Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce












 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Forslag til bil



Forum rating: Top 500+
Lørdag 08-06-2011 kl. 22:07
    Vis profil  
Min Carina E 2,0 Gli fra 1992 har set bedre dage, og jeg overvejer at købe en afløser til den.
Krav til Bilen:
Helst rummelig
Km/l > 10
0-100 < 9 sec.
Driftsikker og billig at holde kørende
Kørselsbehov om året ca. 10000 km
Forslag til en bil der kan opfylde dette modtages gerne, evt. ud fra erfaringer.

Forslag til bil



Forum rating: Top 100
Lørdag 08-06-2011 kl. 22:59
    Vis profil  Vis bilprofil
max pris

Forslag til bil



Forum rating: Top 500+
Tirsdag 09-06-2011 kl. 00:32
    Vis profil  
Kan kun anbefale en Avensis, har nu haft min i knapt et år.

den kører jo som man kan forvente af en Toyota "Altså pokkers godt!"

og ja, så er den jo bare en forbedring af Carina E :)

Forslag til bil



Forum rating: Top 100
Tirsdag 09-06-2011 kl. 06:16
    Vis profil  Vis bilprofil
min er tilsalg, enten som den er eller helt standart, tjek den i marked :)

Forslag til bil



Forum rating: Top 5
Tirsdag 09-06-2011 kl. 09:51
    Vis profil  Vis bilprofil
En Avensis er ikke <9sek :o) ikke engang i medvind.
Intet er så nemt som det virker ...

Forslag til bil



Forum rating: Top 500+
Tirsdag 09-06-2011 kl. 19:34
    Vis profil  
det er så løgn:)

min vogn er kalibreret med en gps.
og er udmålt til nøjagtig 9 sek. fra 0-100

Forslag til bil



Forum rating: Top 5
Torsdag 10-06-2011 kl. 08:27
    Vis profil  Vis bilprofil
Ja og <9 er ikke præcist 9.0, det er netop mindre end 9.0, som for eksempel 8.9.
og du kan ikke kalibrere noget med en gps :o)

Intet er så nemt som det virker ...

Forslag til bil



Forum rating: Top 250
Torsdag 10-06-2011 kl. 22:07
    Vis profil  
Ja 0-100 på under 9 sek og samtidig over 10 km/l så skal du sgu over i noget med tryk på. Synes du skal prøve at testkøre en audi a1, bare for at du kan prøve. Den rykker sig op på 100 på 8 sek og kører ca 17 km/l :).. Ellers en diesel med over 120 hk, og minimum 1900ccm evt en seat ibiza sport 110 hk med chip
Men det bliver svært med de kriterier
€ Toyota Carina E T19 2.0 GLi aut - Toyota Aygo B10 1.0 VVT-i €

Forslag til bil



Torsdag 10-06-2011 kl. 23:10
Køb en E gti !!!
find en fra 94 - 95

Forslag til bil



Forum rating: Top 250
Søndag 11-06-2011 kl. 14:38
    Vis profil  
Den skulle gå over 10km/l ;) Kan man da ikke med en E GTi
€ Toyota Carina E T19 2.0 GLi aut - Toyota Aygo B10 1.0 VVT-i €

Forslag til bil



Forum rating: Top 100
Søndag 11-06-2011 kl. 19:31
    Vis profil  Vis bilprofil
En GTi er opgivet til 11,8 km/l og render snildt 12-13 stykker hvis man kører med en let fod.
Lexus IS200 '99! - Celica Ta22 '71!

Forslag til bil



Forum rating: Top 250
Søndag 11-06-2011 kl. 20:24
    Vis profil  
Min gamle carina var opgivet til 12.8 km/l, og gik ikke over 8, uanset kørsel :/ det havde så også automatgear
€ Toyota Carina E T19 2.0 GLi aut - Toyota Aygo B10 1.0 VVT-i €

Forslag til bil



Forum rating: Top 100
Søndag 11-06-2011 kl. 21:27
    Vis profil  Vis bilprofil
Automatgerat gør nok en del. Min gamle Carina 2,0GLI kunne sagtens gå 15 km/l på langture.
Lexus IS200 '99! - Celica Ta22 '71!

Forslag til bil



Forum rating: Top 250
Mandag 13-06-2011 kl. 10:46
    Vis profil  
Netop på langture kunne jeg køre 13 km/l med 140 :)
€ Toyota Carina E T19 2.0 GLi aut - Toyota Aygo B10 1.0 VVT-i €

Forslag til bil



Forum rating: Top 500
Mandag 13-06-2011 kl. 20:10
    Vis profil  
MR2 AW11 Supercharged:
0-100 = 6,5 sek
km/l = 12,5
Kasko inkl glas = 5000/år

Uden kompressor:
0-100 = 7,8 sek
km/l = 14,7
Kasko inkl glas 4100/år

Fordele:
Vægtafgift 1420/halvår
Meget høj fun-factor
Fås med targa 1075kg / soltag 1025kg / hardtop 975kg
Klassisk, sjælden, og rigtig gode køreegenskaber
En supercharged er lovlig som standard fordi den kun øger hk med 19%. Dog er det med 1700kr muligt at forøge hk til 180 med et remskivekit, som tager ca 2 timer at montere / afmontere. Det giver dig mulighed for at trække fra dyre modeller. Fx har en Porsche chayenne Sport 400hk, men pga vægtforskellen kører du lige op med den i en MR2 SC-hardtop...

Nu er det bare sådan, at du får en AW11 SC til 35-50.000, mens du får power som om, du har givet over en million...

En god model, der er vedligeholdt er rigtig flot, og folk vil dreje hovedet af led for at glo, når du kommer kørende..

Ulemper:
20+ år gammel...
Kun 2 sæder
De fleste har rust
De fleste er ikke vedligeholdt ordenligt

Forslag til bil



Tirsdag 14-06-2011 kl. 23:53
Min Carina Gti målte jeg til 11,63 da jeg havde hentet den ovre på sjælland. Altså Slagelse til Frederikshavn med ca. 140-150 i snit på motorvej + noget landevejskørsel i dagene efter. Det var før nyt luftfilter-tændrør-olie+filter-brændstoffilter og fordelerdæksel+rotor. Bliver spændende hvad den går efter service.

Den koster +7000 i kasko ex. glas. Ved ikke hvor man finder de forsikringspriser der er nævnt for en mr2 længere oppe.

Forslag til bil



Forum rating: Top 25
Onsdag 15-06-2011 kl. 05:38
    Vis profil  Vis bilprofil
et par sec fra eller til for at nå 100?!.. er det ikke bare et spørgsmål om at køre lidt før? Er der noget bestemt du skal nå?

Har selv avensis. Og har aldrig haft problemer med den, der er værd at nævne.

Vi ligger i snit på en tankfuld på 12-13km/L og den er opgivet til 12,5.
det er en st. car så den er fint rummelig


ɐʇoʎoʇ ǝʞsýʇsɐʇuɐɟ

Forslag til bil



Forum rating: Top 5
Onsdag 15-06-2011 kl. 09:20
    Vis profil  Vis bilprofil
ja det med 0-100 er jo heller ikke noget toyota synes er så vigtigt.
Alle Avensis'erne ligger imellem 8.5 og 9,5 sekunder.
Ekstra bemærkelsesværdigt er det at 2L benzin blev langsommere i brochuren da de introducerede de større turbo dieseler :o)
Jeg tror det er salgsgas, trykdiesel har flere ting imod sig ved 0-100, de er tungere og der skal flere gearskift til og det koster meget tid og det kan man ikke sælge til kunderne.

Intet er så nemt som det virker ...

Forslag til bil



Forum rating: Top 500+
Torsdag 16-06-2011 kl. 08:56
    Vis profil  
Da jeg købte Carina'en stod valget mellem den, en Mazda 323f 1.8 og en MR2, men jeg valgte Carina'en pga. at den var mere rummelig, jeg skulle gerne have plads til min. 3 personer.
Men der skal altså også være lidt skub i den, også i min næste bil, det ville da være ærgerligt, at holde i krydset med min nye bil, mod en som min gamle Carina, og så komme sidst
Underligt at de nyere Toyotaer skal være så sløve ...
Er der ikke nogen som kan foreslå nogle tunings trick til de nyere Toyotaer?


Forslag til bil



Forum rating: Top 5
Torsdag 16-06-2011 kl. 09:19
    Vis profil  Vis bilprofil
De nyere er tungere og skal bruge mindre benzin.
Overskuddet bliver ædt op.
Hvis du vil hurtigt frem så lad være med at købe en toyota.

Intet er så nemt som det virker ...

Forslag til bil



Forum rating: Top 250
Torsdag 16-06-2011 kl. 17:36
    Vis profil  
Hvis du kan finde et ordentligt eksemplar siger jeg Carina Gti. Jeg har haft min i en lille måned nu og er meget glad for den. Den skal have en kærlig hånd men er generelt i god stand. Tankede benzin i dag: 12,92 km/l og jeg har ikke skiftet fordelerdæksel og rotor endnu (trænger virkelig) og mange af kilometerne er tilbagelagt før service med nye tændrør, filtre o.s.v. Og jeg kører ikke morfar, men fyrer den heller ikke af hele tiden.

175 hk og 13 km/l er da fint

Forslag til bil



Forum rating: Top 500
Torsdag 16-06-2011 kl. 19:04
    Vis profil  Vis bilprofil
http://www.bilgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=1240505

Ved godt den ikke køere over 10, men med det antal km du kører om året, så har det nok ikke den store betydning om det er 8 eller 10, super fed motor, som bare trækker helt vildt. og masser af udstyr, kender ham der har den, han fik lavet alt rust (ikke meget) og total omlakeret den for ca 2 år siden.

Forslag til bil



Forum rating: Top 500
Fredag 17-06-2011 kl. 12:15
    Vis profil  
Citat Ole Christensen: "Da jeg købte Carina'en stod valget mellem den, en Mazda 323f 1.8 og en MR2, men jeg valgte Carina'en pga. at den var mere rummelig, jeg skulle gerne have plads til min. 3 personer."

Har også kun min MR2 for sjov. Jeg transporterede familien (med twillinger) i en VW Bora 2001 TDI 130. Den er pænt hurtig og har alt i udstyr.

Nu er den erstattet af en 03 VW Lupo. Kostede 43.000.- Har flere gange i den varme periode haft den oppe på næsten 40km/l -selvom den kun er opgivet til 33.3 km/l. Koster kun en halvtreller i vægtafgift pga forrige ejer fik installeret partikelfilter. Det er seriøst den bil i verden, som har mest kvalitet for pengene. Sammenlignet med Aygo - som ligner lort på dåse indeni, kan man virkelig se, hvad man giver penge for. Alle de små pendlerbiler ligner plastik kasser med billigt design - udentagen Lupo. Dens instrumentering ser faktisk lidt "race-agtig" ud. Kan specielt godt lide dens overflade på instrumentbordet, som har små forsænkninger fordelt på arealet. Det er ret let at dobbelttjekke. Du går bare en runde på fx Bilka's parkeringsplads og ser, hvordan de ser ud :D PLUS.. har du smækket døren eller bagsmækken på en Aygo ? 107 ? Alto ? .. den lyder som en blikdåse.. Har du hørt, hvordan det lyder når du smækker døren på en Lupo ? Det lyder, som en på en TAXI. Dvs som en bil, der er lavet af kvalitet. Det vel heller ikke for sjov, at den kostede 250.000.- fra ny, mens der kører reklamer i TV for pendlerbiler til 89.900.- ... Du får, hvad du betaler for.

Noget andet er, at hvis du endelig skulle vælge at få en MR2 en dag.. så bliver du afhængig.. så det kan være, du skal undgå den. Den funfactor, du får, er helt ubeskrivelig..

En MR2 er helt sikkert en "nummer 2" bil. Den skal man have som legetøj i mine øjne. For det er jo i virkeligheden det, den er.

...Forresten.. du nævner en 323F.. prøvede en for længe siden.. Den var sygt sløv.. kan slet ikke sammenlignes med en MR2. Men der er hele tiden det med, at der kun er plads til 2 i en MR2.. Der er desværre bare kun 2 andre biler, som jeg vil kunne finde mig tilpads i. Det er en Supra MK4 Turbo eller en Audi TT Turbo. De har begge 4 sæder, men for tiden har jeg delt glæden op i 2 biler, som har hver deres stærke sider.

Der er dog fordele ved det også:
At konen kan tage Lupo'en, mens jeg kører et andet sted hen i MR2'en
At vi kan besøge familie langt væk og køre ekstremt billigt i Lupo'en
At De gamle passer ungerne, mens vi tager til stranden i MR2'en
At folk kommer og snakker med en ud af det blå, kører du MR2
At man har frihed til at vælge.
Der er selvfølgelig også den ulempe, at du hele tiden skal forklare dig overfor konen, når de unge piger fifter efter dig, mens du cruiser forbi

Anyway.. Håber du finder det, du søger, men jeg synes at fornemme et kompromis oppe ad vejen

For lige til sidst at svare på tiltale omkring forsikringspræmien, fremkommer den af at være elitebilist og kernekunde.

Forslag til bil



Forum rating: Top 5
Fredag 17-06-2011 kl. 13:13
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg er ligeglad med hvor mange km/L en 3cylindret diesel lupo går, den er fæl :o)


Intet er så nemt som det virker ...

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg