Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce








 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Koldstart af 2.0 D4D 126 hk



Forum rating: Top 500
Tirsdag 01-11-2011 kl. 21:36
    Vis profil  
Når vi starter den og den er kold går den ikke helt ren fra start og knalder lidt. Der går ca 5 sekunder og den går rent samt den tar heller ikke gassen før den går rent er det normalt. Har målt mine gløderør sat strøm til og de gløder samt har målt spænding over gløderørne ca 12 volt.
Har før denne kørt Das auto tdi med 279000 km og den gik rent fra start af så dette er lidt uvant for mig

Koldstart af 2.0 D4D 126 hk



Forum rating: Top 50
Tirsdag 01-11-2011 kl. 21:43
    Vis profil  Vis bilprofil
Er der nyeste software i Ecu'en og ligger dyserne inden for tolerancerne? Hvad med railtrykket, ligger det stabilt fra start?

Koldstart af 2.0 D4D 126 hk



Forum rating: Top 500
Tirsdag 01-11-2011 kl. 22:08
    Vis profil  
Den har været hos toyota i odense og bad dem om at tjekke det hele igennem og fik den besked at det var som det skulle være samt det lå inden de målte værdier

Koldstart af 2.0 D4D 126 hk



Forum rating: Top 500
Tirsdag 01-11-2011 kl. 22:14
    Vis profil  
Glemte at skrive at det er den nyeste opdatering den har fået. dysserne er step 2 så det skulle også være iorden men min msitanke går lidt på om der er en dyse der lidt utæt. Vil prøve her i weekenden at skrue dyserørne af og fylde dem med diselolie og se om det synker natten over.

Koldstart af 2.0 D4D 126 hk



Forum rating: Top 500
Fredag 02-11-2011 kl. 06:42
    Vis profil  
Har haft startet her til morgen og det virker som om den går rent på de to af dem og de andre følger med og efter ca 5 sekunder går den rent og omdr stiger til ca 1100 omdr hvor de første 5 sekunder ligger den på 800-900 omdr.
Lidt øv når man køber en bil og den ikke er iorden men sådan er det jo nok når man køber brugt.

Koldstart af 2.0 D4D 126 hk



Forum rating: Top 100
Fredag 02-11-2011 kl. 06:56
    Vis profil  Vis bilprofil
Prøv at måle retur mængde på dyserne,har før været udsat for at dyserne er utæt,der hvor de sidder i bunden af topstykke.
Carina E kører bare

Koldstart af 2.0 D4D 126 hk



Forum rating: Top 5
Fredag 02-11-2011 kl. 09:53
    Vis profil  Vis bilprofil
TDi er jo en taktormotor ;o) den skal lyde sådan hele tiden.
Nil desperandum

Koldstart af 2.0 D4D 126 hk



Forum rating: Top 500
Fredag 02-11-2011 kl. 11:28
    Vis profil  
Jeg ved ikke helt hvor du vil hen med den kommentar Roberto.
Jo en TDI træder måske lidt hårdt, men selvom jeg grundlæggende er Toyota-mand så må jeg indrømme vores TDI-PD har en fantastisk reguleringssløjfe i motorstyringen der bare virker. Og den går på alle potter lige fra start
Og det skal en Avensis da også.

Og forresten har en moderne traktormotor 4 ventiler pr. cylinder, turbo, intercooler, ECU styret common rail indsprøjtning og EGR.... på godt og ondt.
KP60, AT171, ST220, ZNR11 (+ konens farisær)

Koldstart af 2.0 D4D 126 hk



Forum rating: Top 500
Fredag 02-11-2011 kl. 15:55
    Vis profil  
Så er der lavet en aftale med dem som den er købt hos og der er ingen problemer det skal bare virke. Har været så heldig idag at der står en hos ford i odense mage ved min og den var jeg inde og se og fik nøgle udleveret og startes skulle den også. det er helt anderledes en min et sekund efter den er startet steg den fra 900 omdr til 1100 omdr hvor min står og hoster i ca 5-6 sekunder. Nå men lad os nu se hvad de finder ud af.

Koldstart af 2.0 D4D 126 hk



Forum rating: Top 500
Mandag 04-11-2011 kl. 19:41
    Vis profil  
Min hoster på præcis samme måde i 5 sekunder. Typisk ved start omkring 10-15 grader. Kører nyeste sw, step 2, masser af belladd, service rens og endda service rens 2D direkte i manifold uden ændring. Bilen har vel gjort det siden 60kkm.

Sig til hvis du finder ud af noget :)

-Thomad

Koldstart af 2.0 D4D 126 hk



Forum rating: Top 500
Mandag 04-11-2011 kl. 20:05
    Vis profil  
Jeg har desuden målt alle 4 gløderør. Jeg har dog ikke haft dem pillet ud. Jeg har også prøvet at pumpe tryk ovenpå filteret.
Jeg kan se på obd2 at fuelpressure er nede på 30-40kpa. Jeg mistænker følgende:
ECU sw
SCV
Ventilspillerumsudlignere
Gløderer (Sod?)

Det har ikke noget med EGR-ventilen at gøre..

-Thomas

Koldstart af 2.0 D4D 126 hk



Forum rating: Top 500
Mandag 04-11-2011 kl. 20:37
    Vis profil  
Ford i odense har en stående mage ved min og den har jeg været inde og se på fik samtidig nøgle og har startet. Den gik rent med det samme og efter ca et sekund steg den fra 800 til 1100 omdr og det må være sådan den gerne skulle gå fra start af. Har haft mine gløderør ude og sat strøm til hver enkel og de virker som de skal samt der er mølt spænding på den fælles bro der forbinder gløderørne.
Syntes heller ikke den går særlig langt på literen ca 13.5
havde da håbet at den gik lige så langt som den gamle 16,5 km literen.

Koldstart af 2.0 D4D 126 hk



Forum rating: Top 500
Søndag 20-11-2011 kl. 10:05
    Vis profil  
Ikke så meget nyt i sagen. De har haft den og målt på den og kan ikke finde nogen fejl. Det næste de vil gøre er at skrue dysserne ud og sende dem til bosch for at blive tjekket men inden har vi fået bell adds dervice rens 3 stk som vi skulle køre igennem først for at se om det ville hjælpe. Det jeg har bemærket er at jo koldere det er jo bedre starter den. mildt vejr glødelampe lyser under et sekund frostvejr lyser den noget længere og starter meget bedre. Det får mig så til at tænke om der sidder en føler som styre dette forløb. I min gamle vw tdi sad der en termoføler som havde med koldstart at gøre

Koldstart af 2.0 D4D 126 hk



Forum rating: Top 500
Mandag 21-11-2011 kl. 19:46
    Vis profil  
Ja, selvfølgelig. Men den snyder dig lidt. Motorstyringen beregner hvor længe lampen skal lyse, og det er kun med ét formål: nemlig at få dig til at vente med at starte motoren. Gløderørene gløder videre efter start, i op til 2 minutter. Dog skal man ikke vente 2 minutter med at starte, for gløderørene slukker igen indenfor kort tid hvis man ikke starter.

Min starter iøvrigt også fint når den er kold, altså 5-10 grader. Det er fra cirka 12-16 grader der er værst.. Jeg tror det kan være, at den ikke går i rigtig koldstart-mode når temperaturen er lige på grænsen.

-Thomas

Koldstart af 2.0 D4D 126 hk



Forum rating: Top 500
Torsdag 24-11-2011 kl. 07:05
    Vis profil  
Prøves skulle det . Der blev købt en ny temperatur føler hos ftz. Og det har givet en forskel. Nu hved jeg ikke hvordan man måler sådan en føler på den rigtige måde men hvis jeg oms måler den gamle viser den 3.94 og den nye 2.28 om det fortæller styringen at det er lidt kolder hved jeg ikke men fakta er at den starter perfekt nu. Har kørt med den i nu 5 dage og hvergang har den startet perfekt lige meget hvornår på dagen den er blevet startet.

Koldstart af 2.0 D4D 126 hk



Torsdag 05-12-2011 kl. 13:06
jeg har os lidt kold start problemer... og for ca lidt over et år siden havde jeg min ude ved toyota og de sage det var dyse problem så den fik heleturen med nye dyser og så vider på gangtien ... men nu her igen når der er blevet kold(0-4 grader) igen begynder jeg at få de samme problemer igen som er ... når den nu har stået natten over og man ville starte den næste dag så nogen gange elle altid.. så kan den ha problemer med at start .. man går ud og drejer nøglen og den skal til at gå i gang men så går den ude igen.. efter 2 eller flere forsøg når man har fået den igang så er der ikke noget den køre som den skal.. men hvad kan det være ? den har fået nye dyser og det hele ? kan det være gløde røren ?

Koldstart af 2.0 D4D 126 hk



Forum rating: Top 500
Torsdag 05-12-2011 kl. 16:46
    Vis profil  
blev lige så glad da jeg fik skiftet termoføleren og det hjalp med det kun for en kort tid.(det er fandme en underlig bil) Så starter den perfekt og så af helved til.
Kan vist rolig sige at pt er det ikke 112 procent iorden

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg