Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce






 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Hjælp!.



Forum rating: Top 500+
Fredag 20-05-2011 kl. 18:18
    Vis profil  
Hej alle
Jeg har en Avensis1 fra 1998 med 4A-FE motor og den er ved at drive mig til vanvid. Den vil ikke starte når det er bare lidt koldt og fugtigt. Har haft den på værksted og de skifter bare reservedele fra en ende af og lige lidt hjælper det. Indtil videre er følgende skiftet:

Først skiftes strømfordeler dæksel + rotor
Hjalp ikke - værksted forsøger igen.
Herefter skiftes tændspole.
Hjalp ikke - værksted forsøger igen.
Herefter skiftes tændskabler.
Hjalp ikke - værksted forsøger igen.
Herefter skiftes modul i strømfordeler.
Hjalp heller ikke.

Alle lamper på instrumentbord ser normale ud.

Nu fik jeg bilen tilbage i aftes efter at modul i strømfordeler var skiftet. Og her til morgen var jeg jo spændt på om det så havde hjulpet. Det havde det ikke. Var nødt til at låne en anden bil og prøvede så senere på dagen hvor det var blevet mere varmt i vejret. Så fik jeg liv i den.

Det sjove er, at når den så er igang kører den jo fint og kan starte hver gang indtil næste morgen. Så er fanden løs igen .

Hører gerne hvis nogen har hørt om/kender problemstillingen.

Når motorlampen ikke lyser med fejl vil der så kunne udlæses noget med en tester overhovedet?.

Mange venlig hilsener

Lars



Hjælp!.



Forum rating: Top 500
Fredag 20-05-2011 kl. 18:31
    Vis profil  
det kunne være temp.føler til motorstyringen..prøv.. det koster ikke alverden.

Hjælp!.



Forum rating: Top 500+
Fredag 20-05-2011 kl. 18:33
    Vis profil  
Hvor sidder sådan en fætter i motorrummet?.

Hjælp!.



Forum rating: Top 500
Fredag 20-05-2011 kl. 19:58
    Vis profil  
mener den sidder i v.side af motoren(set inde fra) ved strømfordeleren
kan ikke huske om det er en 19 eller 21 nøgle....prøv at google den SENSOR, WATER TEMPERATURE (FOR E.F.I.)

Hjælp!.



Forum rating: Top 500+
Fredag 20-05-2011 kl. 20:37
    Vis profil  
Tak for svar . Fandt den nu på krogslund.dk og kan se hvordan den ser ud. Det lyder meget muligt at det er den, når man tænker på hvordan bilen arter sig.

Hjælp!.



Forum rating: Top 25
Fredag 20-05-2011 kl. 21:11
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg har nu aldrig skiftet en temp.føler på en 4A-FE motor når de døjer med at starte , men derimod skifter vi af og til en krumtapsføler - den sidder lige under vandpumpen og de har det jo med at blive lettere utætte på de motorer og så kan kølervæske altså godt drille lidt i krumtapsføleren .
JA aka Carlos .

Hjælp!.



Forum rating: Top 500+
Fredag 20-05-2011 kl. 21:20
    Vis profil  
Burde bilen så ikke have problemer hele tiden?. Jeg har godt nok lige fået skiftet tandrem + vandpumpe for 2 uger siden og man kan måske godt tænke sig, at der er løbet væske ud i sensor da vandpumpe er blevet afmonteret.

Hjælp!.



Forum rating: Top 25
Fredag 20-05-2011 kl. 21:26
    Vis profil  Vis bilprofil
Problemet er tit størst ved kold motor , men på den anden side så er samtlige komponenter vist snart blevet skiftet ud i tændingsanlægget så jeg hælder til krumtapsføleren .
JA aka Carlos .

Hjælp!.



Forum rating: Top 500+
Fredag 20-05-2011 kl. 21:59
    Vis profil  
Er det sådan en fætter:

http://www.koni.dk/product_info.php?cPath=1_100000111_245003393_110003393_120008923&products_id=1-4009.0477215939468923

Hjælp!.



Forum rating: Top 25
Lørdag 21-05-2011 kl. 08:26
    Vis profil  Vis bilprofil
http://www.toyodiy.com/parts/diag_2byr07.png

Nej , det er en knastsensor .
JA aka Carlos .

Hjælp!.



Forum rating: Top 50
Lørdag 21-05-2011 kl. 10:14
    Vis profil  
du kan prøve at luse e1 og te2 den viser periodiske fejl under kørsel men jeg er ik sikker på den understøtter krumtapføler..

Hjælp!.



Forum rating: Top 500+
Torsdag 26-05-2011 kl. 12:07
    Vis profil  
Så blev fejlen løst. Det var krumtapsensoren. Tak for alle svar og specielt tak til Jens Andersen .

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg