Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce






 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

avensis 2,0 D-4D faldgrupper



Fredag 04-08-2011 kl. 15:15
hej

er der noget at være særlig opmærksom på ved køb af en avensis 2,0 D-4D fra 2007 som har kørt ca 100.000km?

er der tandrem eller kæde på sådan en?

avensis 2,0 D-4D faldgrupper



Fredag 04-08-2011 kl. 15:29
Bilen kører rigtig godt og er med vedligeholdelsesfri kæde Der er nogle som har nogle udfordringer med motorene alt afhængigt af kørselsmønster mv. Der er dog fra Toyotas side udvidet garanti på denne AD motor, det er dog ikke noget der skiltes med(7 år eller 180.000 km hvad der kommer først). Men de dækker dog dysser, partikfilter, 5 dysse, tilstoppet EGR, olie og vandforbrug. Toppakning mv.

avensis 2,0 D-4D faldgrupper



Fredag 04-08-2011 kl. 19:45
takker,

lyder godt at tandrem ikke skal skiftes.

tror du den udvidede garanti (som der ikke skiltes med) også gælder hvis man køber bilen brugt?

avensis 2,0 D-4D faldgrupper



Søndag 05-08-2011 kl. 08:24
Den udvidet garanti gælder også selvom bilen er købt brugt. Fuld service historie bør dog være iorden. Men behøver ikke være autoriseret.

avensis 2,0 D-4D faldgrupper



Søndag 05-08-2011 kl. 10:52
Super, tak for info.

avensis 2,0 D-4D faldgrupper



Onsdag 06-08-2011 kl. 12:52
Jeg købte selv i maj sidste år en Avensis 2,0 D-4D fra 2007 hos ALD, som havde kørt som firmabil. Jeg måtte slippe kr. 230.000 for en klargjort bil med to sæk dæk. Den havde dengang kørt 108.000 km.Jeg har efterfølgende fået skiftet tandstangen (uden at det kostede mig noget). Jeg tror dog ikke at det er noget generelt problem. Jeg har i hvert fald ikke hørt om andre med lignende problem.

Den kører fantastisk efter mine første 25.000 km. og jeg har ikke fortrudt et sekund!

avensis 2,0 D-4D faldgrupper



Onsdag 06-08-2011 kl. 19:38
lyder godt med endnu en tilfreds t25 ejer.

er det et must at gå efter en faceliftet t25'er eller er den originale t25 ok? jeg tænker ikke på det visuelle men kan det passe at den faceliftede er mere retningsstabil på motorvej? skal primært anvende bilen på motorvej så det er en af de ting jeg lægger vægt på.

der er dog et af bilmagasinet's årlige blade med oversigt over biler og der nævner de den oprindelige t25 150hk diesel som det helt perfekte motorvej-lokomotiv.

nogen der har kørt i både original t25 og faceliftet t25 som kan kommentere nogle af forskellene på motorvej?

avensis 2,0 D-4D faldgrupper



Torsdag 09-08-2011 kl. 15:14
Min er faceliftet, men bortset fra ny front og baglygteglas, så er kørekomputeren flyttet ind ved de øvrige instrumenter, så jeg har fået et ekstra rum til telefon, CD'ere og lignende. Derudover er der vist ikke de store forskelle udover motoren. Motoren i den faceliftede udgave er 126hk, hvor den gamle vist er en 150hk. Det er altså en nyere motor, men hvor meget man sparer i brændstof aner ieg ikke. Jeg ved ikke hvordan de opfører sig i forhold til hinanden, men mon er skøn på motorvej, især med fartpiloten in mente. De 126hk er rigeligt, hvis du skulle være i tvivl, men der skal nok en prøvetur i hver model til at afgøre det for dig.
Jeg selv kører primært landevej ca. 50 km per dag, og kører omkring 15,5/liter, men det kan godt gøres bedre.

avensis 2,0 D-4D faldgrupper



Forum rating: Top 25
Torsdag 09-08-2011 kl. 15:33
    Vis profil  
Avensis T25 FØR facelift kørte i 2.0 D-4D med den gamle 1CD-FTV motor med 116 heste. Den faceliftede 2.0 D-4D har en helt anden motor, de kan ikke sammenlignes.

Versionen med 150 - og 177 heste for den sags skyld - er på 2.2 liter, og findes i T25 før/efter facelift og kører videre i T27.
Toyota Celica 2.0 DOHC GT (RA40) - Skoda Octavia 1.6 - Toyota Aygo VVT-i

avensis 2,0 D-4D faldgrupper



Tirsdag 11-08-2011 kl. 09:28
Så var der noget om det, selvom jeg huskede forkert.

Kasper: Hvis 126hk-udgaven er den nyeste, er den så mere kultiveret end 150hk- og 177hk-udgaverne?

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg