Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce










 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

2,2 diesel... Vær opærksom!



Forum rating: Top 100
Tirsdag 20-09-2011 kl. 07:31
    Vis profil  
Der er begyndt og vise sig alvorlige problemer omkring 2,2 diesel i Avensis, Corolla og RAV4, de begynder at bruge vand... Problemet er så grelt at Toyota er begyndt at modtage hele renoverede motorer til ombytning... Min lillebrors D-Cat manglede godt en liter vand da vi i weekenden skiftede olie på den.
Udlært Toyota tekniker den 1-2-2005...

2,2 diesel... Vær opærksom!



Forum rating: Top 5
Tirsdag 20-09-2011 kl. 08:02
    Vis profil  Vis bilprofil
Heldigvis skifter de dem selvom de er over 3 år. Men det der er en af grundene til jeg solgte min. Jeg var bange for min skulle få samme problem. Det er megadyrt hvis man selv skal betale.
2.5V6 med 208HK og 18 km/l

2,2 diesel... Vær opærksom!



Forum rating: Top 5
Tirsdag 20-09-2011 kl. 08:37
    Vis profil  Vis bilprofil
De er osse ret hårdt spændt for de trykladede dieselmaskiner, specielt med mange koldstarter.
Det tåler de altså ikke, ligemeget hvad folk tror.

Avensis-kursen idag: op 3

2,2 diesel... Vær opærksom!



Forum rating: Top 5
Tirsdag 20-09-2011 kl. 08:41
    Vis profil  Vis bilprofil
De tåler vist bare generelt ikke så meget
2.5V6 med 208HK og 18 km/l

2,2 diesel... Vær opærksom!



Forum rating: Top 100
Tirsdag 20-09-2011 kl. 08:45
    Vis profil  
Jeg fik at vide at prisen på en "ombytter" er nede i omkring 20-25k nu... Det er der ikke noget at sige til.. Yaris er også begyndt at lave unoder og kan ikke holde til almindeligt brug.
Udlært Toyota tekniker den 1-2-2005...

2,2 diesel... Vær opærksom!



Forum rating: Top 5
Tirsdag 20-09-2011 kl. 08:46
    Vis profil  Vis bilprofil
Ok. Jeg fik en pris på 70K

Pyt... jeg har ikke bilen mere, så det er/bliver ikke mit problem
2.5V6 med 208HK og 18 km/l

2,2 diesel... Vær opærksom!



Forum rating: Top 500
Tirsdag 20-09-2011 kl. 09:35
    Vis profil  
Jeg havde ikke troet jeg skulle sige det, men jo mere man hører om de nye Yoda motorer jo mere savner jeg gamle trofast aka. Carina 2 med 4AFE.
Det var et halvkedeligt køretøj men hold kæft hvor var det stabilt.
Nu venter jeg bare på min 1ZZFE eksploderer (selvom den indtil videre kun har brugt 1mm på oliepinden på 8000km).
Og det havde jo så i øvrigt ikke en skid med 2.2 diesel at gøre men bare tomgangsbrok fra min side
KP60, AT171, ST220, ZNR11 (+ konens farisær)

2,2 diesel... Vær opærksom!



Forum rating: Top 5
Tirsdag 20-09-2011 kl. 09:55
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg begynder seriøst også bedre at forstå folk der hellere vil have mindre og nye biler med 5-7 års fabriksgaranti, end købe ældre og lidt større biler hvor garantien er udløbet. For det kan blive afsindigt dyrt, når noget går galt
2.5V6 med 208HK og 18 km/l

2,2 diesel... Vær opærksom!



Forum rating: Top 500+
Tirsdag 20-09-2011 kl. 15:22
    Vis profil  
det er da langtid siden at vi er begyndt at lave vandforbrug på avensis corolla og rav... men jeg lave en for et pr uge siden, den var 6½ år gammel og den dækkede toyota altså......

og den koster slet ikke i nærheden at 70 kg...

men alle dem vi har lavede gennem de seneste år, har vi ikke har flere problemer med..

ja men sådan er det når man vil køre diesel, det soder meget når man ikke køre særlig meget... jeg mener personligt at der er mange der slet ikke skulle køre diesel rigtig mange...

2,2 diesel... Vær opærksom!



Forum rating: Top 500
Tirsdag 20-09-2011 kl. 16:15
    Vis profil  Vis bilprofil
Det lyder da ikke særligt betryggende. Jeg går ud fra at det samme kan ske med en Auris 2.2, eller hvad ??
Pink Floyd, the one and only.

2,2 diesel... Vær opærksom!



Forum rating: Top 500+
Tirsdag 20-09-2011 kl. 16:30
    Vis profil  
men det skal lige siges at det kun er de modeler fra 2006 og op til de nye modeler... de nye modeler har vi ikke haft problemer med..

2,2 diesel... Vær opærksom!



Forum rating: Top 5
Tirsdag 20-09-2011 kl. 16:38
    Vis profil  Vis bilprofil
Er der ændret meget i den 2.2 D-CAT der sad i min SportsVan og i de helt nye?
2.5V6 med 208HK og 18 km/l

2,2 diesel... Vær opærksom!



Forum rating: Top 5
Tirsdag 20-09-2011 kl. 16:44
    Vis profil  Vis bilprofil
For the record: Min SportsVan var fra 2006
2.5V6 med 208HK og 18 km/l

2,2 diesel... Vær opærksom!



Forum rating: Top 500
Tirsdag 20-09-2011 kl. 17:13
    Vis profil  
Bare for min nysgerrighed skyld:
Hvad er det der rent faktisk sker når de begynder at bruge vand og hvilken sammenhæng er det I siger der er mellem dette vandforbrug og tilsodning?
Der er sikkert en god forklaring, men jeg kan ikke lige se den
Umiddelbart lyder det jo lidt voldsomt med en ombyttermotor pga. et vandforbrug.

Mvh. Den uvidende men nysgerrige
KP60, AT171, ST220, ZNR11 (+ konens farisær)

2,2 diesel... Vær opærksom!



Forum rating: Top 500
Tirsdag 20-09-2011 kl. 18:46
    Vis profil  
Såvidt jeg har forstået, er der nogle typiske forløb. Ét af disse er følgende:

1) En motor fra før 2008 (vistnok) har uheldige stempelringe..
2) De sætter sig fast pga. koks / stille kørsel
3) Olieforbruget stiger pga. 2
4) Der samler sig en del koks ovenpå stemplerne
5) Stemplerne (og koksen) kan nu banke imod topstykket
6) Topstykket revner pga. 5..
7) Motoren bruger vand

Morale: Lyt efter bankelyde og hold øje med olieforbruget!

-Thomas

2,2 diesel... Vær opærksom!



Forum rating: Top 500
Tirsdag 20-09-2011 kl. 18:55
    Vis profil  

Motoren ombyttes pga. at foringerne kan ødelægges af de fastsiddende stempelringe. Og da man ifølge Toyota ikke må hone blokken, skal den udskiftes. Man vurderer det vist efter, om der er blanke overflader i cylindervæggene.

-Thomas

2,2 diesel... Vær opærksom!



Forum rating: Top 500
Tirsdag 20-09-2011 kl. 20:48
    Vis profil  
Hej Thomas (min tidligere kollega???)
Det lyder vildt men vel egentlig ikke utænkeligt.
Det recirkulation af udstødningsgas bliver diesel'ernes død.
Så er den vel også noget nær dødsdømt når den begynder at bruge vand med mindre det selvfølgelig bare er en gammeldags "vandfejl".
Jeg skal vist overveje at få den EGR blændet næsten af via motorstyringen på konens "oliefyr" (Octi som der bliver omhyggeligt holdt øje med og toppet op).
KP60, AT171, ST220, ZNR11 (+ konens farisær)

2,2 diesel... Vær opærksom!



Forum rating: Top 500
Tirsdag 20-09-2011 kl. 21:35
    Vis profil  

Jeps! Tidligere kollega
Få da lukket den EGR (op til Landberg en smut med octi'en).. Jeg ser sådan her på det: Okay, der er lidt mere emission - til gengæld går den lidt længere på literen, og hvor meget forurening genererer udskiftning til ny motorblok lige i forhold?
Hvis nu EGR systemet kan være medvirkende til at motorens levetid forkortes, så er det jo helt hen i vejret. Min 1AD-FTV er stadig godt tilfreds med at køre uden EGR :)

Mvh Thomas

2,2 diesel... Vær opærksom!



Forum rating: Top 500
Tirsdag 20-09-2011 kl. 22:43
    Vis profil  
Det var lige præcis ham jeg havde i tankerne. Skal alligevel snart have en sending olie derfra til dyret
KP60, AT171, ST220, ZNR11 (+ konens farisær)

2,2 diesel... Vær opærksom!



Forum rating: Top 500+
Torsdag 22-09-2011 kl. 19:52
    Vis profil  
Hmmm,....bliver mere og mere glad for mine "gamle" biler
Thomas Nyggard Riise

2,2 diesel... Vær opærksom!



Forum rating: Top 500+
Fredag 07-04-2014 kl. 23:37
    Vis profil  
Hej Nikolaj,
Har du noget opfølgning på dette problem? Jeg er mm fra at skrive slutseddel på en Avensis STW 2.2 STW D-4D 150 fra 2010, som har kørt 194.000. Ville være lidt ærgerlig hvis der er kente problemer med den.
På forhånd tak.
Jakob

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg