Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce




 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Hvilken bremsevæske på Lexus IS250



Forum rating: Top 5
Lørdag 07-09-2011 kl. 10:52
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg kan ikke se nogle steder, ej heller i instruktionsbogen, hvilken bremsevædske der skal på bilen?

Har fået en manual fra nettet hvor der står
SAE J1703 or FMVSS No. 116 DOT3

Skal jeg så holde mig til DOT3?
2.5V6 med 208HK og 18 km/l

Hvilken bremsevæske på Lexus IS250



Forum rating: Top 5
Lørdag 07-09-2011 kl. 11:06
    Vis profil  Vis bilprofil
Min fejl.

I servicebogen står der
SAE J1703 or FMVSS No. 116 DOT3

Skal jeg så holde mig fra DOT4?
2.5V6 med 208HK og 18 km/l

Hvilken bremsevæske på Lexus IS250



Lørdag 07-09-2011 kl. 14:11
Nej endelig ikke. Dot4 og dot5.1 har bedre evne til at holde sig ikke-kogende, hvis du forstår. Det er bremsevæskens evne til ikke at koge, og jo højere "Dot"-tal jo mere belastning tåler væsken

Hvilken bremsevæske på Lexus IS250



Forum rating: Top 500
Lørdag 07-09-2011 kl. 14:16
    Vis profil  
Rene, hvornår ser jeg et Lexus forum? :D

Hvilken bremsevæske på Lexus IS250



Forum rating: Top 5
Lørdag 07-09-2011 kl. 14:17
    Vis profil  Vis bilprofil
Har du da en Lexus?
2.5V6 med 208HK og 18 km/l

Hvilken bremsevæske på Lexus IS250



Forum rating: Top 5
Lørdag 07-09-2011 kl. 14:20
    Vis profil  Vis bilprofil
Klaus

Det er ikke helt korrekt, hvad du skriver.

Du kan sagtens få en DOT3, der har et højere kogepunkt end DOT4...

Standarden siger at DOT4 har det højeste kogepunkt, men det betyder ikke at du ikke kan få DOT3 med et højere kogepunkt end DOT4

Jeg er bare i tvivl om jeg skal holde mig til DOT3?

Vand får DOT4 til hurtigere at få et lavere kogepunkt end DOT3. Derfor skal DOT4 reelt skiftes oftere end DOT3.

Ret mig endelig hvis jeg tager fejl...


2.5V6 med 208HK og 18 km/l

Hvilken bremsevæske på Lexus IS250



Forum rating: Top 5
Lørdag 07-09-2011 kl. 14:22
    Vis profil  Vis bilprofil
Flere amerikanske Lexus-ejere siger at systemet (pakninger mm) har bedst af at man 'nøjes' med DOT3...

Blandt andet er der vist en forskel i viskositeten i DOT3 og DOT4, som jeg forstod det, hvilket kan påvirke levetiden af systemet....

Måske over-analyserer jeg (endnu en gang)

2.5V6 med 208HK og 18 km/l

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg