Biler - mekanik : Om reparation, virkemåde, tuning mm. |
Automatgear - nogen fidus at holde i neutral?
Søndag 10-09-2011 kl. 12:27 |
Jeg havde fornøjelsen?!? af en taxa-tur forleden hvor jeg lagde mærke til at den kære chauffør smed bilen i N hver gang vi holdt for rødt. Er der nogen grund til at han gør det eller er det "blot" for at få et fornuftigt ryk når han jokker speederen i bund og flår bilen i gear?
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Automatgear - nogen fidus at holde i neutral?Søndag 10-09-2011 kl. 15:16 |
Eller nok bare fordi han er en spade. Man kan smide den i P og så holder den jo stille, men har aldrig hørt om folk der sætter den i N i lyskryds. Nok bare en dårlig vane, for det giver da intet i hverken den ene eller anden ende udover unødigt slidtage € Toyota Carina E T19 2.0 GLi aut - Toyota Aygo B10 1.0 VVT-i €
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Automatgear - nogen fidus at holde i neutral?Søndag 10-09-2011 kl. 17:10 |
Prøv at sætte den i D i tomgang , så kører den , alså skal man bruge bremser til at holde den med . Det giver slid på bremser , motor og kobling ( kan nok ikke måles , men teoretisk )
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Automatgear - nogen fidus at holde i neutral?Søndag 10-09-2011 kl. 21:37 |
Det er da noget værre vås. Du kan sagtens holde den i D - intet problem! Uden slid. Og kobling på en Aut.gear? Ikke noget der sidder på den, men derimod en converter. Ja, Aygo kører med kobling, men det er også en alm gearkasse med en actuator.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Automatgear - nogen fidus at holde i neutral?Søndag 10-09-2011 kl. 21:42 |
ATT Klaus Kristiansen Nu vil jeg ikke ingå i en debat om hvem der er det største vrøvlehoved Har haft 4 biler med aut. , så hvis du har mere forstand på det , så ok med mig
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Automatgear - nogen fidus at holde i neutral?Onsdag 11-09-2011 kl. 13:22 |
ang slid er det rigtigt at konverter vil blive slidt mere når du holder i d i forhold til n.. men tror grunden til at han holder i n er at så kan han hvile foden og måske også a sikkerheds da hvis han holder i d og der kører 1 bil op bag i vil bilen jo begynde at køre frem da man automatisk vil slippe bremsen ved sådan situation..
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Automatgear - nogen fidus at holde i neutral?Onsdag 11-09-2011 kl. 17:55 |
Min erfaring er at hvis du holder den i D, lyder det som motoren arbejder mere end når den holder i N, dvs bruger mere brændstof, men har aldrig fået testet det på nogen måde, så det er bare noget jeg tror. Jeg sætter den altid i N når jeg holder, for rødt, i lyskryds
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
|
|
Fandt du ikke hvad du søgte?
|
|