Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce




 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

motortemperatur for lav?




Lørdag 29-10-2011 kl. 13:15
    Vis profil  
Hej. Når min corolla holder i tomgang, kan den sagtens varme sig op på 90 grader, men når jeg så kører fx 60 og 80 falder den, og når jeg så kører stærkere fx 160km/t stiger den og ligger på ca 80 grader. Er det termostaten eller er det meningen den viser sådan?

motortemperatur for lav?



Forum rating: Top 50
Lørdag 29-10-2011 kl. 16:36
    Vis profil  Vis bilprofil
Det lyder som en defekt termostat.

motortemperatur for lav?



Forum rating: Top 50
Søndag 30-10-2011 kl. 18:41
    Vis profil  Vis bilprofil
og det er du sikker på, fordi hvordan kan den så komme op på 90 grader når den står i tomgang?

motortemperatur for lav?



Forum rating: Top 250
Søndag 30-10-2011 kl. 19:57
    Vis profil  
Hvordan måler du at den kommer op 90 grader.

motortemperatur for lav?



Forum rating: Top 250
Søndag 30-10-2011 kl. 20:11
    Vis profil  
aflæser i instrumentbrættet, den sku vel gerne passe ;)

motortemperatur for lav?



Forum rating: Top 250
Søndag 30-10-2011 kl. 20:35
    Vis profil  
Den er vel ikke med grader.
Den skal stå ca. midt i.

motortemperatur for lav?



Forum rating: Top 250
Søndag 30-10-2011 kl. 21:34
    Vis profil  
nej nej ved godt, men ja mener at den er 90 når den står midt i :)

motortemperatur for lav?



Forum rating: Top 250
Søndag 30-10-2011 kl. 22:25
    Vis profil  
En motors kølesystem består af to systemer: Det "indre" kører kun "internt" i motoren og bliver kun forbundet med det "ydre" kølesystem (som går gennem køleren) når temperaturen er steget tilstrækkelig meget til at termostaten åbner og indrager det "ydre" system i det "indre". I tilfælde af at termostaten ikke længere virker (lukker) vil det indre system være forbundet med det ydre hele tiden.

Når bilen er i fart vil vinden på køleren afkøle systemet så meget, at temperaturen i hele systemet er lav, da termostaten ikke længere lukker (der er med andre ord "for megen" køling).

Temperaturen stiger når du holder stille, da der ikke længere er nogen vind til at køle systemet ned med gennem påvirkning af køleren.

Når du sætter i bevægelse igen vil vinden mod køleren igen køle systemet ned, således at temperaturen i motoren bliver for lav, da termostaten ikke kan lukke det ydre system af fra det indre.

Med andre ord: Din termostat skal skiftes
livet er for kort til franske biler

motortemperatur for lav?



Forum rating: Top 250
Mandag 31-10-2011 kl. 17:13
    Vis profil  
mange tak :)

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg