Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce






 
Biler - undervogn (gevind/fjedre)  :  Alt som sænkning af biler

Typiske fejl - Toyota Supa MK4 (nonturbo autogear



Forum rating: Top 500+
Fredag 02-11-2011 kl. 10:07
    Vis profil  
Hej - spørgsmålet er måske blevet stillet mange gange før, men synes ikke lige jeg kunne finde en tråd der dækkede det helt?

Hvad skal jeg typisk kigge efter når jeg er ude og kigge på Supra MK4?
*Motor/Gearkasse?
*Undervogn/Styrtøj?
*Rust

***
Jeg har kig på en non-turbo med automatgear (alm lukket tag).
***

Meget af det man finder på nettet handler måske om en enkelt persons oplevelser - men savner måske et større perspektiv? Det er jo ikke lige fordi FDM laver en brugtvognstest af den vel

Typiske fejl - Toyota Supa MK4 (nonturbo autogear



Forum rating: Top 100
Fredag 02-11-2011 kl. 18:48
    Vis profil  Vis bilprofil
Hej..

Ved ikke om der er nogle typiske fejl på disse biler.
Nu har jeg haft to Sup mk.4 na,- én aut. og én man. og jeg kan ikke finde nogen gennemgående fejl. Udover at begge biler havde begyndende rust i bagrudelisten. Flere biler har rust netop hér.

Nogen større tests tror jeg ikke du kan finde, så du må nøjes med de enkeltes erfaringer.

Men skriv da endelig hvis du har spørgsmål

Typiske fejl - Toyota Supa MK4 (nonturbo autogear



Forum rating: Top 500+
Fredag 02-11-2011 kl. 21:15
    Vis profil  
Godt at vide mht. begyndende rust i bagrudelisten :)

Det er jo præcis sådan noget man fuldstændigt kunne overse på en sort Supra som ellers ser flot ud.

Med 2 forskellige eksemplarer så har du jo noget at skulle have sagt om emnet, og det er jo kun positivt at der f.eks. ikke er typiske svagheder med gearkassen når man nu virkeligt gerne vil have sådan en dyt.

Typiske fejl - Toyota Supa MK4 (nonturbo autogear



Forum rating: Top 100
Fredag 02-11-2011 kl. 23:36
    Vis profil  Vis bilprofil
Selvfølgelig kan der være fejl, men altså ikke noget specielt at sætte fingerne på. Går du den igennem som enhver anden, får du dig højst sandsynligt en god bil i meget lang tid. De er godt bygget og meget driftsikre.

Den første (aut.) jeg købte, havde godt 130 på tælleren, og kørte som en ny bil. Ingen mislyde fra motor eller gear.
Nr. 2 (man.) lå på små 200 da jeg overtog den, og hér heller ingen problemer, selv om den var lidt modificeret/stylet. Begge er på min profil.

Typiske fejl - Toyota Supa MK4 (nonturbo autogear



Forum rating: Top 500+
Fredag 03-11-2011 kl. 11:59
    Vis profil  
Jammen der vil helt sikkert være småting - men det er jo kun rart at vide at der sandsynligvis ikke er et gennemgående problem med modellerne (måske udover rust ved bagrudelisten).
Og selvfølgelig skal der kigges efter de helt gængse ting såsom oliespild, hjullejer - som på alle andre vogne...

Typiske fejl - Toyota Supa MK4 (nonturbo autogear



Forum rating: Top 100
Mandag 04-11-2011 kl. 18:36
    Vis profil  Vis bilprofil
Kom frisk med billeder når du engang finder en der passer dig

Typiske fejl - Toyota Supa MK4 (nonturbo autogear



Mandag 04-11-2011 kl. 18:55
Deal! :)

Typiske fejl - Toyota Supa MK4 (nonturbo autogear



Forum rating: Top 100
Lørdag 06-11-2011 kl. 12:06
    Vis profil  Vis bilprofil
Glemte at sige at jeg har næsten en hel Sup mk4. til at ligge løst, hvis du får brug for nogen dele.

Sæder, interiør, styretøj, udstødning, instrumenter, motorhjelm, bagklap, skærme m.m.

Typiske fejl - Toyota Supa MK4 (nonturbo autogear



Forum rating: Top 500+
Torsdag 08-11-2011 kl. 00:03
    Vis profil  
Hej Steffen - det er lidt sjovt, for jeg havde slet ikke fået noget mail om at du havde besvaret indlægget (mht. reservedelene). Og nu sad jeg faktisk og søgte på nettet, og fandt ud af at det bliver usædvanligt svært at skaffe dele til den... Og jeg fik så tanken om man kunne finde en reservedelsbil fra f.eks. Tyskland hvis man kom så langt.
Jeg vil da absolut have det i baghovedet at du næsten har en sådan liggende.

Lidt spørgsmål:
* Hvad med alm. sliddele som bremser? Kan det lokale Toyota center mon skaffe sådan noget? Jeg kan selvfølgelig bare ringe og høre men måske kender du/I allerede svaret.
* Er bilen ikke født med 16" fælge? De fleste jeg har set har monteret 17" eller større, men jeg tænkte at 16" var en ret stor fælg der tilbage i 2003 da modellen kom frem.
* Har du erfaringer med at køre bilen i vintervejr? Her tænker jeg ikke på køreegenskaber, men mere om det er en sindsygt dårlig idé hvis bilen slet ikke kan holde til vand/salt - men det er trods alt en Toyota!

Typiske fejl - Toyota Supa MK4 (nonturbo autogear



Forum rating: Top 100
Torsdag 08-11-2011 kl. 10:34
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg kan forestille mig at Toyota stadig lagerfører de vigtigste dele, men det er ikke noget jeg har undersøgt. Ellers er der jo div. fora med markeder m.m. du kan søge på, så det skal du ikke være bekymret for.

Var jeg dig, så ville jeg finde en bil i fornuftig stand til at starte med. Så er du nogenlunde sikker på at den generalt er blevet vedligeholdt og på den måde også har en bil i længere tid som du ikke skal bruge penge på. Med mindre du køber et lig af en bil, så er en reservedelsbil ikke nødvendig. Det er bare spild af penge.

Så vidt jeg husker er NA'n født med 16" fælge, hvor TT'n har 17". Mange skifter til 17" for at få plads til lidt større bremser. Det er jo en større bil, så fælgdiameteren passer nu meget godt. Den foretrukne størrelse fælge, når det kommer til køreegenskaber, er 18".

Aut'n kørte jeg kørt noget rundt i i snevejr. Den kan godt klare det, men jeg vil ikke anbefale den som vinterbil. Bagenden er simpelthen for livlig hvis ikke man har styr på det.
Personligt vil jeg ikke tage den ud i snevejr, med alt det salt og sjask.

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg