Biler - mekanik : Om reparation, virkemåde, tuning mm. |
E10 problemer
Søndag 06-05-2011 kl. 20:58 |
hej hej TE. jeg har næsten lige købt mig denne E10 fra 93 en 1,3.. men problemet er jeg sys ikke der er noget trækkaft i den over hoved..hvis jeg er heldig kan jeg lige få den op på 130km/t på motorvejen.... ting jeg har lavet på den men det hjælp ikke.. udskifte div vacom slanger. kontrol af tandrem just tæning står 10 g før top nu men strømfordeleren så helt til den ende side.. gasspjæld potensometer stod helt til højre det har jeg sat midt i nu.. indsugningen er og 100% tæt nu.. er der nogle der har nogle ideer til hvad det kan være..
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
E10 problemerSøndag 06-05-2011 kl. 21:18 |
lusede du "e1" og te1" i diagnosestikket inden du kontrollerede og justerede tændingen? Mvh SR
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
E10 problemerSøndag 06-05-2011 kl. 21:22 |
jeps det gjorde jeg..og der er heller ikke nogle fejlkoder
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
E10 problemerSøndag 06-05-2011 kl. 21:50 |
En kat. der er faldet sammen måske ? Carpe Noctem, Carpe Cervesas.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
E10 problemerSøndag 06-05-2011 kl. 21:56 |
ja det har jeg også gået og tænkt på..jeg har bestilt komplet udstødning hos ophugerne som komme mandag..hvis det ikke er det ved jeg sku ikke hvad jeg skal finde på..
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
E10 problemerSøndag 06-05-2011 kl. 22:55 |
Har du tjekket luftfilter. Måske helt tilstoppet. Åbner gasspjældet helt? Ellers en god gang alm. service: Olie + filter, brændstoffilter, tændrør o.s.v. Lambdasensor, mapsensor måske.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
E10 problemerTirsdag 07-05-2011 kl. 01:10 |
Hvis den er kørt af gamle tusser til bageren hver søndag kan den også være lidt død i det, så skal den bare ud og køre noget motorvej. Kroppen er noget der ender i skoende
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
E10 problemerTirsdag 07-05-2011 kl. 07:46 |
det er en ung knægt der har haft den inden mig..der sidder Kn filter på et åbent et.. hvis det er map eller lambda skulle den så ikke sætte en fejl kode..?
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
E10 problemerTirsdag 07-05-2011 kl. 13:54 |
du skal luse e1 og te 1 samtidig med at du kontrolerer tænding hvis strømfordeler står i den ene side så har du enten 1 tandrem der står forkert eller en fejljusteret tænding det er helt sikkert.. strømfordeler skal stå lige om kring midten
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
E10 problemerTirsdag 07-05-2011 kl. 22:14 |
så må jeg igang igen med kontoler den rem igen..
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
E10 problemerFredag 08-05-2011 kl. 11:22 |
ja det tager ca 15-20min og skifte den så det kan jo ik tage lang tid at kontrolere den
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
E10 problemerFredag 08-05-2011 kl. 12:15 |
hehe det er jo helt rigtig..
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
E10 problemerMandag 09-05-2011 kl. 21:03 |
så er tandremen kontrollert og den stå 100% som den skal..
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
E10 problemerMandag 09-05-2011 kl. 21:45 |
Så må det stadig være det Lasse skriver, at strømfordeleren er fejljusteret. Prøv så at dreje krumtaps-remskiven til "0" efter du har afmonteret tændrør på cyl 1 og sikret dig at stemplet er i top. Så tager du strømfordelerdækslet af og sikrer dig at rotoren peger på cyl 1. Gør den ikke det, er der en eller anden garageknajt, der - lidt hurtigere end Thansen-drengene til at hamre løs på deres stakkels tastatur - har klasket strømfordeleren en tand forkert ned i blokken. Tændingsbanker den aldrig? Mvh SR
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
E10 problemerMandag 09-05-2011 kl. 22:04 |
jamen min strømfordeler sider jo røven på udstødnings knasten..
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
E10 problemerMandag 09-05-2011 kl. 22:24 |
Peger rotoren så præcis på cyl 1, når stemplet er i top på denne?? Mvh SR
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
E10 problemerMandag 09-05-2011 kl. 22:30 |
ja pas..men tæningen er stillet 10' før top med lus på i tester stik
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
E10 problemerMandag 09-05-2011 kl. 23:46 |
løsn strømfordeler og sæt den der hvor motor går hurtigts drej den mens bilen kører det skal være lige der i området den skal vise 10 grader..
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
E10 problemerOnsdag 10-05-2011 kl. 05:34 |
Trækker motoren ellers jævnt nok som den skal ? Jeg tænker lidt på om indsugningsknasten sidder forkert. Hvis der er en der har haft knasterne ude og sat dem i igen uden at huske fjederforspændingen på indsugningsknasten, så vil den stå en tand forkert og vil resultere i dårlig trækkraft. Jeg går ud fra at systemet er det samme som på en 1,6 4A-FE. Carpe Noctem, Carpe Cervesas.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
E10 problemerLørdag 11-05-2011 kl. 20:42 |
ja den trækker jævnt...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
|
|
Fandt du ikke hvad du søgte?
|
|