Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce


 
Biler - undervogn (gevind/fjedre)  :  Alt som sænkning af biler

Sænkning af Celica T20



Forum rating: Top 500+
Mandag 06-06-2011 kl. 15:04
    Vis profil  
Hejsa

Jeg skriver dette indlæg da jeg selv har brugt meget tid på at læse om den "rigtige" løsning vedr. sænkning af min Celica. har ikke oprettet det som projekt da jeg ikke to nogen billeder, men vil dele mine erfaringer for at gøre det nemmere for folk i samme position som mig

Det startede med at min bagerste venstre støddæmper gik sig en tur.(masser af gode lyde når man kørte over bump og kantsten.) så skulle have skiftet støddæmperen.
da jeg ikke kender servicehistorien på min bil og kunne se på manchetterne at der var gået rigtig lang tid siden der var nogen der havde skiftet noget som helst, besluttede jeg mig for at købe 4 nye dæmpere og fjedre. men hvad skal man vælge. Først til dæmperne

Mekonomen var dyre 1500,- pr. stk.
NV autodele ved man ikke hvad man får, men billige 700,- pr. stk.
bum bum bum

Havde læst et sted at KYB levere standard til Toyota.

efter lidt søgen fandt jeg på en tysk side KYB til ca.900,- for de bagerste og 700,- for de forreste ( http://www.autoteile-shopping.de/)
de havde også Eibach pro-kit fjedre til lige under 2000,- hvilke jeg havde fået anbefalet flere steder fra. skulle betale med bankoverførsel så var lidt nervøs, men der var ingen problemer. fragt ca. 300 kr. skal siges at jeg kan Tysk nogen lunde, men vil mene man kan komme langt med google translate.

Så var dagen kommet hvor stumperne skulle monteres.
mig og en kammerat røg på gør det selv værksted på glentevej i københavn hvilke jeg ikke fortryder da en lift og luftværktøj bare gør det så meget nemmere

forenden:
med luft nøgle flyver det hele bare af, vi lejede en fjedreklemme så at samle det nye fjedreben var også bare der ud af. efter 2 timer var forakslen færdig uden nogen af os havde prøvet det før. pas på bremseledninger ABS osv.

bagenden:
så kom problemet, på kødbenet fra krængnings-stabilisatoren til støddæmperen var boltene rustet fast
Efter en lille snak, med mekanikeren på stedet, besluttede jeg mig for at skære boltene og købe to nye kødben, dem havde de på værkstedes så det var perfekt.
vibs øbst og de to bagerste ben blev skiftet. dog skal det lige siges, at boltene på de bagerste støddæmpe gav kamp til stregen, de var aldrig kommet af med håndkraft.

nu står den så med Eiback pro-kit og KYB standard dæmpere og efter 2 dage, er den faldet ca. 25 mm og køreoplevelsen... perfekt, fast undervogn, men uden at slå når man kører over bump og ingen krængning, er meget glad.

håber der er nogen der kan bruge min lille oplevelse til noget.

Hilsen Mads




Sænkning af Celica T20



Forum rating: Top 250
Mandag 06-06-2011 kl. 16:49
    Vis profil  
Hvilken årg. er en T20? er den med Superstrut affjedring foran?

Ellers god historie og info der.

Sænkning af Celica T20



Forum rating: Top 500+
Mandag 06-06-2011 kl. 21:28
    Vis profil  
Det er en 1996 at200, med den solide 1,8 men langsomme. Er superstrut ikke kun en option til GT4´eren

Sænkning af Celica T20



Forum rating: Top 250
Mandag 06-06-2011 kl. 22:35
    Vis profil  Vis bilprofil
Superstrout er default på GT-Four, men en option på 2.0
Det der er adskille mænd fra drenge, er mængden af deres legetøj.

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg