagt 16 stk der findes også 12 ventilede motorer og ja der er mange der har lavet 16ventiler tidligere men kun i de store motoret so ikke blev solgt i stort antal opel har jo også deres manta 400.. men hverdags biler der var toyota vist først tyske biler kom jo først rigtig med på moden omkring år 2000

Toyota motor igennem tiderne!



Forum rating: Top 25
Fredag 08-05-2011 kl. 14:59
    Vis profil  
Det er jeg godt klar over. Men det ændrer ikke faktum, at Triumph fx producerede en familiebil, der var til at betale, med 16 ventiler i 70´erne
Toyota Celica 2.0 DOHC GT (RA40) - Skoda Octavia 1.6 - Toyota Aygo VVT-i

Toyota motor igennem tiderne!



Forum rating: Top 50
Fredag 08-05-2011 kl. 15:36
    Vis profil  
det kan godt være den var til at betale men der var ingen der købte den

Toyota motor igennem tiderne!



Forum rating: Top 100
Fredag 08-05-2011 kl. 16:34
    Vis profil  
Toyota's FE og GE topstykker, FE fokuserede på økonomi og GE på ydelse. Men ved ikke om man kan kalde FE topstykket for et tiltag for at forbedre økonomien, det var vel nærmere standard og så GE toppen i de biler der skulle yde noget.
Carpe Noctem, Carpe Cervesas.

Toyota motor igennem tiderne!



Forum rating: Top 500+
Mandag 09-05-2011 kl. 15:55
    Vis profil  
Tak for info.
Der skal siges, at det behøves ikke være noget Toyota har opfundet, men blot hvilke tiltag de har lavet for at gøre deres motore mere effektive samt økonomiske. Det er jo næsten alt det hvad bil industrien knokler for at gøre bedre= bilsalg
AE86 Mega stileren bil

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg