Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce










 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

E10 problemer



Forum rating: Top 500+
Søndag 06-05-2011 kl. 20:58
    Vis profil  
hej hej TE. jeg har næsten lige købt mig denne E10 fra 93 en 1,3..

men problemet er jeg sys ikke der er noget trækkaft i den over hoved..hvis jeg er heldig kan jeg lige få den op på 130km/t på motorvejen....

ting jeg har lavet på den men det hjælp ikke..

udskifte div vacom slanger.
kontrol af tandrem
just tæning står 10 g før top nu men strømfordeleren så helt til den ende side..
gasspjæld potensometer stod helt til højre det har jeg sat midt i nu..
indsugningen er og 100% tæt nu..

er der nogle der har nogle ideer til hvad det kan være..

E10 problemer



Forum rating: Top 500
Søndag 06-05-2011 kl. 21:18
    Vis profil  
lusede du "e1" og te1" i diagnosestikket inden du kontrollerede og justerede tændingen?
Mvh SR

E10 problemer



Forum rating: Top 500+
Søndag 06-05-2011 kl. 21:22
    Vis profil  
jeps det gjorde jeg..og der er heller ikke nogle fejlkoder

E10 problemer



Forum rating: Top 100
Søndag 06-05-2011 kl. 21:50
    Vis profil  
En kat. der er faldet sammen måske ?
Carpe Noctem, Carpe Cervesas.

E10 problemer



Forum rating: Top 500+
Søndag 06-05-2011 kl. 21:56
    Vis profil  
ja det har jeg også gået og tænkt på..jeg har bestilt komplet udstødning hos ophugerne som komme mandag..hvis det ikke er det ved jeg sku ikke hvad jeg skal finde på..

E10 problemer



Søndag 06-05-2011 kl. 22:55
Har du tjekket luftfilter. Måske helt tilstoppet. Åbner gasspjældet helt? Ellers en god gang alm. service: Olie + filter, brændstoffilter, tændrør o.s.v.
Lambdasensor, mapsensor måske.

E10 problemer



Forum rating: Top 250
Tirsdag 07-05-2011 kl. 01:10
    Vis profil  
Hvis den er kørt af gamle tusser til bageren hver søndag kan den også være lidt død i det, så skal den bare ud og køre noget motorvej.
Kroppen er noget der ender i skoende

E10 problemer



Forum rating: Top 500+
Tirsdag 07-05-2011 kl. 07:46
    Vis profil  
det er en ung knægt der har haft den inden mig..der sidder Kn filter på et åbent et..

hvis det er map eller lambda skulle den så ikke sætte en fejl kode..?

E10 problemer



Forum rating: Top 50
Tirsdag 07-05-2011 kl. 13:54
    Vis profil  
du skal luse e1 og te 1 samtidig med at du kontrolerer tænding hvis strømfordeler står i den ene side så har du enten 1 tandrem der står forkert eller en fejljusteret tænding det er helt sikkert.. strømfordeler skal stå lige om kring midten

E10 problemer



Forum rating: Top 500+
Tirsdag 07-05-2011 kl. 22:14
    Vis profil  
så må jeg igang igen med kontoler den rem igen..

E10 problemer



Forum rating: Top 50
Fredag 08-05-2011 kl. 11:22
    Vis profil  
ja det tager ca 15-20min og skifte den så det kan jo ik tage lang tid at kontrolere den

E10 problemer



Forum rating: Top 500+
Fredag 08-05-2011 kl. 12:15
    Vis profil  
hehe det er jo helt rigtig..

E10 problemer



Forum rating: Top 500+
Mandag 09-05-2011 kl. 21:03
    Vis profil  
så er tandremen kontrollert og den stå 100% som den skal..

E10 problemer



Forum rating: Top 500
Mandag 09-05-2011 kl. 21:45
    Vis profil  
Så må det stadig være det Lasse skriver, at strømfordeleren er fejljusteret. Prøv så at dreje krumtaps-remskiven til "0" efter du har afmonteret tændrør på cyl 1 og sikret dig at stemplet er i top. Så tager du strømfordelerdækslet af og sikrer dig at rotoren peger på cyl 1. Gør den ikke det, er der en eller anden garageknajt, der - lidt hurtigere end Thansen-drengene til at hamre løs på deres stakkels tastatur - har klasket strømfordeleren en tand forkert ned i blokken. Tændingsbanker den aldrig?
Mvh SR

E10 problemer



Forum rating: Top 500+
Mandag 09-05-2011 kl. 22:04
    Vis profil  
jamen min strømfordeler sider jo røven på udstødnings knasten..

E10 problemer



Forum rating: Top 500
Mandag 09-05-2011 kl. 22:24
    Vis profil  
Peger rotoren så præcis på cyl 1, når stemplet er i top på denne??
Mvh SR

E10 problemer



Forum rating: Top 500+
Mandag 09-05-2011 kl. 22:30
    Vis profil  
ja pas..men tæningen er stillet 10' før top med lus på i tester stik

E10 problemer



Forum rating: Top 50
Mandag 09-05-2011 kl. 23:46
    Vis profil  
løsn strømfordeler og sæt den der hvor motor går hurtigts drej den mens bilen kører det skal være lige der i området den skal vise 10 grader..

E10 problemer



Forum rating: Top 100
Onsdag 10-05-2011 kl. 05:34
    Vis profil  
Trækker motoren ellers jævnt nok som den skal ? Jeg tænker lidt på om indsugningsknasten sidder forkert. Hvis der er en der har haft knasterne ude og sat dem i igen uden at huske fjederforspændingen på indsugningsknasten, så vil den stå en tand forkert og vil resultere i dårlig trækkraft. Jeg går ud fra at systemet er det samme som på en 1,6 4A-FE.
Carpe Noctem, Carpe Cervesas.

E10 problemer



Forum rating: Top 500+
Lørdag 11-05-2011 kl. 20:42
    Vis profil  
ja den trækker jævnt...

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg