Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce


 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

PCV og catch tank



Forum rating: Top 5
Torsdag 19-05-2011 kl. 14:58
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg flytter lige min catch tank snak ud her.
Der er to interessante slanger på toppen af en D4 (se billedet på min profil).
Den ene (#2) går fra efter luftmåleren på induktionen til topdækslet.
Den anden (#1) sidder imellem forkammeret (plenum) og PCV ventilen på topdækslet.
Grunden til at ta' luften fra efter måleren er selvf for at luften skal blive målt med når den senere ryger tilbage igen til indsugningen. Ellers er det jo en vacuum-læk :o)

Dvs hvis man vælger at lave en tank med kun een slange til, så skal #2 hives af induktionen og der skal en prop i hvor den sad, men så skal der et eller andet filter på slangen for der skal jo frisk luft ind der.

Laver man en tank med 2 slanger (ind & ud) skal der ikke pilles ved slange #2 + at man kan dårligt se der er pillet. Med mindre man vælger en skinnende tank og sætter den lige midt foran.


Intet er så nemt som det virker ...

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg